Komisje

Komisje Rady Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy

Obsługa Komisji

W sprawach związanych z działalnością komisji  można się kontaktować bezpośrednio z odpowiedzialnymi pracownikami Zespołu Obsługi Rady m.st. Warszawy w Urzędzie Dzielnicy,  al. gen. Antoniego Chruściela "Montera" 28, 04-401 Warszawa - zobacz obsługę komisji


Kierownik
Agnieszka Ostrowska, tel. 22 443 38 06;  e-mail: aostrowska@um.warszawa.pl
pok. 315

Monika Demnicka , tel. 22 443 38 08; e-mail: mdemnicka@um.warszawa.pl
pok. 314:

  • Komisja Bezpieczeństwa
  • Komisja Budżetu i Infrasruktury
  • Komisja Kultury, Promocji i Sportu
  • Komisja Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska
  • Komisja Oświaty i Spraw Społecznych
  • Komisja Samorządu i Spraw Obywatelskich
  • Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
  • Komisja Rewizyjna

Wydział Zasobów Lokalowych
Bogusława Gutowska, tel. 22 443 38 91;  e-mail: bgutowska@um.warszawa.pl
pok. 610:

  • Komisja Mieszkaniowa

Komisja Bezpieczeństwa

  1. Marta Chmielewska - Przewodnicząca
  2. Lidia Olszewska - Wiceprzewodnicząca
  3. Mirosław Górczyński
  4. Robert Hoppe
  5. Marek Jarzęcki
  6. Stanisław Kowalczuk
  7. Adam Prasek
  8. Kamil Skorupa
  9. Kamil Staruch
  10. Artur Wosztyl
  11. Marcin Ziętek
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli,
  • ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa, w tym zabezpieczenie przeciwpożarowe osiedli oraz nadzór nad lasami w okresie szczególnego ich zagrożenia,
  • obrona cywilna, obronność i pozostałe problemy z zakresu zarządzania kryzysowego,
  • monitoring wizyjny terenów publicznych,
  • współpraca ze służbami, inspekcjami i strażami, w tym ze Strażą Miejską, Policją i Strażą Pożarną w zakresie poprawy bezpieczeństwa,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie projektów przepisów porządkowych niezbędnych dla zapewnienia ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego, 
  • wnioskowanie w zakresie stanu sanitarnego i porządków na posesjach,
  • opiniowanie w zakresie organizacji ruchu drogowego, oznakowania oraz stanu ulic i placów publicznych, w tym znaków drogowych oraz utrzymania porządku w dzielnicy.

Komisja Budżetu i Infrastruktury

  1. Marcin Płonka - Przewodniczący
  2. Magdalena Podczaska - Wiceprzewodnicząca
  3. Kamil Skorupa - Wiceprzewodniczący
  4. Mirosław Górczyński
  5. Marek Jarzęcki
  6. Stanisław Kowalczuk
  7. Izabela Kowalska
  8. Józef Melak
  9. Adam Prasek
  10. Barbara Trzaskacz
  11. Andrzej Zawiślak
  12. Marcin Ziętek

Zakres działania:

  • drogi, ulice, mosty, place, w tym oświetlenie ulic i placów,
  • wodociągi i zaopatrzenie w wodę, kanalizacja, urządzenia sanitarne, urządzenia komunalne,
  • transport zbiorowy,
  • wnioskowanie i opiniowanie w zakresie organizacji ruchu drogowego, oznakowania oraz stanu ulic i placów publicznych, w tym znaków drogowych,
  • gminne budownictwo mieszkaniowe,
  • problematyka finansowania inwestycji, w tym pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej,
  • opracowywanie i aktualizacja dzielnicowego planu inwestycji, które mogą uzyskać dofinansowanie zewnętrzne, w tym ze środków Unii Europejskiej,
  • wnioskowanie i opiniowanie w zakresie procedury uchwalania załącznika dzielnicowego do projektu budżetu m. st. Warszawy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi,
  • wnioskowanie i opiniowanie w zakresie zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez Dzielnicę,
  • rozpatrywanie wniosków jednostek pomocniczych niższego rzędu do budżetu i wieloletnich planów inwestycyjnych,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie załącznika do projektu budżetu m. st. Warszawy dla Dzielnicy Rembertów, założeń do niego i jego zmian po uzyskaniu opinii pozostałych komisji Rady Dzielnicy,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie wieloletnich planów inwestycyjnych,
  • opiniowanie projektów planów rzeczowo-finansowych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy powierzonych do prowadzenia Dzielnicy,
  • monitorowanie postępu w realizacji zadań inwestycyjnych,
  • bieżąca ocena gospodarki finansowej Urzędu Dzielnicy i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy powierzonych do prowadzenia Dzielnicy, w tym analiza kosztów,
  • opiniowanie sprawozdań z działalności finansowej Dzielnicy,
  • budżet obywatelski.
     

Komisja Kultury, Promocji i Sportu

  1. Robert Hoppe - Przewodniczący
  2. Daniel Iwański - Wiceprzewodniczący
  3. Adam Prasek - Wiceprzewodniczący
  4. Marta Skok - Wiceprzewodnicząca
  5. Marta Chmielewska
  6. Ewa Filipowicz
  7. Stanisław Kowalczuk
  8. Kamil Staruch
  9. Marcin Ziętek
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • rozpatrywanie i opiniowanie spraw dotyczących kultury,
  • zaspokajanie potrzeb mieszkańców w zakresie infrastruktury placówek kultury,
  • współpraca z pracownikami placówek kultury, organizacjami społecznymi i zawodowymi oraz innymi środowiskami działającymi w obszarze kultury,
  • koordynacja działań zapewniających integralny (intelektualny, duchowy i fizyczny) rozwój dzieci i młodzieży oraz w celu wspieranie działań na rzecz integracji środowisk lokalnych,
  • wspieranie inicjatyw i działań wzbogacających kulturę dzielnicy i jej mieszkańców,
  • inne tematy i problemy gospodarcze i finansowe zlecone przez Przewodniczącego Rady,
  • działalność kulturalna, w tym utrzymywanie bibliotek miejskich i innych placówek upowszechniania kultury,
  • promocja dzielnicy,
  • inspirowanie działań zmierzających do podniesienia atrakcyjności Dzielnicy,
  • kultura fizyczna i sport,
  • turystyka i rekreacja,
  • opracowywanie i aktualizacja dzielnicowego planu przedsięwzięć z zakresu działania Komisji, które mogą uzyskać dofinansowanie zewnętrzne, w tym ze środków Unii Europejskiej,
  • ochrona miejsc pamięci narodowej, zabytki i opieka nad zabytkami.

Komisja Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska

  1. Robert Szacherski - Przewodniczący
  2. Ewa Filipowicz - Wiceprzewodnicząca
  3. Marcin Płonka
  4. Artur Wosztyl
  5. Andrzej Zawiślak
  6. Marcin Ziętek
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • ład przestrzenny, w tym wnioskowanie i opiniowanie w zakresie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Dzielnicy,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta,
  • programowanie rozwoju lokalnego, wnioskowanie i opiniowanie w zakresie strategii m.st. Warszawy, w tym Dzielnicy Rembertów, i programów rozwoju m.st. Warszawy, w tym Dzielnicy Rembertów,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie umiejscawiania terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
  • gospodarka nieruchomościami, w tym utrzymanie i eksploatacja gminnych zasobów lokalowych,
  • tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe,
  • utrzymanie i eksploatacja dzielnicowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz dzielnicowych obiektów administracyjnych,
  • administracja architektoniczno-budowlana, nadzór budowlany,
  • geodezja, kartografia i kataster,
  • targowiska i hale targowe,
  • ochrona środowiska, zieleń komunalna i zadrzewienie, gospodarka wodna,
  • wysypiska i utylizacja odpadów komunalnych,
  • zaopatrzenie w energię elektryczną, cieplną i gaz, w tym wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i poprawa efektywności energetycznej, telekomunikacja,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie projektów przepisów prawa miejscowego dotyczących zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,
  • opiniowanie i wnioskowanie w sprawach majątkowych w zakresie określonym przez statut Dzielnicy Rembertów, Statut m.st. Warszawy oraz inne uchwały Rady m.st. Warszawy,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie projektów przepisów gminnych dotyczących zasad przekazywania dzielnicom składników mienia do korzystania oraz zasad zarządu mieniem gminy,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie zasad udziału osób trzecich w inwestycjach komunalnych,
  • wnioskowanie w zakresie stanu sanitarnego i porządków na posesjach,
  • utrzymanie czystości i porządku w Dzielnicy,
  • gospodarka odpadami, w tym segregacja odpadów, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych,
  • konserwacji komunalnych terenów zielonych,
  • monitorowanie działań związanych z opieką nad zwierzętami.

Komisja Oświaty i Spraw Społecznych

  1. Barbara Trzaskacz - Przewodnicząca
  2. Marta Chmielewska - Wiceprzewodnicząca
  3. Daniel Iwański - Wiceprzewodniczący
  4. Ewa Filipowicz
  5. Robert Hoppe
  6. Józef Melak
  7. Marcin Płonka
  8. Magdalena Podczaska
  9. Marta Skok
  10. Kamil Staruch
  11. Marcin Ziętek
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • oświata i wychowanie, w tym utrzymywanie szkół podstawowych, liceów, przedszkoli i innych placówek oświatowo-wychowawczych,
  • ochrona i promocja zdrowia,pomoc społeczna,polityka prorodzinna,wspieranie osób niepełnosprawnych,wspieranie seniorów,
  • aktywizacja bezrobotnych, promocja przedsiębiorczości i aktywnych działań na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy,
  • opracowywanie i aktualizacja dzielnicowego planu przedsięwzięć z zakresu działania Komisji, które mogą uzyskać dofinansowanie zewnętrzne, w tym ze środków Unii Europejskiej,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy w sprawie liczby i zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
  • profilaktyka uzależnień.

Komisja Samorządu i Spraw Obywatelskich

  1. Lidia Olszewska - Przewodnicząca
  2. Daniel Iwański - Wiceprzewodniczący
  3. Marcin Płonka - Wiceprzewodniczący
  4. Marta Chmielewska
  5. Kamil Staruch
  6. Robert Szacherski
  7. Barbara Trzaskacz
  8. Artur Wosztyl
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • współpraca z jednostkami pomocniczymi niższego rzędu i organizacjami pozarządowymi, w tym z komisjami dialogu społecznego,
  • wnioskowanie i opiniowanie w zakresie organizacji i zakresu działania oraz łączenie, podział i likwidacja jednostek pomocniczych niższego rzędu,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących Statutu m.st. Warszawy, Statutu Dzielnicy Rembertów, zakresu kompetencji przekazywanych dzielnicom m.st. Warszawy oraz statutów jednostek pomocniczych niższego rzędu,
  • budżet obywatelski,
  • inspirowanie działań zmierzających do podniesienia atrakcyjności Dzielnicy,
  • wnioskowanie i opiniowanie w zakresie działań związanych z doskonaleniem i rozwijaniem miejskiego systemu informacji,
  • opiniowanie i wnioskowanie w zakresie projektów uchwał w sprawach herbu i barw Miasta, herbu Dzielnicy Rembertów, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi, nazw dróg wewnętrznych oraz wznoszenia pomników,
  • wnioskowanie i opiniowanie w zakresie inicjatyw dotyczących uhonorowania mieszkańców, w tym nadania Honorowego Obywatelstwa m.st. Warszawy i wyróżnienia „Zasłużony dla Warszawy” oraz przyznania Nagrody Miasta,
  • problematyka integracji europejskiej, współpraca ze społecznościami lokalnymi innych państw,
  • wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej, w tym współpraca z Młodzieżową Radą Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy i Radą Seniorów Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy,
  • nadzór i kontrola nad realizacją programów gospodarczych rozwoju Dzielnicy,
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie nadawania nazw obiektom miejskim.

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

  1. Lidia Olszewska - Przewodnicząca
  2. Izabela Kowalska - Wiceprzewodnicząca
  3. Robert Szacherski
  4. Barbara Trzaskacz
  5. Andrzej Zawiślak
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • rozpatrywanie i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach skarg, w których organem właściwym jest Rada Dzielnicy,
  • rozpatrywanie wniosków i petycji składanych przez obywateli.

Komisja Rewizyjna

  1. Izabela Kowalska - Przewodnicząca
  2. Ewa Filipowicz - Wiceprzewodnicząca
  3. Robert Hoppe
  4. Lidia Olszewska
  5. Adam Prasek
  6. Marta Skok
  7. Kamil Skorupa
  • posiedzenia, porządki, protokoły

Zakres działania:

  • zgodnie z § 41 Statutu Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy.

Komisja Mieszkaniowa

  1. Izabela Kowalska - Przewodnicząca
  2. Barbara Trzaskacz - Wiceprzewodnicząca
  3. Marta Chmielewska
  4. Mirosław Górczyński
  5. Marek Jarzęcki
  6. Lidia Olszewska
  7. Magdalena Podczaska

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba