Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi dla Dzielnicy Śródmieście (WGO)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Nowy Świat 39

00-029, Warszawa

Godziny pracy

poniedziałek - piątek: 8.00-16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 94 98, 22 443 94 61

Fax

22 443 94 98

Dodatkowe dane adresowe

Adres do korespondencji: 

ul. Nowogrodzka 43
00-691 Warszawa

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Ewa Stanecka

Stanowisko

Naczelnik

Adres

Nowy Świat 39, nr pokoju 5

00-029 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 94 58

Telefon komórkowy

Brak danych

Fax

22 443 94 98

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Zakres działania:

Do zakresu działania Wydziału Gospodarowania Odpadami Komunalnymi dla Dzielnicy Śródmieście należy w szczególności:

  1. prowadzenie rejestru wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym:

    • zakładanie w rejestrze opłat indywidualnego konta właściciela nieruchomości,

    • wprowadzanie danych z deklaracji do rejestru opłat,

    • księgowanie przypisu opłaty z deklaracji na koncie właściciela nieruchomości,

    • rejestrowanie deklaracji na koncie właściciela nieruchomości,

    • bieżąca aktualizacja bazy danych właścicieli nieruchomości na podstawie nowych deklaracji lub korekt,

    • archiwizacja deklaracji.

  2. prowadzenie postępowań kontrolnych w tym:

    • identyfikowanie właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji w terminie,

    • prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny niezłożenia deklaracji,

    • wzywanie właścicieli nieruchomości do złożenia deklaracji,

    • dokonywanie czynności kontrolnych w terenie lub weryfikowanie informacji i sprawozdań otrzymanych od podmiotów zewnętrznych (m.in. podmiotów odbierających odpady komunalne) w celu ustalenia prawidłowej wysokości opłaty.

  3. prowadzenie postępowań podatkowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) w celu określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym w szczególności:

    • prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie projektów decyzji określających wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji, zgodnie z art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

    • prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji określających wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej, zgodnie z art. 6p ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

    • przygotowywanie oraz przekazywanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie dokumentacji dotyczącej odwołań właścicieli/zarządców nieruchomości od decyzji ustalającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

  4. wprowadzanie przypisu opłaty z decyzji ostatecznych do rejestru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 

  5. współpraca z jednostkami oraz komórkami Urzędu w zakresie przekazywania informacji/sprawozdań o wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 

  6. występowanie z wnioskiem do właściwego urzędu skarbowego o ukaranie za niedopełnienie złożenia deklaracji na opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 

  7. uzgadnianie rejestru przypisów i odpisów z ewidencją księgową prowadzoną przez Wydział Budżetowo-Księgowy dla Dzielnicy Śródmieście; 

  8. opracowywanie projektów planu dochodów z opłat za gospodarowanie odpadami; 

  9. przygotowywanie materiałów analitycznych, wniosków i sprawozdań;

  10. udostępnianie informacji publicznej na wniosek.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba