Dane teleadresowe
Adres
Radomska 13/21
02-323, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - Piątek: 8:00 - 16:00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 98 24; 22 443 98 25; 22 443 98 26
E-mail
- ochota.wku@um.warszawa.pl
Dodatkowe dane adresowe
Adres do korespondencji:
ul. Grójecka 17A
02-021 Warszawa
Imię i nazwisko
Kinga Wiśniewska
Stanowisko
Naczelnik
Adres
ul. Radomska 13/21
02-323 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 98 23
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
no-content
E-mail
- kiwisniewska@um.warszawa.pl
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Kultury dla Dzielnicy Ochota należy w szczególności:
- nadzór nad działalnością instytucji kultury m.st. Warszawy, w zakresie niezastrzeżonym dla innych komórek organizacyjnych Urzędu;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań Wydziału;
- prowadzenie rejestru instytucji kultury, z wyłączeniem instytucji nadzorowanych przez inne komórki organizacyjne Urzędu;
- monitoring nad przekazywaniem rocznych dotacji na koszty prowadzenia działalności przez instytucje kultury, w tym sprawozdawczości, z wyłączeniem instytucji nadzorowanych przez inne komórki organizacyjne Urzędu;
- organizowanie imprez kulturalnych;
- animacja działań kulturalnych;
- prowadzenie spraw miejsc pamięci, a w szczególności:
- opieka nad pomnikami, rzeźbami oraz innymi miejscami pamięci narodowej położonymi na terenie Dzielnicy - kultywowanie pamięci o wydarzeniach/osobach, których te miejsca dotyczą oraz prowadzenie ewidencji tych obiektów,
- występowanie do właściwych organów z wnioskami w sprawie utworzenia miejsca pamięci narodowej, położonego na terenie Dzielnicy,
- współpraca z Opiekunami Miejsc Pamięci Narodowej;
- współpraca z organizacjami kombatanckimi działającymi na terenie Dzielnicy;
- wykonywanie zadań organizatora względem instytucji kultury, których organizatorem jest m.st. Warszawa, położonych na terenie Dzielnicy i niezaliczonych do instytucji kultury o znaczeniu ponaddzielnicowym, za wyjątkiem ich tworzenia, likwidacji, reorganizacji w rozumieniu art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz wyposażania ich w majątek, a w szczególności:
- prowadzenie ksiąg rejestrowych tych instytucji,
- zatwierdzanie pod względem merytorycznym rocznych sprawozdań instytucji kultury,
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia sprawy w zakresie skargi lub wniosku, dotyczących zadań lub działalności instytucji kultury;
- opiniowanie i wnioskowanie o przyznanie nagród i stypendiów osobom zajmującym się na terenie Dzielnicy twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury oraz opieką nad zabytkami, na warunkach i w trybie określonych w uchwale Rady m.st. Warszawy.
Metryka
changes-registry
Expand