Dane teleadresowe
Adres
Nowy Świat 39
00-029, Warszawa
Godziny pracy
poniedziałek - piątek: 8.00-16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 92 78
Fax
-
22 443 94 97
Dodatkowe dane adresowe
Adresy do korespondencji:
1. ul. Nowy Świat 39, 00-029 Warszawa;
2. ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa
Imię i nazwisko
Katarzyna Łukaszewska
Stanowisko
Naczelnik
Adres
Nowy Świat 39, nr pokoju 8
00-029 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 92 78
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 94 97
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Zakres działania Wydziału:
- prowadzenie stałej aktualizacji bazy danych o placówkach, instytucjach i organizacjach pozarządowych realizujących zadania z zakresu ochrony zdrowia i przeciwdziałania uzależnieniom w Dzielnicy;
- zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych oraz ich rodzin;
- prowadzenie spraw w ramach realizacji zadań pożytku publicznego z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi na okres przekraczający rok budżetowy, w tym prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych oraz placówek wsparcia dziennego i klubów abstynenckich w Dzielnicy;
- prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi poprzez podejmowanie przedsięwzięć mających na celu wychowanie w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi;
- prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania narkomanii poprzez podejmowanie przedsięwzięć mających na celu ograniczenie używania narkotyków oraz związanych z tym problemów społecznych i zdrowotnych;
- prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania zakażeniom HIV i działania na rzecz osób żyjących z HIV/AIDS;
- prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie poprzez podejmowanie działań mających na celu zwiększenie skuteczności pomocy dla rodzin, w których występuje problem przemocy oraz podniesienie świadomości społecznej mieszkańców Dzielnicy;
- pozyskiwanie wykonawców i koordynacja realizacji programów profilaktycznych dla uczniów i rodziców na temat uzależnień, przeciwdziałania przemocy i agresji;
- koordynowanie i organizacja lokalnych imprez propagujących zachowania wolne od uzależnień;
- prowadzenie Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego Dzielnicy Śródmieście;
- współpraca z Dzielnicowym Zespołem Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy dla Dzielnicy Śródmieście;
- rozliczanie działalności Dzielnicowego Zespołu Realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy dla Dzielnicy Śródmieście;
- prowadzenie stałej aktualizacji bazy danych o placówkach, instytucjach i organizacjach pozarządowych realizujących zadania z zakresu pomocy społecznej znajdujących się na terenie Dzielnicy;
- prowadzenie spraw w ramach realizacji zadań pożytku publicznego z zakresu pomocy społecznej na okres przekraczający rok budżetowy, w tym:
- pozyskiwanie, magazynowanie i dystrybucja darów rzeczowych i żywnościowych – wspieranie magazynów działających na terenie Dzielnicy,
- realizacja dzielnicowych programów z zakresu wsparcia osób i rodzin zagrożonych marginalizacją, w tym między innymi: wsparcie osób indywidualnych i rodzin bezradnych w sprawach opiekuńczo-wychowawczych rodzin w ich miejscu zamieszkania, wspieranie działań pedagogów ulicy,
- realizacja programów na rzecz marginalizacji i izolacji osób starszych poprzez wsparcie lokalnych dziennych ośrodków dla seniorów, a także działań lokalnych o charakterze samopomocowym i integracyjnym;
- prowadzenie spraw z zakresu pomocy społecznej poprzez podejmowanie przedsięwzięć mających na celu aktywizację osób po pięćdziesiątym roku życia;
- koordynowanie współpracy z Centrum Pomocy Społecznej Dzielnicy Śródmieście im. prof. Andrzeja Tymowskiego w Warszawie;
- ocena zakresu i poziomu świadczonych usług przez poszczególne placówki pomocy społecznej;
- analizowanie i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej;
- diagnozowanie stanu infrastruktury pomocy społecznej;
