Dane teleadresowe
Adres
Żegańska 1
04-713, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - Piątek 08:00-16:00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 69 52
E-mail
- wawer.wab@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Teresa Zduńczyk
Stanowisko
no-content
Adres
Żegańska 1, nr pokoju 215
04-713
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 69 52, 22 443 69 53
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
no-content
E-mail
- wawer.wab@um.warszawa.pl
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Zakres działania Wydziały Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Wawer:
-
prowadzenie wszelkich spraw administracyjnych dotyczących terenów i obiektów budowlanych na obszarze dzielnicy w rejonach nie objętych Miejscowymi Planami Zagospodarowania Przestrzennego, w tym wydawanie przez upoważnione osoby w zakresie udzielonych im pełnomocnictw, w imieniu Prezydenta m.st. Warszawy, decyzji administracyjnych i postanowień, oraz zaświadczeń w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.) oraz na podstawie około-ustawowych i wykonawczych aktów prawnych;
-
przesyłanie do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego kopii wniosków o decyzje w sprawie warunków zabudowy;
-
przyjmowanie wniosków, odwołań, skarg i innych pism związanych z problematyką urbanistyczną, z wyłączeniem problematyki planowania przestrzennego stanowiącego zakres kompetencji Delegatury Biura Architektury i Planowania Przestrzennego;
-
przygotowywanie odpowiedzi na zażalenia i odwołania w stosunku do spraw prowadzonych przez Wydział, a następnie przekazywanie całości dokumentacji do organu II instancji;
-
zbieranie i opracowywanie danych dotyczących stanu zagospodarowania przestrzennego w dzielnicy;
-
zbieranie informacji i danych o stronach biorących udział w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Wydział;
-
udzielanie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej;
-
prowadzenie rozpraw administracyjnych dotyczących spraw prowadzonych przez Wydział;
-
udostępnianie dokumentów przeznaczonych do wglądu publicznego;
-
wydawanie wypisów i wyrysów z Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego;
-
opiniowanie projektów podziału w oparciu o decyzje o warunkach zabudowy;
-
wydawanie opinii i zaświadczeń w zakresie urbanistyki;
-
współpraca z innymi Wydziałami oraz z Delegaturami Biur;
-
prowadzenie rejestrów decyzji o warunkach zabudowy, inwestycjach celu publicznego, postanowień (przesyłanie decyzji do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego;
-
wizje w terenie.
Dodatkowe informacje
Zakres działania Administracji Architektoniczno-Budowlanej Wydziału:
-
prowadzenie wszelkich spraw administracyjnych dotyczących terenów i obiektów budowlanych na obszarze dzielnicy, w tym wydawanie, przez upoważnione osoby w zakresie udzielonych im pełnomocnictw, w imieniu Prezydenta m.st. Warszawy decyzji i postanowień w charakterze organu I instancji administracji architektoniczno-budowlanej, wynikającej z art. 82 ust.. 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2021 r. poz. 1048), z wyłączeniem następujących spraw dotyczących inwestycji:
-
o powierzchni całkowitej powyżej 15.000 m2 oraz 30 metrów wysokości;
-
obcych przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych oraz organizacji międzynarodowych;
-
naczelnych i centralnych organów państwa;
-
wykraczających swoim zasięgiem poza granice dzielnicy;
-
przekazanych przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego do dalszego prowadzenia przez Wydział.
-
-
przesyłanie do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego oraz do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego (wraz z 1 egz. Projektu budowlanego) kopii decyzji o pozwoleniu na budowę;
-
przyjmowanie wniosków, odwołań, skarg i innych pism związanych z problematyką architektoniczną;
-
przygotowywanie odpowiedzi na zażalenia i odwołania w stosunku do spraw prowadzonych przez Wydział, a następnie przekazanie całości dokumentacji do organu II instancji;
-
zbieranie informacji i danych o stronach biorących udział w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Wydział;
-
udzielanie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej;
-
prowadzenie rozpraw administracyjnych dotyczących spraw prowadzonych w Wydziale;
-
udostępnianie dokumentów przeznaczonych do wglądu publicznego;
-
wydawanie opinii i zaświadczeń w zakresie architektury;
-
sprawdzanie wniosków wpływających do Wydziału w sprawie pozwoleń na budowę, rozbiórkę obiektów budowlanych, zgłoszeń robót budowlanych, przeniesień decyzji pozwolenia na budowę;
-
rejestrowanie decyzji, postanowień, zaświadczeń, upomnień, dzienników budów;
-
potwierdzanie ostateczności wydawanych decyzji.
Metryka
changes-registry
Expand