Dane teleadresowe
Adres
Leona Kruczkowskiego 2
00-412, Warszawa
Godziny pracy
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 14 40 / 22 443 14 41
Fax
-
22 443 14 42
Dodatkowe dane adresowe
Adres do korespondencji: Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa
Imię i nazwisko
Marta Jakubiak
Stanowisko
Dyrektor
Adres
ul. Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 5.66
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 14 40 / 22 443 14 41
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 14 42
Imię i nazwisko
Izabela Halik
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
ul. Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 5.66
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 14 40/22 443 14 41
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 14 42
Imię i nazwisko
Katarzyna Jeżewska
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
ul. Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 5.64
00-412 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 14 40 / 22 443 14 41
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 14 42
Wydziały
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Biura Pomocy i Projektów Społecznych należy w szczególności:
1) planowanie, realizowanie i koordynowanie zintegrowanej polityki społecznej;
1a) realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej i profilaktyki wynikających z przepisów prawa;
2) opracowywanie analiz, sprawozdań, bilansów, prognoz i innych materiałów dotyczących zadań Biura;
3) ocena stanu, zasobów, efektywności pomocy społecznej i skuteczności profilaktyki na terenie m.st. Warszawy;
4) wypracowanie standardów dostępności oraz standardów usług z zakresu pomocy społecznej i profilaktyki oraz generowanie innowacji w tym zakresie;
5) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, wdrażaniem i monitorowaniem projektów i programów, wynikających ze strategii rozwiązywania problemów społecznych, między innymi w zakresie pomocy społecznej, wspierania rodziny, pieczy zastępczej, z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień, przeciwdziałania zakażeniom HIV / AIDS, przeciwdziałania przemocy domowej i ochrony osób doznających przemocy domowej, pomocy osobom z niepełnosprawnościami, osobom starszym oraz osobom w kryzysie bezdomności;
6) współpraca przy opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu ogólnomiejskich projektów i programów wynikających między innymi ze strategii rozwoju miasta i rewitalizacji;
7) wspieranie biur i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy oraz osób prawnych m.st. Warszawy w opracowywaniu i wdrażaniu projektów z zakresu polityki społecznej finansowanych ze środków funduszy zewnętrznych, w tym europejskich;
8) prowadzenie ewidencji projektów społecznych realizowanych przez biura, jednostki organizacyjne m.st. Warszawy oraz osoby prawne m.st. Warszawy, które korzystają z finansowania w ramach określonych środków funduszy zewnętrznych, w tym europejskich;
9) prowadzenie spraw z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań Biura;
10) zapewnienie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej;
11) (uchylony);
12) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez m.st. Warszawę pomocy osobom przybyłym do Polski na podstawie wizy repatriacyjnej;
13) nadzór merytoryczny i koordynacja działań wykonywanych przez dzielnice, ośrodki pomocy społecznej w zakresie spraw społecznych oraz nadzór działań wykonywanych przez Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie, związanych z zakresem jego działalności;
14) prowadzenie spraw związanych z realizacją ustalonych zasad gospodarowania nieruchomościami będącymi we władaniu jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, o których mowa w ust. 2, w zakresie zawierania umów najmu, dzierżawy i użyczenia na okres do trzech lat;
15) z zakresu spraw kadrowych dyrektorów jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, o których mowa w ust. 2, prowadzenie spraw dotyczących:
a) udzielania urlopów wypoczynkowych, szkoleniowych, okolicznościowych i bezpłatnych do jednego miesiąca oraz wyrażania zgody na wyjazdy służbowe,
b) przeprowadzania ocen okresowych oraz uproszczonych, a także składania i opiniowania wniosków dotyczących przyznawania dodatków motywacyjnych,
c) prowadzenie konkursów na stanowiska kierownicze w tych jednostkach z wyłączeniem spraw zastrzeżonych do kompetencji dzielnic;
16) wstępne angażowanie w systemie informatycznym SAP umów, zamówień i zaliczek oraz wstępne wprowadzanie do systemu wniosków o płatność w zakresie zadań realizowanych w ramach planu wydatków Biura;
17) prowadzenie spraw dotyczących podziału dotacji celowych otrzymanych w związku z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz podziału dofinansowania do zadań własnych m.st. Warszawy na zadania zlecone z zakresu pomocy społecznej dla dzielnic i jednostek organizacyjnych pomocy społecznej m.st. Warszawy;
18) monitorowanie i nadzorowanie prawidłowości przyznawania i rozliczania dotacji na realizację zadań publicznych zleconych przez m.st. Warszawa;
19) koordynacja spraw związanych z wykonywaniem przez dzielnice zadań z zakresu realizacji świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych, świadczenia wychowawczego, świadczenia dobry start, świadczenia „za życiem”, zasiłków dla opiekunów oraz przyznawania Karty Dużej Rodziny;
20) wyznaczanie miejsc wykonywania nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne, prowadzenie bazy podmiotów, w których ta praca może być wykonywana, współpraca z sądami powszechnymi, a także monitoring i sprawozdawczość w zakresie wykonywania tego zadania;
21) prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem w m.st. Warszawie, żłobków, klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów, w tym prowadzenie ich rejestru;
22) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań m.st. Warszawy z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym sprawowanie kontroli nad organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi;
23) realizowanie zadań beneficjenta funduszy zewnętrznych, w tym europejskich dla wybranych projektów społecznych realizowanych w Urzędzie;
24) prowadzenie działań informacyjnych w Urzędzie, w zakresie pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych, w tym europejskich i zarządzania projektowego w zakresie społecznym;
25) (uchylony);
26) realizacja zadań z zakresu powierzania organizacjom pozarządowym prowadzącym działalność pożytku publicznego prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, oznaczenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze m.st. Warszawy, oraz składania zbiorczej informacji o wykonaniu zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze m.st. Warszawy;
27) (uchylony);
28) koordynowanie i nadzór nad realizacją przez dzielnice spraw związanych z udzielaniem pomocy materialnej dla uczniów.
Załączniki
Wewnętrzny Regulamin Organizacyjny Biura Pomocy i Projektów Społecznych reguluje Zarządzenie Nr 1008/2021 Prezydenta m.st. Warszawy z 24 czerwca 2021 r. w sprawie nadania wewnętrznego regulaminu organizacyjnego Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Dodatkowe informacje
Przy pomocy Biura wykonywany jest nadzór nad jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej m.st. Warszawy o znaczeniu ponaddzielnicowym, o których mowa w § 1 ust. 5 uchwały Nr XLVI/1423/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 18 grudnia 2008 r. w sprawie określenia instytucji kultury i innych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy o znaczeniu ponaddzielnicowym.
Biuro koordynuje działalność ośrodków pomocy społecznej w zakresie spójności ich działania z polityką społeczną m.st. Warszawy.
Biuro monitoruje i nadzoruje prawidłowość przyznawania i rozliczania dotacji na realizację zleconych przez m.st. Warszawę zadań publicznych.
Przy Biurze działa również:
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy do spraw dostępności, którego zakres działań i odpowiedzialności reguluje Zarządzenie Nr 912/2016 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie utworzenia stanowiska Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy do spraw dostępności.
Metryka
changes-registry
Expand