Dane teleadresowe
Adres
ul. Leona Kruczkowskiego 2
00-412, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 14 40, 22 443 14 41
Imię i nazwisko
Donata Kończyk
Stanowisko
Naczelnik, Pełnomocnik ds. dostępności
Adres
ul. Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 5.40
00-412
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 14 40/22 443 14 41
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 14 42
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Dostępności należy w szczególności:
- określanie wytycznych w zakresie standardów dostępności dla m.st Warszawy;
- koordynowanie i monitoring wdrażania przez biura, urzędy dzielnic i jednostki organizacyjne m.st. Warszawy standardów dostępności m.st. Warszawy;
- wydawanie odstępstw w zakresie standardów dostępności dla m.st. Warszawy;
- koordynacja działań związanych z obsługą wydarzeń miejskich w zakresie zapewnienia dostępności dla osób o ograniczonej mobilności i percepcji;
- określanie wytycznych i monitoring w zakresie dostępności elektronicznej dokumentów, stron internetowych i aplikacji mobilnych m.st. Warszawy;
- monitoring prac i dostępności środków finansowych na przeprowadzenie inwestycji lub remontów wybranych inwestycji dotyczących likwidacji barier dla osób z niepełnosprawnościami;
- współpraca z realizującymi zadania w obszarze pomocy społecznej jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy, o których mowa w § 27 ust. 2 załącznika do Regulaminu Urzędu, w zakresie planowania, uzgadniania, nadzorowania i realizacji zadań inwestycyjnych ujętych w budżecie rocznym m.st. Warszawy oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy;
- prowadzenie analiz i opracowań w obszarze zapewniania dostępności;
- przygotowywanie oraz przeprowadzanie kampanii informacyjno-edukacyjnych dotyczących dostosowania infrastruktury miejskiej do standardów usług oraz dostępności usług do potrzeb osób o ograniczonej mobilności;
- prowadzenie działalności informacyjnej i promocyjnej w zakresie podnoszenia dostępności m.st. Warszawy dla osób o ograniczonej mobilności i percepcji;
- współpraca finansowa i pozafinansowa z organizacjami pozarządowymi w zakresie działań na rzecz podnoszenia dostępności m.st. Warszawy;
- inicjowanie, współpraca przy organizacji, organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu dostępności;
- współpraca z organami administracji publicznej, biurami, urzędami dzielnic, jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy oraz osobami prawnymi m.st. Warszawy w zakresie zadań Wydziału;
- prowadzenie, w porozumieniu z właściwym biurem, spraw związanych ze współpracą międzynarodową w zakresie zadań Wydziału;
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi, wnioski, zapytania oraz interpelacje w zakresie zadań Wydziału;
- obsługa organizacyjna Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy do spraw dostępności oraz Zespołu do spraw dostępności, których zakres działania reguluje odrębne zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy.
Metryka
changes-registry
Expand