- przygotowywanie programów profilaktycznych i naprawczych oraz promocja nowych przedsięwzięć w rozwiązywaniu problemów społecznych;
- prowadzenie rejestrów budżetowych związanych z realizacją zadań;
- prowadzenie obsługi finansowej Referatu;
- przygotowywanie kwartalnych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych
- przygotowywanie kwartalnych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych podejmowanie inicjatyw mających na celu popularyzację sportu i rekreacji wśród mieszkańców Dzielnicy przy wykorzystaniu bazy sportowej i rekreacyjnej znajdującej się na terenie Dzielnicy;
- inicjowanie działań na rzecz rozwoju bazy sportowej i rekreacyjnej na obszarze Dzielnicy;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie sportu i rekreacji;
- organizowanie i wspieranie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych o charakterze lokalnym;
- tworzenie warunków do rozwoju sportu szkolnego w ramach zajęć pozalekcyjnych, w tym propagowanie i wspomaganie organizacji zajęć sportowych i rekreacyjnych oraz organizacji zawodów szkolnych na obszarze Dzielnicy;
- tworzenie warunków do uprawiania sportu i rekreacji przez osoby niepełnosprawne;
- zawieranie umów o współpracy ze związkami sportowymi;
- współdziałanie z Biurem Sportu i Rekreacji w zakresie realizacji ogólnomiejskich programów sportowych i rekreacyjno-sportowych na obszarze Dzielnicy.
Referatu Świadczeń Rodzinnych:
- przyjmowanie, rejestrowanie i weryfikowanie wniosków dotyczących ustalania prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych;
- podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych oraz projektów postanowień dotyczących ustalania prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych;
- podejmowanie czynności związanych z wydawaniem zaświadczeń;
- prowadzenie postępowania związanego z rozpatrywaniem odwołań od decyzji administracyjnych organu właściwego;
- podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań w sprawach dotyczących nienależnie pobranych świadczeń;
- podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań w sprawach związanych z odprowadzaniem składek społecznych i zdrowotnych opłacanych za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne;
- prowadzenie spraw dotyczących dłużników alimentacyjnych;
- prowadzenie postępowania windykacyjnego przedmiotowych należności;
- sporządzanie list wypłat dotyczących świadczeń realizowanych w Referacie;
- rozliczanie wpłat od komorników;
- kwartalne i roczne sprawozdawanie rzeczowo-finansowe;
- obsługiwanie kart przedpłaconych;
- prowadzenie rejestrów budżetowych związanych z realizacją zadań;
- prowadzenie obsługi finansowej Referatu.
Referat Świadczeń Rodzinnych:
- świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, zakwaterowanie i wyżywienie obywateli Ukrainy przebywających na terytorium Polski w związku z działaniami wojennymi :
22 443 92 89 (nazwiska zaczynające się na: a, b, e, f, g)
22 443 92 86 (nazwiska zaczynające się na: d, h, l, u, w, z, ż, ź)
22 443 92 90 (nazwiska zaczynające się na: j, k,)
22 443 92 85 (nazwiska zaczynające się na: r, s, t)
22 325 53 28 (nazwiska zaczynające się na: c, c, ł, n, ś, z, i, m, p)
- Karta dużej rodziny: 22 443 92 90,
- Dłużnik alimentacyjny:
22 325 53 12 (nazwiska zaczynające się na: a - k)
22 443 93 52 (nazwiska zaczynające się na: l - ż)
- Dodatek o refundację podatku Vat za dostarczone paliwa gazowe w 2023 roku:
22 325 53 28
- Nienależnie pobrane świadczenia:
22 443 92 87
Przy pomocy Wydziału wykonywany jest nadzór nad jednostką organizacyjną - Centrum Pomocy Społecznej im. prof. Andrzeja Tymowskiego w Dzielnicy Śródmieście, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji Dzielnicy Śródmieście.
Dodatkowe informacje
W skład Wydziału Sportu i Spraw Społecznych wchodzą:
- Referat Świadczeń Rodzinnych,
- Referat Polityki Społecznej,
- Referat Sportu i Rekreacji,
- Jednoosobowe Stanowisko Pracy ds. Obsługi Biurowej.
Metryka
changes-registry
Expand