Wydział Budżetowo-Księgowy dla Dzielnicy Wola (WBK)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

"Solidarności" 90, nr pokoju 326

01-003, Warszawa

Godziny pracy

poniedziałek - piątek 08:00-16:00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 58 05

Fax

22 443 56 00

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Elżbieta Chabros

Stanowisko

Naczelnik

Adres

"Solidarności" 90, nr pokoju 326

01-003

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 58 05

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 56 00

Imię i nazwisko

Dorota Markowska

Stanowisko

Zastępca naczelnika

Adres

"Solidarności" 90, nr pokoju 326

01-003

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 58 05

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 56 00

Imię i nazwisko

Karolina Malinowska

Stanowisko

Zastępca naczelnika

Adres

"Solidarności" 90, nr pokoju 326

01-003

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 58 05

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 56 00

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Budżetowo-Księgowego dla Dzielnicy Wola należy w szczególności:

  1. pobór podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych oraz opłaty skarbowej;
  2. opracowanie propozycji do projektów załączników dzielnicowych do uchwały budżetowej m.st. Warszawy, w tym:
    • opracowanie projektu załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
    • przygotowanie materiałów do projektów zmian w załączniku,
    • przekazywanie wydziałom i jednostkom organizacyjnym Dzielnicy informacji o zmianach w załączniku dzielnicowym do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
    • aktualizacja załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
    • przygotowywanie sprawozdawczości okresowej z wykonania załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy;
  3. prowadzenie gospodarki środkami finansowymi na podstawie załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy, w tym:
    • pobór podatków i opłat, realizowanie dyspozycji w zakresie wydatków Dzielnicy,
    • prowadzenie rozliczeń pobieranych środków na wydatki bieżące, inwestycyjne i dotacje dla jednostek organizacyjnych Dzielnicy i organizacji pozarządowych,
    • bieżący monitoring składanych zapotrzebowań i kontrola ich realizacji,
    • prowadzenie bieżącej ewidencji zapotrzebowań na środki i kontrola ich zgodności z planem,
    • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dla realizowanych przez Dzielnicę projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
  4. prowadzenie rachunkowości i obsługi finansowo-księgowej Dzielnicy, w tym:
    • prowadzenie ewidencji wpływów z podatków, opłat, dochodów z mienia oraz innych należności pobieranych przez Dzielnicę,
    • realizowanie planowanych wydatków Dzielnicy,
    • ewidencja i prowadzenie rozrachunków z kontrahentami,
    • prowadzenie ewidencji środków trwałych w budowie (inwestycje) i syntetyczna ewidencja majątku trwałego;
  5. sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, sprawozdawczości w zakresie operacji finansowych, cząstkowej sprawozdawczości dla Głównego Urzędu Statystycznego, sprawozdań finansowych oraz sprawozdawczości opisowej dotyczącej Dzielnicy, w tym:
    • przygotowywanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych dotyczących Urzędu Dzielnicy, w tym z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    • gromadzenie materiałów, weryfikowanie i przygotowywanie zbiorczych sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych,
    • przygotowywanie i weryfikowanie materiałów do sporządzania zbiorczych sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego,
    • sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań opisowych z wykonania budżetu Dzielnicy;
  6. prowadzenie wstępnej windykacji należności m.st. Warszawy, w tym:
    • weryfikowanie terminowości wnoszenia dochodów należnych m.st. Warszawie,
    • wszczynanie windykacji należności,
    • przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do wydziałów merytorycznych w celu prowadzenia dalszej windykacji, zgodnie z obowiązującym Regulaminem windykacji należności m.st. Warszawy w Urzędzie m.st. Warszawy, w tym w urzędach dzielnic m.st. Warszawy, nadanym zarządzeniem Prezydenta,
    • gromadzenie materiałów dla wydziału merytorycznego, celem wyegzekwowania należności z tytułu opłat majątkowych;
  7. analiza dokumentów przedkładanych do kontrasygnaty oraz prowadzenie ewidencji zaangażowania środków;
  8. nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych;
  9. przygotowywanie comiesięcznych „Informacji” o dochodach i wydatkach w ramach realizowanych przez Dzielnicę projektów współfinansowanych ze środków europejskich, w podziale na poszczególne projekty;
  10. obsługa Urzędu Dzielnicy i podległych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie zapotrzebowania na środki finansowe, w szczególności zabezpieczenie płynności finansowej – wprowadzanie danych do aplikacji „Płynność finansowa”, tj. harmonogramu planowanych dochodów i wydatków oraz bieżąca aktualizacja zapotrzebowań na środki finansowe na realizację wydatków;
  11. prowadzenie spraw upadłości podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 1520, z późn. zm.), będących dłużnikami m.st. Warszawy mających siedzibę/adres zamieszkania, a w przypadku jego braku adres zameldowania na obszarze Dzielnicy, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w Urzędzie lub w jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy, bez względu na ich wysokość, w tym w szczególności: weryfikowanie, monitorowanie i kompletowanie dokumentów – w związku z zapytaniami kierowanymi przez biuro właściwe do spraw długu i restrukturyzacji wierzytelności – stwierdzających stan zadłużenia podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w urzędach dzielnic oraz przekazywanie ich do Wydziału Prawnego dla Dzielnicy, celem zgłoszenia wierzytelności;
  12. prowadzenie spraw restrukturyzacji podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2309), będących dłużnikami m.st. Warszawy mających siedzibę/adres zamieszkania, a w przypadku jego braku adres zameldowania na obszarze Dzielnicy, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w Urzędzie lub w jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy, bez względu na ich wysokość, w tym w szczególności: weryfikowanie, monitorowanie i kompletowanie dokumentów – w związku z zapytaniami kierowanymi przez biuro właściwe do spraw długu i restrukturyzacji wierzytelności – stwierdzających stan zadłużenia podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne, w zakresie należności przypadających m.st. Warszawie rozliczanych w urzędach dzielnic.

Dodatkowe informacje

W skład Wydziału Budżetowo-Księgowego dla Dzielnicy wchodzą następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

  • Referat Księgowości Dochodów oraz Obsługi Kasowej
  • Referat Księgowości, Rozliczeń Podatku VAT i Sprawozdawczości
  • Referat Finansowo-Księgowy
  • Referat Planowania, Analiz i Sprawozdawczości

 

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba