Dane teleadresowe
Adres
al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, nr pokoju 606/1, 606/2, 612/3
04-401, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 44 33 853, 22 44 33 850, 22 44 33 851, 22 44 33 852
Fax
-
22 44 33 788
Imię i nazwisko
Tomasz Grabowski
Stanowisko
Naczelnik
Adres
al. gen. Antoniego Chruściela "Montera" 28, nr pokoju 612/3
04-401 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 44 33 850
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 44 33 788
E-mail
- tgrabowski@um.warszawa.pl
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Rembertów należy, w szczególności:
1) współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, które realizują dzielnicowe zadania publiczne z zakresu spraw społecznych i zdrowia, w tym wspieranie i powierzanie organizacjom pozarządowym zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia dotyczących przeciwdziałania alkoholizmowi i przemocy w rodzinie;
2) realizowanie, koordynowanie i sprawdzanie prawidłowości wykonania zadań wynikających z Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii m.st. Warszawy, Planu działań dotyczących przeciwdziałania zakażeniom HIV i działań na rzecz osób seropozytywnych, Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w m. st. Warszawie, Programu Wspierania Rodzin w m. st. Warszawie, a także Warszawskiego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w zakresie działań prowadzonych na terenie dzielnicy, a w tym:
a) obsługa techniczna i administracyjna Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – Dzielnicowego Zespołu Rembertów,
b) współpraca przy opracowywaniu standardów w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów uzależnień i przeciwdziałania przemocy,
c) opracowywanie i realizacja lokalnego programu profilaktyki uzależnień,
d) opracowywanie i realizacja lokalnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony osób doświadczających przemocy w rodzinie;
3) prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 390, z późn. zm.);
4) realizowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 581, z późn. zm.);
5) prowadzenie spraw o zaliczki alimentacyjne, co do których prawo powstało do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
6) realizowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1297);
7) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu świadczeń wychowawczych;
8) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329, z późn. zm.);
9) prowadzenie postępowania w sprawie przyznania Karty Dużej Rodziny wynikające z ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2021 r. poz. 1744, z późn. zm.);
10) działalność analityczna i informacyjna dotycząca spraw społecznych i zdrowia na terenie dzielnicy;
11) współpraca z właściwą w sprawach dotyczących zakresu działania Wydziału komisją Rady Dzielnicy, biurem właściwym do spraw polityki zdrowotnej oraz biurem właściwym do spraw pomocy i projektów społecznych;
12) prowadzenie działań dotyczących potrzeb i zgłaszanych inicjatyw społeczności lokalnej w zakresie polityki społecznej;
13) realizacja, w ramach nadzoru sprawowanego przez Zarząd Dzielnicy, zadań dotyczących jednostek organizacyjnych pomocy społecznej m.st. Warszawy (Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy), przekazanych do kompetencji dzielnicy, w tym:
a) prowadzenie tych jednostek, za wyjątkiem ich tworzenia, likwidacji, reorganizacji w rozumieniu art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz wyposażania ich w majątek,
b) prowadzenie nadzoru na tymi jednostkami,
c) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia sprawy w zakresie skargi lub wniosku, dotyczących zadań lub działalności jednostek;
14) realizacja zadań i kompetencji wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2023 r. poz. 901) dotyczące współpracy z organizacjami pozarządowymi, podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także z podmiotami wymienionymi w art. 25 ust. 1 z dnia 12 marca 2004 r. ustawy o pomocy społecznej, działającymi na obszarze dzielnicy, oraz wspieranie i powierzanie tym organizacjom oraz podmiotom realizacji zadań publicznych o charakterze dzielnicowym, także w trybie tzw. małych grantów – art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – dotyczących zadań i kompetencji wykonywanych przez dzielnicę, w tym zlecanie zadań z zakresu pomocy społecznej, a w szczególności:
a) przygotowywanie projektów uchwał zarządu dzielnicy w sprawie ogłoszeń otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
b) przyjmowanie ofert realizacji zadań publicznych,
c) przygotowywanie projektów uchwał zarządu dzielnicy w sprawie powoływania komisji konkursowych do spraw opiniowania ofert,
d) przygotowywanie projektów uchwał zarządu dzielnicy w sprawie wyboru ofert,
e) przygotowywanie projektów umów o wsparcie/powierzenie realizacji zadań publicznych,
f) kontrola oraz ocena realizacji zadań publicznych,
g) konsultowanie z Warszawską Radą Działalności Pożytku Publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego dotyczących działalności statutowej tych organizacji, na zasadach i w trybie określonych w uchwale Rady m.st. Warszawy;
15) opracowywanie, wdrażanie i monitorowanie dzielnicowych projektów i programów, wynikających ze Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych 2030, w zakresie pomocy społecznej i profilaktyki uzależnień;
16) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się o przyznanie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu „Czyste Powietrze” 2.0;
17) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z działaniami wojennymi.
Metryka
changes-registry
Expand