Na tej podstronie:

Biuro Rzeczy Znalezionych

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Dzielna 15

01-029, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek: 8.00 - 18.00; wtorek-piątek: 8.00 - 16.00

Dane kontaktowe

Telefon

  • 22 443 29 61

  • 22 443 29 62

  • 22 443 29 68

Fax

22 443 29 64

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Arkadiusz Rączkowski

Stanowisko

Kierownik działu

Adres

ul. Dzielna 15, nr pokoju 2

01-029 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 29 60

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 29 64

E-mail

Zakres działania

Do zakresu działania Biura Rzeczy znalezionych należy w szczególności:

  1. przyjmowanie rzeczy znalezionych i ich ewidencjonowanie;
  2. prowadzenie magazynu rzeczy znalezionych;
  3. wydawanie rzeczy znalezionych ich właścicielom;
  4. przesyłanie znalezionych dokumentów, w tym dowodów osobistych, paszportów,
    praw jazdy, dowodów rejestracyjnych pojazdów do organów, które je wydały;
  5. zabezpieczanie znalezionych rzeczy wartościowych oraz środków pieniężnych;
  6. prowadzenie postępowania związanego z likwidacją rzeczy znalezionych po upływie okresu ich przechowywania.

Załączniki

  • 1. Wykaz rzeczy przyjętych do Biura Rzeczy Znalezionych w 2024 r. - 2_2025.xlsx Pobierz
  • 2. Wykaz rzeczy przyjętych do Biura Rzeczy Znalezionych w 2025 r. - 2_2025.xlsx Pobierz
  • 3. Wykaz dokumentów przyjętych do Biura Rzeczy Znalezionych w 2024 r. - 2_2025 r..xlsx Pobierz
  • 4. Wykaz dokumentów przyjętych do Biura Rzeczy Znalezionych w 2025 r. - 2_2025.xlsx Pobierz
  • 5. Zestawienie przekazów pocztowych niedoręczalnych realizowanych przez Pocztę Polską S.A. - 2_2025.xlsx Pobierz
  • 6. Wykaz rzeczy zabezpieczonych przez Pocztę Polską S.A. - 2_2025.xlsx Pobierz

Dodatkowe informacje

Zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz.U. z 2023 r. poz. 501 -j.t.). zawiadamia się, że w Biurze Rzeczy Znalezionych w Warszawie przy ul. Dzielnej 15 prowadzonym przez Urząd m.st. Warszawy przechowywane są rzeczy znalezione wymienione w załączonych poniżej tabelach. W związku z powyższym wzywa się właścicieli do odbioru rzeczy w terminie dwóch lat od dnia znalezienia rzeczy. Po tym terminie, zgodnie z art. 187 Kodeksu cywilnego prawo własności do rzeczy przejdzie na znalazcę, o ile odbierze rzecz w wyznaczonym terminie. W przypadku nieodebrania rzeczy w wyznaczonym znalazcy terminie jej właścicielem, na mocy art. 19 ust. 1 ustawy o rzeczach znalezionych, stanie się m.st. Warszawa.
Wydanie rzeczy osobie uprawnionej do odbioru rzeczy następuje po uiszczeniu przez nią kosztów przechowywania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, a także poszukiwania osoby uprawnionej do odbioru.

Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych - określająca sposób postępowania z rzeczami znalezionymi.

Regulamin Biura Rzeczy Znalezionych.


Nieodpłatne przekazanie rzeczy znalezionych.

Dyrektor Biura Administracji i Spraw Obywatelskich – stosownie do § 35 Zarządzenia nr 1669/2018 Prezydenta m.st. Warszawy z 24 października 2018 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji dotyczącej zasad gospodarowania rzeczami znalezionymi w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy (ze zm.) - informuje, że na wniosek komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek pomocniczych i organizacyjnych m.st. Warszawy przekazano nieodpłatnie na realizacje zadań 1366 rzeczy, w tym:

  • 229 tabletów,
  • 105 telefonów komórkowych,
  • 90 laptopów,
  • 165 rowerów,
  • 57 aparatów fotograficznych,
  • 34 e-booki,
  • 686 pozostałych rzeczy.

Rzeczy te w latach 2015-2019 zostały przekazane do Biura Rzeczy Znalezionych i na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o rzeczach znalezionych stały się własnością m.st. Warszawy.

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba