Dane teleadresowe
Adres
Dzielna 15
01-029, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek: 8.00 - 18.00; wtorek-piątek: 8.00 - 16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 29 61
-
22 443 29 62
-
22 443 29 68
Fax
22 443 29 64
Imię i nazwisko
Arkadiusz Rączkowski
Stanowisko
Kierownik działu
Adres
ul. Dzielna 15, nr pokoju 2
01-029 Warszawa
Zakres działania
Do zakresu działania Biura Rzeczy znalezionych należy w szczególności:
- przyjmowanie rzeczy znalezionych i ich ewidencjonowanie;
- prowadzenie magazynu rzeczy znalezionych;
- wydawanie rzeczy znalezionych ich właścicielom;
- przesyłanie znalezionych dokumentów, w tym dowodów osobistych, paszportów,
praw jazdy, dowodów rejestracyjnych pojazdów do organów, które je wydały; - zabezpieczanie znalezionych rzeczy wartościowych oraz środków pieniężnych;
- prowadzenie postępowania związanego z likwidacją rzeczy znalezionych po upływie okresu ich przechowywania.
Załączniki
Dodatkowe informacje
Zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz.U. z 2023 r. poz. 501 -j.t.). zawiadamia się, że w Biurze Rzeczy Znalezionych w Warszawie przy ul. Dzielnej 15 prowadzonym przez Urząd m.st. Warszawy przechowywane są rzeczy znalezione wymienione w załączonych poniżej tabelach. W związku z powyższym wzywa się właścicieli do odbioru rzeczy w terminie dwóch lat od dnia znalezienia rzeczy. Po tym terminie, zgodnie z art. 187 Kodeksu cywilnego prawo własności do rzeczy przejdzie na znalazcę, o ile odbierze rzecz w wyznaczonym terminie. W przypadku nieodebrania rzeczy w wyznaczonym znalazcy terminie jej właścicielem, na mocy art. 19 ust. 1 ustawy o rzeczach znalezionych, stanie się m.st. Warszawa.
Wydanie rzeczy osobie uprawnionej do odbioru rzeczy następuje po uiszczeniu przez nią kosztów przechowywania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, a także poszukiwania osoby uprawnionej do odbioru.
Regulamin Biura Rzeczy Znalezionych.
Nieodpłatne przekazanie rzeczy znalezionych.
Dyrektor Biura Administracji i Spraw Obywatelskich – stosownie do § 35 Zarządzenia nr 1669/2018 Prezydenta m.st. Warszawy z 24 października 2018 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji dotyczącej zasad gospodarowania rzeczami znalezionymi w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy (ze zm.) - informuje, że na wniosek komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek pomocniczych i organizacyjnych m.st. Warszawy przekazano nieodpłatnie na realizacje zadań 1366 rzeczy, w tym:
- 229 tabletów,
- 105 telefonów komórkowych,
- 90 laptopów,
- 165 rowerów,
- 57 aparatów fotograficznych,
- 34 e-booki,
- 686 pozostałych rzeczy.
Rzeczy te w latach 2015-2019 zostały przekazane do Biura Rzeczy Znalezionych i na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o rzeczach znalezionych stały się własnością m.st. Warszawy.
Metryka
changes-registry
Expand