Dane teleadresowe
Adres
Aleje Ujazdowskie 20, nr pokoju 6 (budynek frontowy, 2 piętro)
00-478, Warszawa
Godziny pracy
poniedziałek - piątek: 8.00-16.00
Dane kontaktowe
-
Telefon
-
22 443 93 50
-
Fax
-
22 443 94 88
Dodatkowe dane adresowe
Adres do korespondencji:
ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa
Zakres działania
Delegatura realizuje zadania Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa w granicach administracyjnych dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.
Do zakresu działania delegatury należy w szczególności:
- w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
- analizowanie zagrożeń w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- realizowanie i inicjowanie, przy współpracy z Policją i Strażą Miejską m.st. Warszawy, programów poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym współdziałanie z miejscowymi jednostkami Policji w zakresie służb ponadnormatywnych,
- przekazywanie informacji na temat nowych lokalizacji kamer systemu monitoringu wizyjnego na terenie dzielnicy Śródmieście, wynikającej z realnej oceny zagrożenia przestępczością,
- gromadzenie, weryfikacja i aktualizacja informacji do elektronicznych baz danych dotyczących bezpieczeństwa i porządku publicznego;
- w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności:
- monitorowanie, analiza i ocena zagrożeń na terenie dzielnicy Śródmieście, związanych z możliwością wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz przedstawianie propozycji przedsięwzięć ograniczających ich skutki,
- gromadzenie, weryfikacja i przekazywanie danych do elektronicznych baz danych dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony ludności,
- realizacja zadań związanych z zapewnieniem informowania i ostrzegania mieszkańców dzielnicy Śródmieście o zagrożeniach,
- nadzór nad funkcjonowaniem i obsługą:
- radiostacji pracujących w systemie łączności zarządzania kryzysowego,
- urządzeń systemu alarmowania i ostrzegania,
- uczestniczenie w treningach radiotelefonicznej łączności zarządzania kryzysowego,
- uczestniczenie w przeglądach budowli przeciwpowodziowych zlokalizowanych na terenie dzielnicy Śródmieście,
- pozyskiwanie, weryfikacja i przekazywanie danych do „Planu zarządzania kryzysowego m.st. Warszawy” w zakresie dotyczącym dzielnicy Śródmieście,
- realizowanie procedur pomocy doraźnej osobom poszkodowanym w przypadku zdarzeń losowych,
- współudział w organizowaniu ewakuacji ludności w przypadku masowego zagrożenia dla życia i zdrowia;
- w zakresie zadań obronnych:
- aktualizowanie elektronicznych baz danych dotyczących zadań obronnych,
- uczestniczenie w opracowywaniu „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Miasta Stołecznego Warszawy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” w zakresie dotyczącym dzielnicy Śródmieście,
- prowadzenie spraw z zakresu rejestracji i kwalifikacji wojskowej osób z terenu dzielnicy Śródmieście, w tym rozplakatowanie obwieszczeń,
- organizowanie „Stałego Dyżuru Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy” w dzielnicy Śródmieście,
- opracowywanie i aktualizowanie planów organizowania doręczania kart powołania do służby wojskowej pełnionej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny w zakresie dotyczącym dzielnicy Śródmieście,
- opracowanie i aktualizowanie planów rozplakatowania obwieszczeń o powołaniu osób do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i czasie wojny oraz realizowanie zadań z tego zakresu na terenie dzielnicy Śródmieście,
- prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
- opracowywanie i aktualizowanie planów świadczeń osobistych i rzeczowych w terminie ustalonym przez Wydział Przygotowań Obronnych,
- współudział w realizacji zadań z zakresu HNS (Wsparcia Państwa Gospodarza),
- udział w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń, ćwiczeń i treningów obronnych,
- udział w opracowaniu i aktualizacji „Wykazu podmiotów o szczególnym znaczeniu
dla funkcjonowania państwa lub gospodarki, ochrony życia, zdrowia lub bezpieczeństwa obywateli, mających pierwszeństwo do zaopatrzenia się w paliwa pochodzące z zapasów obowiązkowych ropy naftowej lub paliw, mających siedzibę na obszarze administracyjnym m.st. Warszawy”, - prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem osób z obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
- w zakresie ochrony informacji niejawnych – prowadzenie punktów przechowywania dokumentów niejawnych, w tym:
- nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” w urzędzie dzielnicy Śródmieście, w tym ich rejestrowanie i przechowywanie,
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów niejawnych osobom do tego uprawnionym,
- egzekwowanie zwrotu dokumentów niejawnych,
- kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów niejawnych w urzędzie dzielnicy Śródmieście,
- udostępnianie zlokalizowanego w punkcie stanowiska komputerowego przystosowanego do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” uprawnionym użytkownikom i nadzorowanie pracy na tym stanowisku.
Dodatkowe informacje
Wnioski o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej należy składać w formie papierowej do kancelarii Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawy ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa lub przesyłać faksem na numer: 22 443 11 22.
Zawiadomienia o zgromadzeniu publicznym należy składać w formie papierowej do kancelarii Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawy ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa, w formie elektronicznej na adres e-mail: zgromadzenia@um.warszawa.pl lub telefonicznie pod numerem 22 443 11 98.
Pozostałą korespondencję dotyczącą imprez masowych i zgromadzeń publicznych można kierować w formie elektronicznej na adres: Sekretariat.CB@um.warszawa.pl (sekretariat Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa)
Metryka
changes-registry
Expand