Wydział Architektury i Budownictwa (WAB)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Żegańska 1

04-713, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek - Piątek 08:00-16:00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 69 52

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Teresa Zduńczyk

Stanowisko

no-content

Adres

Żegańska 1, nr pokoju 215

04-713

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 69 52, 22 443 69 53

Telefon komórkowy

no-content

Fax

no-content

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Zakres działania Wydziały Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Wawer:

  1. prowadzenie wszelkich spraw administracyjnych dotyczących terenów i obiektów budowlanych na obszarze dzielnicy w rejonach nie objętych Miejscowymi Planami Zagospodarowania Przestrzennego, w tym wydawanie przez upoważnione osoby w zakresie udzielonych im pełnomocnictw, w imieniu Prezydenta m.st. Warszawy, decyzji administracyjnych i postanowień, oraz zaświadczeń w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.) oraz na podstawie około-ustawowych i wykonawczych aktów prawnych;

  2. przesyłanie do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego kopii wniosków o decyzje w sprawie warunków zabudowy;

  3. przyjmowanie wniosków, odwołań, skarg i innych pism związanych z problematyką urbanistyczną, z wyłączeniem problematyki planowania przestrzennego stanowiącego zakres kompetencji Delegatury Biura Architektury i Planowania Przestrzennego;

  4. przygotowywanie odpowiedzi na zażalenia i odwołania w stosunku do spraw prowadzonych przez Wydział, a następnie przekazywanie całości dokumentacji do organu II instancji;

  5. zbieranie i opracowywanie danych dotyczących stanu zagospodarowania przestrzennego w dzielnicy;

  6. zbieranie informacji i danych o stronach biorących udział w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Wydział;

  7. udzielanie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej;

  8. prowadzenie rozpraw administracyjnych dotyczących spraw prowadzonych przez Wydział;

  9. udostępnianie dokumentów przeznaczonych do wglądu publicznego;

  10. wydawanie wypisów i wyrysów z Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego;

  11. opiniowanie projektów podziału w oparciu o decyzje o warunkach zabudowy;

  12. wydawanie opinii i zaświadczeń w zakresie urbanistyki;

  13. współpraca z innymi Wydziałami oraz z Delegaturami Biur;

  14. prowadzenie rejestrów decyzji o warunkach zabudowy, inwestycjach celu publicznego, postanowień (przesyłanie decyzji do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego;

  15. wizje w terenie.

Dodatkowe informacje

Zakres działania Administracji Architektoniczno-Budowlanej Wydziału:

  1. prowadzenie wszelkich spraw administracyjnych dotyczących terenów i obiektów budowlanych na obszarze dzielnicy, w tym wydawanie, przez upoważnione osoby w zakresie udzielonych im pełnomocnictw, w imieniu Prezydenta m.st. Warszawy decyzji i postanowień w charakterze organu I instancji administracji architektoniczno-budowlanej, wynikającej z art. 82 ust.. 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2021 r. poz. 1048), z wyłączeniem następujących spraw dotyczących inwestycji:

    • o powierzchni całkowitej powyżej 15.000 m2 oraz 30 metrów wysokości;

    • obcych przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych oraz organizacji międzynarodowych;

    • naczelnych i centralnych organów państwa;

    • wykraczających swoim zasięgiem poza granice dzielnicy;

    • przekazanych przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego do dalszego prowadzenia przez Wydział.

  2. przesyłanie do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego oraz do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego (wraz z 1 egz. Projektu budowlanego) kopii decyzji o pozwoleniu na budowę;

  3. przyjmowanie wniosków, odwołań, skarg i innych pism związanych z problematyką architektoniczną;

  4. przygotowywanie odpowiedzi na zażalenia i odwołania w stosunku do spraw prowadzonych przez Wydział, a następnie przekazanie całości dokumentacji do organu II instancji;

  5. zbieranie informacji i danych o stronach biorących udział w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Wydział;

  6. udzielanie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej;

  7. prowadzenie rozpraw administracyjnych dotyczących spraw prowadzonych w Wydziale;

  8. udostępnianie dokumentów przeznaczonych do wglądu publicznego;

  9. wydawanie opinii i zaświadczeń w zakresie architektury;

  10. sprawdzanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie pozwoleń na budowę, rozbiórkę obiektów budowlanych, zgłoszeń robót budowlanych, przeniesień decyzji pozwolenia na budowę;

  11. rejestrowanie decyzji, postanowień, zaświadczeń, upomnień, dzienników budów;

  12. potwierdzanie ostateczności wydawanych decyzji.

 
 

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba