Prezydent m.st. Warszawy jako organ prowadzący rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu m.st. Warszawy, sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Zakres kontroli obejmuje sprawdzenie spełniania przez przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych warunków wymaganych do wykonywania działalności objętej wpisem oraz innych obowiązków, wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Mając na uwadze przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców kontrole planuje się i przeprowadza po uprzednim dokonaniu analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej. Analiza obejmuje identyfikację obszarów podmiotowych i przedmiotowych, w których ryzyko naruszenia przepisów jest największe.
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców przeprowadzanych przez Prezydenta m.st. Warszawy.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń