Wydział Sportu i Spraw Społecznych dla Dzielnicy Śródmieście (WSS)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Nowy Świat 39

00-029, Warszawa

Godziny pracy

poniedziałek - piątek: 8.00-16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 92 78

Fax

22 443 94 97

Dodatkowe dane adresowe

Adresy do korespondencji:

1. ul. Nowy Świat 39, 00-029 Warszawa;
2. ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa
 

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Katarzyna Łukaszewska

Stanowisko

Naczelnik

Adres

Nowy Świat 39, nr pokoju 8

00-029 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 92 78

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 94 97

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Zakres działania Wydziału:

  1. prowadzenie stałej aktualizacji bazy danych o placówkach, instytucjach i organizacjach pozarządowych realizujących zadania z zakresu ochrony zdrowia i przeciwdziałania uzależnieniom w Dzielnicy;
  2. zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych oraz ich rodzin;
  3. prowadzenie spraw w ramach realizacji zadań pożytku publicznego z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi na okres przekraczający rok budżetowy, w tym prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych oraz placówek wsparcia dziennego i klubów abstynenckich w Dzielnicy;
  4. prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi poprzez podejmowanie przedsięwzięć mających na celu wychowanie w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi;
  5. prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania narkomanii poprzez podejmowanie przedsięwzięć mających na celu ograniczenie używania narkotyków oraz związanych z tym problemów społecznych i zdrowotnych;
  6. prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania zakażeniom HIV i działania na rzecz osób żyjących z HIV/AIDS;
  7. prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie poprzez podejmowanie działań mających na celu zwiększenie skuteczności pomocy dla rodzin, w których występuje problem przemocy oraz podniesienie świadomości społecznej mieszkańców Dzielnicy;
  8. pozyskiwanie wykonawców i koordynacja realizacji programów profilaktycznych dla uczniów i rodziców na temat uzależnień, przeciwdziałania przemocy i agresji;
  9. koordynowanie i organizacja lokalnych imprez propagujących zachowania wolne od uzależnień;
  10. prowadzenie Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego Dzielnicy Śródmieście;
  11. współpraca z Dzielnicowym Zespołem Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy dla Dzielnicy Śródmieście;
  12. rozliczanie działalności Dzielnicowego Zespołu Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy dla Dzielnicy Śródmieście;
  13. prowadzenie stałej aktualizacji bazy danych o placówkach, instytucjach i organizacjach pozarządowych realizujących zadania z zakresu pomocy społecznej znajdujących się na terenie Dzielnicy;
  14. prowadzenie spraw w ramach realizacji zadań pożytku publicznego z zakresu pomocy społecznej na okres przekraczający rok budżetowy, w tym:
    • pozyskiwanie, magazynowanie i dystrybucja darów rzeczowych i żywnościowych – wspieranie magazynów działających na terenie Dzielnicy,
    • realizacja dzielnicowych programów z zakresu wsparcia osób i rodzin zagrożonych marginalizacją, w tym między innymi: wsparcie osób indywidualnych i rodzin bezradnych w sprawach opiekuńczo-wychowawczych rodzin w ich miejscu zamieszkania, wspieranie działań pedagogów ulicy,
    • realizacja programów na rzecz marginalizacji i izolacji osób starszych poprzez wsparcie lokalnych dziennych ośrodków dla seniorów, a także działań lokalnych o charakterze samopomocowym i integracyjnym;
  15. prowadzenie spraw z zakresu pomocy społecznej poprzez podejmowanie przedsięwzięć mających na celu aktywizację osób po pięćdziesiątym roku życia;
  16. koordynowanie współpracy z Centrum Pomocy Społecznej Dzielnicy Śródmieście im. prof. Andrzeja Tymowskiego w Warszawie;
  17. ocena zakresu i poziomu świadczonych usług przez poszczególne placówki pomocy społecznej;
  18. analizowanie i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej;
  19. diagnozowanie stanu infrastruktury pomocy społecznej;
  20. przygotowywanie programów profilaktycznych i naprawczych oraz promocja nowych przedsięwzięć w rozwiązywaniu problemów społecznych;
  21. prowadzenie rejestrów budżetowych związanych z realizacją zadań;
  22. prowadzenie obsługi finansowej Referatu;
  23. przygotowywanie kwartalnych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych
  24. przygotowywanie kwartalnych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych podejmowanie inicjatyw mających na celu popularyzację sportu i rekreacji wśród mieszkańców Dzielnicy przy wykorzystaniu bazy sportowej i rekreacyjnej znajdującej się na terenie Dzielnicy;
  25. inicjowanie działań na rzecz rozwoju bazy sportowej i rekreacyjnej na obszarze Dzielnicy;
  26. współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie sportu i rekreacji;
  27. organizowanie i wspieranie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych o charakterze lokalnym;
  28. tworzenie warunków do rozwoju sportu szkolnego w ramach zajęć pozalekcyjnych, w tym propagowanie i wspomaganie organizacji zajęć sportowych i rekreacyjnych oraz organizacji zawodów szkolnych na obszarze Dzielnicy;
  29. tworzenie warunków do uprawiania sportu i rekreacji przez osoby niepełnosprawne;
  30. zawieranie umów o współpracy ze związkami sportowymi;
  31. współdziałanie z Biurem Sportu i Rekreacji w zakresie realizacji ogólnomiejskich programów sportowych i rekreacyjno-sportowych na obszarze Dzielnicy.

Referatu Świadczeń Rodzinnych:
  1. przyjmowanie, rejestrowanie i weryfikowanie wniosków dotyczących ustalania prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych;
  2. podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
  3. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych oraz projektów postanowień dotyczących ustalania prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych;
  4. podejmowanie czynności związanych z wydawaniem zaświadczeń;
  5. prowadzenie postępowania związanego z rozpatrywaniem odwołań od decyzji administracyjnych organu właściwego;
  6. podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań w sprawach dotyczących nienależnie pobranych świadczeń;
  7. podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań w sprawach związanych z odprowadzaniem składek społecznych i zdrowotnych opłacanych za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne;
  8. prowadzenie spraw dotyczących dłużników alimentacyjnych;
  9. prowadzenie postępowania windykacyjnego przedmiotowych należności;
  10. sporządzanie list wypłat dotyczących świadczeń realizowanych w Referacie;
  11. rozliczanie wpłat od komorników;
  12. kwartalne i roczne sprawozdawanie rzeczowo-finansowe;
  13. obsługiwanie kart przedpłaconych;
  14. prowadzenie rejestrów budżetowych związanych z realizacją zadań;
  15. prowadzenie obsługi finansowej Referatu.

Referat Świadczeń Rodzinnych:

  1. świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, zakwaterowanie i wyżywienie obywateli Ukrainy przebywających na terytorium Polski w związku z działaniami wojennymi :

22 443 92 89 (nazwiska zaczynające się na: a, b, e, f, g)

22 443 92 86 (nazwiska zaczynające się na: d, h, l, u, w, z, ż, ź)

22 443 92 90 (nazwiska zaczynające się na: j, k,)

22 443 92 85 (nazwiska zaczynające się na: r, s, t)

22 325 53 28 (nazwiska zaczynające się na: c, c, ł, n, ś, z, i, m, p)

  1. Karta dużej rodziny: 22 443 92 90,
  1. Dłużnik alimentacyjny:

22 325 53 12 (nazwiska zaczynające się na: a - k)

 

22 443 93 52 (nazwiska zaczynające się na: l - ż)

  1. Dodatek o refundację podatku Vat za dostarczone paliwa gazowe w 2023 roku:

22 325 53 28

  1. Nienależnie pobrane świadczenia:

22 443 92 87

Przy pomocy Wydziału wykonywany jest nadzór nad jednostką organizacyjną - Centrum Pomocy Społecznej im. prof. Andrzeja Tymowskiego w Dzielnicy Śródmieście, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji Dzielnicy Śródmieście.

Dodatkowe informacje

W skład Wydziału Sportu i Spraw Społecznych wchodzą:

  • Referat Świadczeń Rodzinnych,
  • Referat Polityki Społecznej,
  • Referat Sportu i Rekreacji,
  • Jednoosobowe Stanowisko Pracy ds. Obsługi Biurowej.

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba