Wydział Obsługi Rad i Legislacji dla Dzielnicy Śródmieście (WOR)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Nowogrodzka 43

00-691, Warszawa

Godziny pracy

poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 92 15

Fax

22 443 94 42

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Piotr Szychowski

Stanowisko

Naczelnik

Adres

Nowogrodzka 43, nr pokoju 223

00-691 Warszawa

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 93 47

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 443 94 42

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Zakres działania:
Do zakresu działania Wydziału Obsługi Rad i Legislacji dla Dzielnicy Śródmieście należy w szczególności:

1)    prowadzenie obsługi administracyjno-technicznej i organizacyjnej komisji Rady Dzielnicy, w tym:
a)    przygotowywanie materiałów na posiedzenia,
b)    sporządzanie protokołów z posiedzeń, wniosków i opinii komisji oraz prowadzenie dokumentacji komisji;
2)    udzielanie pomocy radnym w sprawowaniu ich mandatu;
3)    obsługa organizacyjna Przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady Dzielnicy;
4)    przekazywanie do biura właściwego do spraw księgowości i kontrasygnaty:
a)    wykazu radnych uprawnionych do otrzymania diety w zależności od pełnionej funkcji,
b)    zestawienia obecności radnych Dzielnicy na posiedzeniach sesji i komisji, które jest podstawą do sporządzenia listy wypłat diet za dany miesiąc;
5)    prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych radnych Dzielnicy, w tym rejestrowanie, przechowywanie i przygotowanie do publikacji kopii oświadczeń;
6)    prowadzenie obsługi administracyjno-technicznej i organizacyjnej sesji Rady Dzielnicy, Rady Seniorów oraz Młodzieżowej Rady Dzielnicy w tym:
a)    przygotowywanie materiałów na sesje,
b)    sporządzanie protokołów z sesji,
c)    prowadzenie dokumentacji sesji;
7)    koordynowanie funkcjonowania Młodzieżowej Rady Dzielnicy;
8)    przekazywanie uchwał i stanowisk Rady Dzielnicy zgodnie z właściwością;
9)    przekazywanie interpelacji i zapytań radnych Zarządowi Dzielnicy;
10)    prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych Dzielnicy;
11)    prowadzenie rejestrów uchwał i stanowisk Rady Dzielnicy;
12)    prowadzenie rejestru wniosków;
13)    opracowywanie finansowych planów wydatków związanych z funkcjonowaniem Rady Dzielnicy oraz sporządzanie okresowych sprawozdań z wykonania planu finansowego;
14)    realizacja czynności wyborczych związanych z wyborami do Rady Seniorów Dzielnicy;
15)    prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania jednostek niższego rzędu w Dzielnicy z wyłączeniem zadań związanych z organizacją i przeprowadzaniem wyborów: 
a)    organizacja i obsługa spotkań organów jednostek niższego rzędu w Dzielnicy z Zarządem Dzielnicy,
b)    udzielanie pomocy jednostkom niższego rzędu w Dzielnicy w wypełnianiu ich statutowych zadań,
c)    przechowywanie dokumentacji jednostek niższego rzędu w Dzielnicy, w tym uchwał i sprawozdań,
d)    zapewnienie warunków organizacyjno-technicznych niezbędnych do funkcjonowania jednostek niższego rzędu w Dzielnicy;
16)    prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania organów i ciał eksperckich, konsultacyjnych i doradczych, utworzonych na terenie Dzielnicy;
17)    zapewnienie obsługi legislacyjnej organów Dzielnicy Śródmieście, w tym bezpośrednie tworzenie lub opiniowanie pod względem legislacyjnym projektów aktów normatywnych wydawanych przez Radę Dzielnicy Śródmieście, Zarząd Dzielnicy Śródmieście oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście;
18)    zapewnienie obsługi legislacyjnej Urzędu Dzielnicy;
19)    udzielanie pomocy legislacyjnej innym Wydziałom Urzędu Dzielnicy oraz jednostkom organizacyjnym w zakresie opracowywania projektów aktów normatywnych, w tym projektów aktów prawa miejscowego oraz innych aktów;
20)    opracowywanie stanowisk w konsultacjach publicznych dotyczących projektów aktów prawnych obowiązujących powszechnie;
21)    współpraca z Wydziałem Prawnym dla Dzielnicy Śródmieście oraz z Wydziałem Organizacyjnym dla Dzielnicy Śródmieście w szczególności w zakresie opracowania bazy aktów wewnętrznych oraz newslettera prawnego.

Dodatkowe informacje

W skład Wydziału Obsługi Rad i Legislacji wchodzą:

  • Referat Obsługi Rady Dzielnicy Śródmieście,
  • Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Obsługi Rad Osiedli, Rady Seniorów Dzielnicy Śródmieście i Młodzieżowej Rady Dzielnicy Śródmieście,
  • Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Legislacji.

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba