Wydział Nieruchomości dla Dzielnicy Mokotów (WNI)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Marynarska 19a

02-674, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek-piątek: 8.00-16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 65 80

Fax

22 325 45 77

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Tomasz Banel

Stanowisko

Naczelnik

Adres

ul. Marynarska 19a, nr pokoju 402A, piętro 4

02-674

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 65 81

Telefon komórkowy

no-content

Fax

no-content

Imię i nazwisko

Anna Różańska

Stanowisko

Zastępczyni Naczelnika

Adres

ul. Marynarska 19a, nr pokoju 402B, piętro 4

02-674

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 65 82

Telefon komórkowy

no-content

Fax

no-content

Imię i nazwisko

Mariusz Przewodowski

Stanowisko

Zastępca naczelnika

Adres

ul. Marynarska 19a, nr pokoju 402C, piętro 4

02-674

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 65 83

Telefon komórkowy

no-content

Fax

no-content

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Nieruchomości dla Dzielnicy Mokotów należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw mających na celu nabywanie w imieniu i na rzecz m.st. Warszawy nieruchomości przeznaczonych na cele inwestycyjne o zasięgu dzielnicowym, w zakresie i na zasadach wymienionych w obowiązujących dokumentach i procedurach;
  2. prowadzenie spraw mających na celu nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg gminnych i dróg wewnętrznych;
  3. prowadzenie spraw mających na celu nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 2 na potrzeby zarządzania drogami gminnymi;
  4. prowadzenie spraw mających na celu nabywanie lokali mieszkalnych i użytkowych, położonych na obszarze Dzielnicy, które będą wchodzić lub wchodzą w skład zasobu lokalowego m.st. Warszawy, a także nabywanie budynków wraz z prawami do gruntów położonych na obszarze Dzielnicy, które będą wchodzić w skład zasobu lokalowego m.st. Warszawy;
  5. prowadzenie spraw, o których mowa w art. 36 ust. 1 - 3, w art. 36 ust. 4 i art. 37 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w odniesieniu do nieruchomości położonych na terenie Dzielnicy;
  6. podejmowanie czynności związanych z windykacją należności m.st. Warszawy, w zakresie działania Wydziału;
  7. prowadzenie spraw nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste nieprzekazanych do kompetencji innych komórek organizacyjnych Urzędu, w tym:
    a)    określanie lub zmiana stawki procentowej oraz aktualizacja opłat rocznych oraz dokonywanie aktualizacji opłat rocznych w sytuacji, gdy z wnioskiem w tej sprawie wystąpi użytkownik wieczysty,
    b)    ustalanie innego niż ustawowy terminu wnoszenia opłat rocznych,
    c)    udzielanie 50% bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych przeznaczonych na cele mieszkaniowe,
    d)    kontrola wykonywania umów użytkowania wieczystego,
    e)    prowadzenie spraw w zakresie przedłużania terminu zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, w przypadku niezachowania terminów wynikających z zapisów umowy,
    f)    prowadzenie spraw w zakresie wyznaczania terminów dodatkowych zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, w przypadku niezachowania terminów wynikających z zapisów umowy,
    g)    prowadzenie spraw w zakresie ustalania dodatkowej opłaty rocznej w przypadku niedotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste wynikających z umowy,
    h)    prowadzenie spraw w zakresie przedłużania terminów użytkowania wieczystego,
    i)    prowadzenie spraw w zakresie rozwiązania umów użytkowania wieczystego w trybie art. 240 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.),
    j)    prowadzenie spraw w zakresie rozwiązywania umów użytkowania wieczystego na wniosek użytkowników wieczystych,
    k)    prowadzenie spraw z zakresu ujednolicenia terminu trwania użytkowania wieczystego,
    l)    prowadzenie spraw przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w tym żądanie zwrotu kwoty równej udzielonej bonifikacie przy przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w trybie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2019 r. poz.1314) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2020 r. poz. 2040, z późn. zm.),
    m)    dochodzenie pierwszej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
    n)    prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody właściciela na podział nieruchomości,
    o)    weryfikacja oświadczeń inwestora o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, w sprawach dotyczących nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, w zakresie posiadania przez inwestora tytułu prawnego umożliwiającego realizację inwestycji objętej wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę bądź zgłoszeniem;
  8. zabezpieczanie wierzytelności m.st. Warszawy poprzez ustanawianie hipotek na nieruchomościach dłużnika w związku z dokonywaniem czynności prawnych w sprawach przekazanych do prowadzenia Dzielnicy, w trybie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2019 r. poz. 2204, z późn. zm.), w zakresie nieprzekazanym innemu wydziałowi;
  9. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń do sądu o wykreślenie hipotek zabezpieczających wierzytelności m.st. Warszawy w przypadku, gdy nastąpiło zaspokojenie wierzytelności, w trybie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece w zakresie nieprzekazanym innemu wydziałowi;
  10. przygotowywanie i składanie wniosków o ujawnianie w księgach wieczystych praw nabytych na rzecz m.st. Warszawy, składanie wniosków o sprostowanie i aktualizację ksiąg wieczystych, w zakresie przekazanych spraw;
  11. składanie wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności i prawa użytkowania wieczystego, przysługującego podmiotom będącym dłużnikami m.st. Warszawy;
  12. wykonywanie zadań związanych z ustanowieniem lub wygaśnięciem trwałego zarządu nieruchomości będących własnością m.st. Warszawy na rzecz jednostek organizacyjnych – dzielnicowych placówek oświatowych i wychowania oraz dzielnicowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, a także innych dzielnicowych jednostek organizacyjnych;
  13. zmiana stawki procentowej lub aktualizacji opłat z tytułu prawa trwałego zarządu w stosunku do nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy;
  14. podejmowanie działań w zakresie nadzoru nad wykonywaniem trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach m.st. Warszawy;
  15. przygotowywanie opinii o terenach będących przedmiotem wniosków składanych do ministra właściwego do spraw wewnętrznych przez podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278);
  16. prowadzenie spraw związanych z badaniem pomocy de minimis, sporządzanie projektów zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej oraz przygotowywanie sprawozdań w tym zakresie.

Dodatkowe informacje

W sprawie podatku od nieruchomości prosimy o kontaktowanie się z Centrum Obsługi Podatnika ul. Obozowa 57 pod nr telefonu 19115 oraz Sekretariat.COP@um.warszawa.pl.

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba