Na tej podstronie:

Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich (AO)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Leona Kruczkowskiego 2

02-412, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00 Biuro Rzeczy Znalezionych, Wydział Licencji i Transportu Drogowego, Wydział Nadzoru, Kontroli oraz Nakładania Kar, Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dzielnicach m.st. Warszawy oraz Wydział Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów dla Dzielnicy Śródmieście pracują w poniedziałki od 8.00 do 18.00, natomiast od wtorku do piątku od 8.00 do 16.00.

Dane kontaktowe

Telefon

  • 22 443 29 00

  • 22 443 29 01

Fax

22 443 29 02

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Krzysztof Krakowiecki-Kulesza

Stanowisko

Dyrektor

Adres

Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.24

00-412 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 29 00; 22 443 29 01

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 29 02

Imię i nazwisko

Witold Nowakowski

Stanowisko

Zastępca dyrektora

Adres

Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.26

00-412 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 29 00, 22 443 29 01

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 29 02

Imię i nazwisko

Agnieszka Kłąb -długotrwała nieobecność w pracy

Stanowisko

Zastępca dyrektora

Adres

Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.27

00-412 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 29 00, 22 443 29 01

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 29 02

Imię i nazwisko

Tomasz Pyżyna

Stanowisko

Zastępca dyrektora

Adres

Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.61

00-412 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 29 03

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 29 02

Imię i nazwisko

Jolanta Napłoszek

Stanowisko

p.o. Zastępcy Dyrektora

Adres

Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 2.28

00-412 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

+48 22 443 29 00

Telefon komórkowy

no-content

Fax

+48 22 443 29 02

Wydziały

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

  1. wykonywanie zadań w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych, rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
  2. nadzór  i  kontrola  stacji  kontroli  pojazdów  oraz  ośrodków  szkolenia  kierowców, prowadzenie rejestracji instruktorów nauki jazdy i diagnostów oraz spraw dotyczących uprawnień diagnostów i instruktorów;
  3. współorganizacja obchodów, rocznic i świąt narodowych, w tym wykonywanie zadań związanych z ich koordynacją i zabezpieczeniem ze strony m.st. Warszawy;
  4. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Prezydenta nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji;
    prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
  5. wykonywanie zadań z zakresu cmentarnictwa i opieki nad grobami, w tym dotyczących cmentarzy wojennych;
  6. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
  7. obsługa komisji egzaminującej osoby ubiegające się o licencję na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
  8. prowadzenie spraw związanych z dodatkowym oznakowaniem taksówek;
    wydawanie licencji transportowych oraz licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy;
  9. wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne;
  10. kontrola przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania licencji, zezwolenia lub zaświadczenia o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne;
  11. podejmowanie działań na rzecz rozwoju systemu obsługi mieszkańców, w tym określanie jednolitego sposobu realizacji zadań i standardów w zakresie bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych;
  12. doskonalenie pracy komórek realizujących zadania z zakresu bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych;
  13. rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. )
  14. Biuro tworzy warunki organizacyjno-administracyjne dla realizacji zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Przy pomocy Biura wykonywany jest nadzór nad jednostka organizacyjna m.st. Warszawy - Zarządem Cmentarzy Komunalnych.

Regulamin i schemat organizacyjny

Wewnętrzny regulamin organizacyjny Biura Administracji i Spraw Obywatelskich

Schemat organizacyjny Biura Administracji i Spraw Obywatelskich

Załączniki

  • 1. Komunikat - utrata ważności dokumentów rejestracyjnych jachtów i jednostek pływających .docx Pobierz
  • 2. Schemat procedur kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy .doc Pobierz
  • 3. Schemat procedur kontroli Stacji Kontroli Pojazdów - 2025 rok.docx Pobierz
  • 4. Schemat procedur kontroli Ośrodków Szkolenia Kierowców - 2025 rok.docx Pobierz
  • 5. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze .docx Pobierz
  • 6. Klauzula informacyjna dot. przetważania danych osobowch na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.docx Pobierz
  • 7. Інформаційна клаузула щодо обробки персональних даних громадян України у зв’язку з присвоєнням номера PESEL та веденням міністром з питань інформатизації реєстру громадян України.docx Pobierz
  • 8. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.docx Pobierz
  • 9. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z nadaniem numeru PESEL oraz informacji rejestru obywateli Ukrainy.pdf Pobierz
  • 10. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z rejestrem danych kontaktowych (RDK) oraz profilem zaufanym (PZ). ..pdf Pobierz
  • 11. Klauzula informacyjna_zastrzeżenie PESEL 25.07.docx Pobierz

Dodatkowe informacje

Wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdów, które zostały wydane przed 14 marca 2005 r.

Obwieszczenie publiczne.

Wyszukiwarka wygaszonych rejestracji pojazdów.

 

Nowe tablice rejestracyjne na Mazowszu
W województwie mazowieckim kończą się tablice rejestracyjne z wyróżnikiem „W” (np. WX 12345). Do czasu wyczerpania się puli takich tablic, nadal będziemy rejestrować auta na numery, które rozpoczynają się od literki „W”.Minister Infrastruktury przydzielił nam nowy wyróżnik „A” (np. AX 12345). Od stycznia 2023 r. będziemy wydawali nowe tablice rejestracyjne, rozpoczynające się od literki „A” dla pojazdów, które mają zmniejszone tablice rejestracyjne. Podstawa prawna: par. 27 ust. 3 oraz par. 31 ust. 3  Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847).


Rejestracja jednostek pływających.

Informacje z zakresu spraw obywatelskich. 

Informacje z zakresu rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień do kierowania.

​​​​​Od 26 sierpnia 2024 roku zmieniają się zasady obsługi w zakresie rejestracji pojazdów przez cudzoziemców. Zapoznaj się z komunikatem

Rejestr Stacji Kontroli Pojazdów

Rejestr Ośrodków Szkolenia Kierowców

Liczba uwzględnionych skarg na dany ośrodek szkolenia kierowców

Statystyka zdawalności kandydatów na kierowców i kierowców

Zobacz czy jest gotowy Twój dowód osobisty.

Zobacz czy Twój dowód osobisty jest unieważniony.

Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych. 

Schemat procedur kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy na podstawie uprawnień wydanych przez Prezydenta m.st. Warszawy - załącznik nr. 2

Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich informuje, że od 19 marca 2018 roku w siedzibie Biura przy Leona Kruczkowskiego 2 czynny jest opłatomat umożliwiający dokonanie płatności kartą kredytową za sprawy z zakresu: rejestracji pojazdów, transportu drogowego oraz opłaty skarbowej.


Klauzule informacyjne:
1. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności). - załcznik nr. 5
2. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych). - załącznik nr. 6
3. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z nadaniem numeru PESEL oraz prowadzeniem przez ministra właściwego ds. informatyzacji rejestru obywateli Ukrainy. - załącznik nr. 9
4. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z rejestrem danych kontaktowych (RDK) oraz profilem zaufanym (PZ). - karta w języku ukraińskim. - załącznik nr. 10
5. Інформаційна клаузула щодо обробки персональних даних громадян України у зв’язку з присвоєнням номера PESEL та веденням міністром з питань інформатизації реєстру громадян України - załącznik nr. 7
6. Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks Wyborczy. - załącznik nr. 8


Zachęcamy do składania wniosków za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP.

Poniżej znajduje się wykaz wszystkich spraw wraz z odnośnikami na ePUAP-e z zakresu działania Biura Administracji i Spraw Obywatelskich oraz jego Delegatur w Dzielnicach m.st. Warszawy, które można załatwić nie wychodząc z domu:

 Z zakresu spraw obywatelskich oraz wyborów:


Z zakresu spraw komunikacyjnych:


Z zakresu spraw komunalnych:

W pozostałych sprawach Kontakt z Urzędem m.st. Warszawy  jest także możliwy przez elektroniczną skrzynkę podawczą poprzez złożenia pisma ogólnego do urzędu:

Adres:

/UMSTWarszawa/skrytka
Link do formularza ogólnego.


 

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba