Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy (WIR)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, nr pokoju 304, 317, 318

04-401, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 44 33 902, 22 44 33 901, 22 44 33 903, 22 44 33 904, 22 44 33 900, 22 44 33 905, 22 44 33 906, 22 44 33 907

Fax

22 44 33 772

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Jacek Bodziony

Stanowisko

no-content

Adres

al. gen. Antoniego Chruściela "Montera" 28, nr pokoju 304

04-401 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 44 33 907

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 44 33 772

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Infrastruktury dla Dzielnicy Rembertów należy, w szczególności:

1) utrzymanie i rozwój infrastruktury komunalnej w zakresie systemów: elektroenergetycznego, wodociągowo-kanalizacyjnego, ciepłowniczego i gazowego;
2) monitorowanie procesów rozwojowych dzielnicy, samoistnych i stymulowanych zamierzeniami planistycznymi dzielnicy, w celu dokonania oceny zapotrzebowania oraz rezerw zaopatrzenia w media energetyczne, wodę i kanalizację;
3) badanie spójności planów rozwoju przedsiębiorstw energetycznych z założeniami do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze dzielnicy;
4) ewidencja urządzeń infrastruktury komunalnej w zakresie branż, o których mowa w pkt 1 oraz współpraca w tym zakresie z biurem właściwym do spraw geodezji i katastru przy tworzeniu, wdrażaniu i eksploatacji ogólnomiejskiego systemu informatycznego do gromadzenia i przetwarzania danych przestrzennych, wchodzących w skład infrastruktury informacji przestrzennej m.st. Warszawy;
5) podejmowanie działań na rzecz racjonalnego i efektywnego wykorzystywania mediów energetycznych, wody i kanalizacji w obiektach nadzorowanych przez Urząd Dzielnicy;
6) badanie spójności planów rozwojowych jednostek realizujących budowę infrastruktury komunalnej w zakresie systemów: wodociągowo-kanalizacyjnego, ciepłowniczego, gazowego i elektroenergetycznego, z planami budowy i remontów dróg oraz inicjowanie rozwiązań koordynujących procesy inwestycyjne;
7) ocena funkcjonowania odkrytego systemu odprowadzania wód opadowych i roztopowych z terenu dzielnicy – w tym zamierzeń niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu;
8) przygotowywanie i wykonywanie niezbędnych inwestycji oraz utrzymanie i eksploatacja urządzeń wodnych istotnych dla funkcjonowania odkrytego systemu odprowadzania wód opadowych i roztopowych;
9) podejmowanie działań przywracających prawidłowe funkcjonowanie systemu w sytuacjach awaryjnych;
10) przygotowywanie propozycji wieloletnich i rocznych planów inwestycyjnych, dotyczących dzielnicy i przekazywanie ich do biura właściwego do spraw funduszy europejskich i polityki rozwoju;
11) sporządzanie propozycji wprowadzenia nowych projektów inwestycyjnych do uchwały budżetowej m. st. Warszawy i Wieloletniej Prognozy Finansowej m. st. Warszawy oraz propozycji zmian w załączniku dzielnicowym w trakcie trwania roku budżetowego wraz z wynikającymi z tego zmianami w Wieloletniej Prognozie Finansowej m. st. Warszawy, w tym opracowywanie wniosków o wprowadzenie projektu inwestycyjnego do budżetu i WPF oraz wniosków o zmianę projektu w budżecie i WPF;
12) sporządzanie i aktualizowanie harmonogramów rzeczowo-finansowych projektów inwestycyjnych, ujętych w załączniku dzielnicowym do uchwały budżetowej m.st. Warszawy;
13) przygotowanie i realizowanie inwestycji określonych w załączniku dzielnicowym do uchwały budżetowej m.st. Warszawy i w wieloletniej prognozie finansowej;
14) opracowywanie sprawozdawczości (w zakresie finansowym i rzeczowym) dotyczącej zadań inwestycyjnych ujętych w załączniku dzielnicowym do uchwały budżetowej m.st. Warszawy, w tym okresowej informacji o stanie realizacji zadań inwestycyjnych dzielnicy;
15) opracowywanie sprawozdawczości (w zakresie finansowym i rzeczowym) dotyczącej wydatków bieżących Wydziału ujętych w załączniku dzielnicowym do uchwały budżetowej m.st. Warszawy, w tym okresowej informacji o stanie realizacji zadań;
16) opracowywania miesięcznej informacji o realizacji projektów i zakupów inwestycyjnych oraz miesięcznej informacji o zaangażowaniu planu wydatków majątkowych;
17) przekazywanie danych o wykonaniu inwestycji do biura właściwego do spraw funduszy europejskich i polityki rozwoju;
18) współpraca z właściwymi biurami w zakresie przygotowywania i realizacji zadań inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie stosownych opinii;
19) przygotowywanie propozycji oraz propozycji zmian rocznych planów finansowych w zakresie wydatków bieżących wydziału i przekazywanie ich Wydziałowi Budżetowo-Księgowemu dla Dzielnicy Rembertów;
20) wprowadzanie danych do rejestru zamówień publicznych – w zakresie zadań wydziału;
21) we współpracy z głównym księgowym dzielnicy, końcowe rozliczanie inwestycji i przekazywanie mienia powstałego w wyniku realizacji inwestycji przyszłemu użytkownikowi, a w szczególności rozliczanie rzeczowo-finansowe zrealizowanych inwestycji;
22) sprawy wynikające z przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, w odniesieniu do dróg gminnych, a w szczególności:
       a) wykonywanie obowiązków zarządcy dróg gminnych, położonych na obszarze dzielnicy,
       b) oddawanie gruntów w pasie drogowym dróg gminnych, położonych na obszarze dzielnicy, w najem, dzierżawę albo użyczanie ich, w drodze umów, na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu,
       c) występowanie z wnioskami o podział lub scalenie i podział nieruchomości przeznaczonych pod pas drogowy drogi gminnej, położonej na obszarze dzielnicy;
23) przedkładanie biuru właściwemu planów stref płatnego parkowania na obszarze dzielnicy, celem wystąpienia przez Prezydenta z wnioskiem w sprawie ustalenia stref płatnego parkowania, dotyczącym m.st. Warszawy;
24) sprawy dróg wewnętrznych dotyczące budowy, przebudowy, remontów, utrzymania, w tym letnie oczyszczanie, odśnieżanie i zapobieganie śliskości, ochrona i oznakowanie dróg wewnętrznych położonych na obszarze dzielnicy, stanowiących własność m.st. Warszawy lub będących we władaniu m.st. Warszawy, a nieprzekazanych w zarząd innym podmiotom;
25) prowadzenie postępowań dotyczących egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym w sprawach dróg gminnych, w trybie ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
26) prowadzenie uzgodnień z biurem właściwym do spraw infrastruktury w zakresie koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym na obszarze m. st. Warszawy, w tym uzyskiwanie opinii w przedmiocie wniosków o wydanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego oraz przedkładanie informacji, dokumentów i innych danych niezbędnych dla procesu koordynacji działań inwestycyjnych i remontowych w pasie drogowym na obszarze m.st. Warszawy;
27) utrzymanie iluminacji obiektów położonych na terenie dzielnicy;
28) współpraca z Zarządem Transportu Miejskiego w zakresie komunikacji miejskiej;
29) współpraca z biurem właściwym oraz innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy na rzecz tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju ruchu rowerowego;
30) uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jeżeli sposób zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego lub zmiana tego sposobu mogą mieć wpływ na ruch drogowy lub samą drogę;
31) podejmowanie działań interwencyjnych w przypadkach zagrożeń i awarii, w tym zagrożeń na drogach gminnych i wewnętrznych;
32) remonty placówek oświatowych i wychowawczych w ramach planu finansowego Urzędu;
33) sprawy miejsc pamięci narodowej, a w szczególności:
       a) opieka i ochrona pomników i miejsc pamięci narodowej położonych na obszarze dzielnicy,
       b) prowadzenie ewidencji pomników i miejsc pamięci narodowej położonych na obszarze dzielnicy,
       c) występowanie do właściwych organów z wnioskami w sprawie utworzenia miejsca pamięci narodowej, położonego na obszarze dzielnicy;
34) wykonywanie czynności w zakresie powstawania centrów lokalnych, w tym:
       a) współudział w przeprowadzaniu spotkań warsztatowych z mieszkańcami,
       b) tworzenie koncepcji architektonicznej,
       c) przygotowywanie dokumentacji projektowej inwestycji,
       d) prace budowlane;
35) obsługa zgłoszeń w systemie Warszawa 19115 w zakresie zadań Wydziału.
 

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba