Dane teleadresowe
Adres
"Solidarności" 90, nr pokoju 326
01-003, Warszawa
Godziny pracy
poniedziałek - piątek 08:00-16:00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 58 05
Fax
-
22 443 56 00
E-mail
- wola.wbk@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Elżbieta Chabros
Stanowisko
Naczelnik
Adres
"Solidarności" 90, nr pokoju 326
01-003
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 58 05
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 56 00
E-mail
- wola.wbk@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Dorota Markowska
Stanowisko
Zastępca naczelnika
Adres
"Solidarności" 90, nr pokoju 326
01-003
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 58 05
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 56 00
E-mail
- www.wbk@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Karolina Malinowska
Stanowisko
Zastępca naczelnika
Adres
"Solidarności" 90, nr pokoju 326
01-003
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 58 05
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 56 00
E-mail
- www.wbk@um.warszawa.pl
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Budżetowo-Księgowego dla Dzielnicy Wola należy w szczególności:
- pobór podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych oraz opłaty skarbowej;
- opracowanie propozycji do projektów załączników dzielnicowych do uchwały budżetowej m.st. Warszawy, w tym:
- opracowanie projektu załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
- przygotowanie materiałów do projektów zmian w załączniku,
- przekazywanie wydziałom i jednostkom organizacyjnym Dzielnicy informacji o zmianach w załączniku dzielnicowym do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
- aktualizacja załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
- przygotowywanie sprawozdawczości okresowej z wykonania załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy;
- prowadzenie gospodarki środkami finansowymi na podstawie załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy, w tym:
- pobór podatków i opłat, realizowanie dyspozycji w zakresie wydatków Dzielnicy,
- prowadzenie rozliczeń pobieranych środków na wydatki bieżące, inwestycyjne i dotacje dla jednostek organizacyjnych Dzielnicy i organizacji pozarządowych,
- bieżący monitoring składanych zapotrzebowań i kontrola ich realizacji,
- prowadzenie bieżącej ewidencji zapotrzebowań na środki i kontrola ich zgodności z planem,
- prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dla realizowanych przez Dzielnicę projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
- prowadzenie rachunkowości i obsługi finansowo-księgowej Dzielnicy, w tym:
- prowadzenie ewidencji wpływów z podatków, opłat, dochodów z mienia oraz innych należności pobieranych przez Dzielnicę,
- realizowanie planowanych wydatków Dzielnicy,
- ewidencja i prowadzenie rozrachunków z kontrahentami,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych w budowie (inwestycje) i syntetyczna ewidencja majątku trwałego;
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, sprawozdawczości w zakresie operacji finansowych, cząstkowej sprawozdawczości dla Głównego Urzędu Statystycznego, sprawozdań finansowych oraz sprawozdawczości opisowej dotyczącej Dzielnicy, w tym:
- przygotowywanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych dotyczących Urzędu Dzielnicy, w tym z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- gromadzenie materiałów, weryfikowanie i przygotowywanie zbiorczych sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych,
- przygotowywanie i weryfikowanie materiałów do sporządzania zbiorczych sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego,
- sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań opisowych z wykonania budżetu Dzielnicy;
- prowadzenie wstępnej windykacji należności m.st. Warszawy, w tym:
- weryfikowanie terminowości wnoszenia dochodów należnych m.st. Warszawie,
- wszczynanie windykacji należności,
- przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do wydziałów merytorycznych w celu prowadzenia dalszej windykacji, zgodnie z obowiązującym Regulaminem windykacji należności m.st. Warszawy w Urzędzie m.st. Warszawy, w tym w urzędach dzielnic m.st. Warszawy, nadanym zarządzeniem Prezydenta,
- gromadzenie materiałów dla wydziału merytorycznego, celem wyegzekwowania należności z tytułu opłat majątkowych;
- analiza dokumentów przedkładanych do kontrasygnaty oraz prowadzenie ewidencji zaangażowania środków;
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych;
- przygotowywanie comiesięcznych „Informacji” o dochodach i wydatkach w ramach realizowanych przez Dzielnicę projektów współfinansowanych ze środków europejskich, w podziale na poszczególne projekty;
- obsługa Urzędu Dzielnicy i podległych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie zapotrzebowania na środki finansowe, w szczególności zabezpieczenie płynności finansowej – wprowadzanie danych do aplikacji „Płynność finansowa”, tj. harmonogramu planowanych dochodów i wydatków oraz bieżąca aktualizacja zapotrzebowań na środki finansowe na realizację wydatków;
- prowadzenie spraw upadłości podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 1520, z późn. zm.), będących dłużnikami m.st. Warszawy mających siedzibę/adres zamieszkania, a w przypadku jego braku adres zameldowania na obszarze Dzielnicy, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w Urzędzie lub w jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy, bez względu na ich wysokość, w tym w szczególności: weryfikowanie, monitorowanie i kompletowanie dokumentów – w związku z zapytaniami kierowanymi przez biuro właściwe do spraw długu i restrukturyzacji wierzytelności – stwierdzających stan zadłużenia podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w urzędach dzielnic oraz przekazywanie ich do Wydziału Prawnego dla Dzielnicy, celem zgłoszenia wierzytelności;
- prowadzenie spraw restrukturyzacji podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2309), będących dłużnikami m.st. Warszawy mających siedzibę/adres zamieszkania, a w przypadku jego braku adres zameldowania na obszarze Dzielnicy, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w Urzędzie lub w jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy, bez względu na ich wysokość, w tym w szczególności: weryfikowanie, monitorowanie i kompletowanie dokumentów – w związku z zapytaniami kierowanymi przez biuro właściwe do spraw długu i restrukturyzacji wierzytelności – stwierdzających stan zadłużenia podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w urzędach dzielnic.
Dodatkowe informacje
W skład Wydziału Budżetowo-Księgowego dla Dzielnicy wchodzą następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
- Referat Księgowości Dochodów oraz Obsługi Kasowej
- Referat Księgowości, Rozliczeń Podatku VAT i Sprawozdawczości
- Referat Finansowo-Księgowy
- Referat Planowania, Analiz i Sprawozdawczości
Metryka
changes-registry
Expand