Zespół Obsługi Prawnej dla Dzielnicy (WPR)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, nr pokoju 418, 419

04-401, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 44 33 862, 22 44 33 863, 22 44 33 864

Fax

22 44 33 786

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Jarosław Grelus

Stanowisko

Kierownik

Adres

al. gen. Antoniego Chruściela "Montera" 28, nr pokoju 418

04-401 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 44 33 862

Telefon komórkowy

no-content

Fax

no-content

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Do zakresu działania Zespołu Obsługi Prawnej dla Dzielnicy Rembertów należy obsługa prawna urzędu dzielnicy, członków zarządu dzielnicy i rady dzielnicy oraz delegatur, a w szczególności:
1) wydawanie opinii prawnych w sprawach przekazanych do kompetencji dzielnicy, w tym sprawach organizacji urzędu dzielnicy;
2) wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach przekazanych do kompetencji dzielnicy, z wyłączeniem zadań zastrzeżonych dla właściwego biura ds. obsługi prawnej oraz właściwego biura ds. mienia miasta i Skarbu Państwa, w tym wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach:
a) nieruchomości położonych na terenie dzielnicy,
b) upadłości podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe, będących dłużnikami m.st. Warszawy mających siedzibę/adres zamieszkania, a w przypadku jego braku adres zameldowania na obszarze dzielnicy, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w Urzędzie lub jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy, bez względu na ich wysokość,
c) restrukturyzacji podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne, będących dłużnikami m.st. Warszawy mających siedzibę/adres zamieszkania, a w przypadku jego braku adres zameldowania na obszarze dzielnicy, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w Urzędzie lub jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy, bez względu na ich wysokość,
d) o zniesienie współwłasności nieruchomości położonych na obszarze dzielnicy, z wyłączeniem nieruchomości, które są położone na obszarze więcej niż 1 dzielnicy oraz poza obszarem m.st. Warszawy;
3) obsługa prawna, w tym zastępstwo procesowe, w sprawach położonych na terenie Dzielnicy nieruchomości Skarbu Państwa, reprezentowanego przez Prezydenta;
4) opiniowanie projektów uchwał, zarządzeń, umów, wzorów upoważnień w zakresie zgodności z przepisami prawa;
5) wprowadzanie danych do rejestru zamówień publicznych w zakresie zadań zespołu;
6) przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych Urzędu Dzielnicy delegatur;
7) przejmowanie, za zgodą biura właściwego do spraw organizacji urzędu, dokumentacji niearchiwalnej po państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim lub sprawującym nadzór był odpowiednio kierownik podmiotu lub organ jednostki samorządu terytorialnego;
8) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji, w formie papierowej i elektronicznej, zgodnie z wytycznymi biura właściwego do spraw organizacji urzędu;
9) przeprowadzanie skontrum dokumentacji;
10) porządkowanie dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych;
11) udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
12) wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
13) przeprowadzanie, w tym na zlecenie biura właściwego do spraw organizacji urzędu, kwerend archiwalnych;
14) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej i udział w jej komisyjnym brakowaniu;
15) realizacja wytycznych biura właściwego do spraw organizacji urzędu w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją;
16) przygotowanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego, w porozumieniu z biurem właściwym do spraw organizacji urzędu;
17) sporządzanie sprawozdań z działalności filii i stanu przechowywanej dokumentacji;
18) doradzanie komórkom organizacyjnym Urzędu Dzielnicy w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją;
19) typowanie dokumentacji do ekspertyz przeprowadzanych przez archiwum państwowe, w porozumieniu z biurem właściwym do spraw organizacji urzędu;
20) zgłaszanie do biura właściwego do spraw organizacji urzędu potrzeb w zakresie szkoleń kancelaryjno-archiwalnych dla pracowników Urzędu Dzielnicy.
 

 

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba