Dane teleadresowe
Adres
Leona Kruczkowskiego 2
02-412, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00 Biuro Rzeczy Znalezionych, Wydział Licencji i Transportu Drogowego, Wydział Nadzoru, Kontroli oraz Nakładania Kar, Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dzielnicach m.st. Warszawy oraz Wydział Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów dla Dzielnicy Śródmieście pracują w poniedziałki od 8.00 do 18.00, natomiast od wtorku do piątku od 8.00 do 16.00.
Dane kontaktowe
Telefon
-
-
22 443 29 00
-
22 443 29 01
-
Fax
-
22 443 29 02
Imię i nazwisko
Krzysztof Krakowiecki-Kulesza
Stanowisko
Dyrektor
Adres
Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.24
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 29 00; 22 443 29 01
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 29 02
Imię i nazwisko
Witold Nowakowski
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.26
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 29 00, 22 443 29 01
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 29 02
Imię i nazwisko
Agnieszka Kłąb -długotrwała nieobecność w pracy
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.27
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 29 00, 22 443 29 01
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 29 02
Imię i nazwisko
Tomasz Pyżyna
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.61
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 29 03
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 29 02
Imię i nazwisko
Jolanta Napłoszek
Stanowisko
p.o. Zastępcy Dyrektora
Adres
Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.28
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
+48 22 443 29 00
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
+48 22 443 29 02
Wydziały
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
- wykonywanie zadań w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych, rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
- nadzór i kontrola stacji kontroli pojazdów oraz ośrodków szkolenia kierowców, prowadzenie rejestracji instruktorów nauki jazdy i diagnostów oraz spraw dotyczących uprawnień diagnostów i instruktorów;
- współorganizacja obchodów, rocznic i świąt narodowych, w tym wykonywanie zadań związanych z ich koordynacją i zabezpieczeniem ze strony m.st. Warszawy;
- prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Prezydenta nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji;
prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych; - wykonywanie zadań z zakresu cmentarnictwa i opieki nad grobami, w tym dotyczących cmentarzy wojennych;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- obsługa komisji egzaminującej osoby ubiegające się o licencję na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- prowadzenie spraw związanych z dodatkowym oznakowaniem taksówek;
wydawanie licencji transportowych oraz licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy; - wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne;
- kontrola przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania licencji, zezwolenia lub zaświadczenia o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne;
- podejmowanie działań na rzecz rozwoju systemu obsługi mieszkańców, w tym określanie jednolitego sposobu realizacji zadań i standardów w zakresie bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych;
- doskonalenie pracy komórek realizujących zadania z zakresu bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych;
- rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. )
- Biuro tworzy warunki organizacyjno-administracyjne dla realizacji zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Przy pomocy Biura wykonywany jest nadzór nad jednostka organizacyjna m.st. Warszawy - Zarządem Cmentarzy Komunalnych.
Regulamin i schemat organizacyjny
Załączniki
Dodatkowe informacje
Wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdów, które zostały wydane przed 14 marca 2005 r.
Wyszukiwarka wygaszonych rejestracji pojazdów.
- Bemowo
- Białołęka
- Bielany
- Mokotów cz. 1
- Mokotów cz. 2
- Ochota
- Praga-Południe
- Praga-Północ
- Rembertów
- Śródmieście
- Targówek
- Ursus
- Ursynów
- Wawer
- Wesoła
- Wilanów
- Włochy
- Wola
- Żoliborz
- Cudzoziemcy
Nowe tablice rejestracyjne na Mazowszu
W województwie mazowieckim kończą się tablice rejestracyjne z wyróżnikiem „W” (np. WX 12345). Do czasu wyczerpania się puli takich tablic, nadal będziemy rejestrować auta na numery, które rozpoczynają się od literki „W”.Minister Infrastruktury przydzielił nam nowy wyróżnik „A” (np. AX 12345). Od stycznia 2023 r. będziemy wydawali nowe tablice rejestracyjne, rozpoczynające się od literki „A” dla pojazdów, które mają zmniejszone tablice rejestracyjne. Podstawa prawna: par. 27 ust. 3 oraz par. 31 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847).
Rejestracja jednostek pływających.
Informacje z zakresu spraw obywatelskich.
Informacje z zakresu rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania.
Od 26 sierpnia 2024 roku zmieniają się zasady obsługi w zakresie rejestracji pojazdów przez cudzoziemców. Zapoznaj się z komunikatem
Rejestr Stacji Kontroli Pojazdów
Rejestr Ośrodków Szkolenia Kierowców
Liczba uwzględnionych skarg na dany ośrodek szkolenia kierowców
Statystyka zdawalności kandydatów na kierowców i kierowców
Zobacz czy jest gotowy Twój dowód osobisty.
Zobacz czy Twój dowód osobisty jest unieważniony.
Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Schemat procedur kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy na podstawie uprawnień wydanych przez Prezydenta m.st. Warszawy - załącznik nr. 2
Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich informuje, że od 19 marca 2018 roku w siedzibie Biura przy Leona Kruczkowskiego 2 czynny jest opłatomat umożliwiający dokonanie płatności kartą kredytową za sprawy z zakresu: rejestracji pojazdów, transportu drogowego oraz opłaty skarbowej.
Klauzule informacyjne:
1. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności). - załcznik nr. 5
2. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych). - załącznik nr. 6
3. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z nadaniem numeru PESEL oraz prowadzeniem przez ministra właściwego ds. informatyzacji rejestru obywateli Ukrainy. - załącznik nr. 9
4. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z rejestrem danych kontaktowych (RDK) oraz profilem zaufanym (PZ). - karta w języku ukraińskim. - załącznik nr. 10
5. Інформаційна клаузула щодо обробки персональних даних громадян України у зв’язку з присвоєнням номера PESEL та веденням міністром з питань інформатизації реєстру громадян України - załącznik nr. 7
6. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks Wyborczy. - załącznik nr. 8
Poniżej znajduje się wykaz wszystkich spraw wraz z odnośnikami na ePUAP-e z zakresu działania Biura Administracji i Spraw Obywatelskich oraz jego Delegatur w Dzielnicach m.st. Warszawy, które można załatwić nie wychodząc z domu:
Z zakresu spraw obywatelskich oraz wyborów:
- Uzyskaj dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego,
- Zgłoś utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego,
- Zgłoś lub cofnij zawieszenie swojego dowodu osobistego,
- Zgłoś lub cofnij zawieszenie dowodu osobistego dziecka lub innej osoby,
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru dowodów osobistych,
- Udostępnianie z Rejestru Dowodów Osobistych dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
- Zgłoszenie miejsca pobytu (zameldowanie),
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej,
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej,
- Wnioskowanie o sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia,
- Zgłoszenie przez obywatela Rzeczpospolitej Polskiej lub cudzoziemca wymeldowania z miejsca pobytu czasowego,
- Zgłoszenie przez obywatela Rzeczpospolitej Polskiej lub cudzoziemca wymeldowania z miejsca pobytu stałego,
- Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym,
- Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców.
Z zakresu spraw komunikacyjnych:
- Zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu pojazdu,
- Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane pojazdu i właściciela.
Z zakresu spraw komunalnych:
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub szczątków z zagranicy,
- Zezwolenie na pochowanie na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach oraz w alejach zasłużonych i w kwaterach m.st. Warszawy na pozostałych cmentarzach komunalnych,
- Udostępnianie za życia miejsca grzebalnego na cmentarzach komunalnych m.st. Warszawy,
W pozostałych sprawach Kontakt z Urzędem m.st. Warszawy jest także możliwy przez elektroniczną skrzynkę podawczą poprzez złożenia pisma ogólnego do urzędu:
Adres:
/UMSTWarszawa/skrytka
Link do formularza ogólnego.
Metryka
changes-registry
Expand