Dane teleadresowe
Adres
Plac Defilad 1
00-901, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
-
22 443 35 85
-
22 443 35 86
-
Fax
-
22 443 35 87
Dodatkowe dane adresowe
Adres do korespondencji:
Al. Jerozolimskie 44,
00-024 Warszawa.
Imię i nazwisko
Leszek Drogosz
Stanowisko
Dyrektor
Adres
Plac Defilad 1, nr pokoju 1320
00-901
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 35 85, 22 443 35 86
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 35 87
Imię i nazwisko
Paweł Jaworski
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
Plac Defilad 1, nr pokoju 1336
00-901
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 35 85
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 35 87
Imię i nazwisko
Anna Śledź
Stanowisko
Zastępca dyrektora
Adres
Plac Defilad 1, nr pokoju 1322
00-901
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 35 85, 22 443 35 86
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 35 87
Imię i nazwisko
Michał Lejk
Stanowisko
Pełnomocnik ds. koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym, p.o. Zastępcy Dyrektora, Pełnomocnik ds. "Nowego Centrum Warszawy"
Adres
Pl. Defilad 1, nr pokoju 1334
00-901
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 35 85, 22 443 35 86
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 35 87
Imię i nazwisko
Izabela Szostak-Smith
Stanowisko
p.o. Zastępczyni Dyrektora
Adres
Plac Defilad 1, nr pokoju 1335
00-901
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 35 85, 22 443 35 86
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 35 87
Wydziały
Zakres działania
Do zakresu działania Biura Infrastruktury należy w szczególności:
- monitorowanie realizacji celów oraz wnioskowanie o aktualizację strategii rozwoju m.st. Warszawy w zakresie zadań Biura;
- monitorowanie wykonania celów i aktualizacja polityki m.st. Warszawy w zakresie rozwoju systemów energetycznych, wodociągowo-kanalizacyjnego;
- opiniowanie zmian do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie infrastruktury energetycznej, wodociągowo-kanalizacyjnej i zagospodarowania wód opadowych;
- realizacja zadań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa zaopatrzenia mieszkańców w energię elektryczną, ciepło, paliwa gazowe oraz wodę, a także w zakresie odbioru ścieków i wód opadowych, z wyłączeniem odwodnienia dróg, kanałów otwartych i urządzeń wodnych;
4a) nadzorowanie oraz rozwój systemu zarządzania energią w Mieście;
4b) wspieranie jednostek miejskich w zakresie usprawniania procesów zarządzania energią w ich obszarze działania;
- nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem systemu wodociągowo-kanalizacyjnego w zakresie realizacji usług, eksploatacji sieci i urządzeń służących do zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków eksploatowanych przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, w tym pełnienie w imieniu Prezydenta funkcji kontrolnych w zakresie wykonywania warunków udzielonego zezwolenia na świadczenie usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
- przygotowywanie projektów decyzji i postanowień oraz wystąpień z zakresu działania Biura wraz z prowadzeniem stosownej ewidencji;
- prognozowanie potrzeb m.st. Warszawy w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz zagospodarowania wód opadowych;
7a) organizacja grup zakupowych energii elektrycznej, paliw gazowych oraz bilansowanie potrzeb energetycznych Miasta;
- wykonywanie zadań, wynikających z obowiązujących przepisów w zakresie organizacji zaopatrzenia m.st. Warszawy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z planowaniem tych zadań m.in. poprzez działania związane z aktualizacją założeń do planu zaopatrzenia m.st. Warszawy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, oraz opracowywanie planu zaopatrzenia m.st. Warszawy w ww. media;
- planowanie, organizacja i prowadzenie działań na rzecz podnoszenia efektywności energetycznej, promocji rozwiązań zmniejszających zużycie energii i instalowania odnawialnych źródeł energii na terenie m.st. Warszawy oraz podnoszenia świadomości mieszkańców w tym zakresie;
- wykonywanie analiz i opinii oraz zgłaszanie uwag i propozycji dotyczących strategii działania, planów gospodarczych, planów rozwojowych i innych dokumentów opracowanych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie systemów energetycznych oraz wodociągowo-kanalizacyjnego na obszarze m.st. Warszawy, w tym także pod kątem bezpieczeństwa i efektywności energetycznej oraz niezawodności ich funkcjonowania;
- monitorowanie i wykonywanie analiz realizacji procesów inwestycyjnych dotyczących rozwoju systemów energetycznych oraz wodociągowo-kanalizacyjnego, realizowanych przez podmioty odpowiedzialne za ich rozwój na obszarze m.st. Warszawy;
- utrzymywanie stałej współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie systemów energetycznych oraz wodociągowo-kanalizacyjnego, odpowiedzialnymi za ich funkcjonowanie i rozwój na obszarze m.st. Warszawy;
12a) koordynowanie procesów związanych z budową, na terenie m.st. Warszawy, infrastruktury paliw alternatywnych do ładowania i tankowania pojazdów;
- współpraca z biurem właściwym do spraw geodezji i katastru oraz gestorami sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, ciepłowniczej, elektroenergetycznej i gazowej w zakresie integracji branżowych ewidencji sieci uzbrojenia terenu w ramach infrastruktury informacji przestrzennej m.st. Warszawy;
- współpraca, w zakresie działalności Biura, z instytucjami krajowymi i międzynarodowymi;
- współpraca z wydziałami dla dzielnicy, biurami oraz jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy w zakresie realizacji zadań objętych działaniem Biura;
- pozyskiwanie środków pozabudżetowych na działania związane z realizacją zadań Biura;
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem planów wydatków majątkowych, propozycji rozwiązań organizacyjnych realizacji tych inwestycji oraz monitorowanie ich wykonania;
- koordynacja działań w zakresie inwestycji i remontów realizowanych w pasie drogowym na obszarze m.st. Warszawy w celu ich usprawnienia i racjonalizacji;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji o prowadzonych oraz planowanych do realizacji: inwestycjach realizowanych w pasie drogowym, inwestycjach z zakresu infrastruktury technicznej lokalizowanej w pasie drogowym, remontach dróg i infrastruktury technicznej, imprezach masowych, inwestycjach kubaturowych, których realizacja może mieć istotny wpływ na drożność komunikacyjną m.st. Warszawy;
- opracowywanie harmonogramów inwestycji i remontów w pasie drogowym, skoordynowanych w odrębnych rejonach inwestycyjnych m.st. Warszawy, w oparciu o wieloletnią prognozę finansową m.st. Warszawy oraz plany (programy) inwestycyjne i remontowe innych podmiotów zarządzających infrastrukturą techniczną;
- określanie i uzgadnianie terminów realizacji inwestycji i remontów w pasie drogowym, planowanych przez m.st. Warszawę oraz inne podmioty zarządzające infrastrukturą techniczną;
- wnioskowanie o uruchomienie lub potwierdzenie uruchomienia finansowania wydatków na inwestycje drogowe oraz o rezerwację lub zmiany planowanych w budżecie m.st. Warszawy i innych podmiotów zarządzających infrastrukturą techniczną wydatków i zakresów rzeczowych zadań inwestycyjnych podlegających koordynacji w pasie drogowym;
- opracowywanie wytycznych do czasowych zmian organizacji ruchu oraz uzgadnianie projektów czasowych zmian organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji i remontów;
- monitorowanie procesów przygotowania inwestycji i remontów realizowanych przez m.st. Warszawę oraz inne podmioty zarządzające infrastrukturą techniczną, z uwzględnieniem ustaleń przyjętych na naradach i debatach koordynacyjnych;
- bieżąca ocena stanu realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z harmonogramem prac inwestycyjnych lub remontowych oraz ustaleniami koordynacyjnymi;
- udział w negocjacjach prowadzonych z uczestnikami procesu inwestycyjnego, w tym dotyczących sposobu organizowania i finansowania likwidacji kolizji urządzeń infrastruktury technicznej powstałych przy realizacji inwestycji;
- analiza planowanych naruszeń pasów drogowych, propozycji i technologii robót w pasie drogowym pod kątem ich wpływu na drożność komunikacyjną na obszarze m.st. Warszawy;
- podejmowanie, w zakresie realizowanych zadań, działań dotyczących komunikacji ze społeczeństwem przy wykorzystaniu mediów i innych środków masowego przekazu oraz innych kanałów komunikacyjnych;
- koordynowanie zadań dotyczących infrastruktury drogowej, w tym:
- prowadzenie spraw dotyczących kwalifikacji dróg publicznych do odpowiedniej kategorii,
- gromadzenie i przetwarzanie informacji o infrastrukturze drogowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi,
- współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w zakresie infrastruktury drogowej;
- podejmowanie działań na rzecz poprawy atrakcyjności społecznej, biznesowej i kulturalnej obszaru „Nowego Centrum Warszawy” oraz komunikacji społecznej na temat działań w tym obszarze, a także koordynacja działań biur i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w tym zakresie.
2. Przy pomocy Biura wykonywany jest nadzór nad jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy:
1) Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta;
2) Zarządem Dróg Miejskich;
3) Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg;
4) Zarządem Oczyszczania Miasta.
Załączniki
Dodatkowe informacje
Dyrektor Biura Infrastruktury przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących zakresu działania Biura w poniedziałki w godzinach 15.00 – 16.00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania z sekretariatem Biura Infrastruktury.
W Biurze Infrastruktury działa Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy do spraw koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym - na podstawie Zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy nr 4165/2010 z 4 lutego 2010 r.
W Biurze działa również Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy do spraw "Nowego Centrum Warszawy" - na podstawie Zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy nr 1200/2023 z 13 lipca 2023 r.
Metryka
changes-registry
Expand