Dane teleadresowe
Adres
Marynarska 19a
02-674, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek-piątek: 8.00-16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 67 40
Fax
-
22 325 45 65
E-mail
- mokotow.wsz@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Bogdan Piec
Stanowisko
Naczelnik
Adres
ul. Marynarska 19a, nr pokoju 704A
02-674
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 67 41
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 325 45 65
E-mail
- mokotow.wsz@um.warszawa.pl
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów należy w szczególności:
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działającymi na obszarze Dzielnicy oraz wspieranie i powierzanie tym organizacjom oraz podmiotom realizacji zadań publicznych o charakterze dzielnicowym, dotyczących zadań i kompetencji wykonywanych przez Dzielnicę, obejmujące zlecanie zadań z zakresu pomocy społecznej, w tym:
a) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie ogłoszeń otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
b) przyjmowanie ofert realizacji zadań publicznych,
c) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie powoływania komisji konkursowych do spraw opiniowania ofert,
d) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie wyboru ofert,
e) przygotowywanie projektów umów o wsparcie/powierzenie realizacji zadań publicznych,
f) dokonywanie kontroli oraz oceny realizacji zadań publicznych,
g) konsultowanie z Warszawską Radą Działalności Pożytku Publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego dotyczących działalności statutowej tych organizacji, na zasadach i w trybie określonych w uchwale Rady m.st. Warszawy; - diagnozowanie problemów społeczności lokalnej z zakresu spraw społecznych oraz określanie sposobu ich rozwiązywania;
- opracowanie doraźnych programów działania z zakresu spraw społecznych oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;
- podejmowanie innych działań, mających na celu zaspokajanie rozpoznanych potrzeb i zgłaszanych inicjatyw społeczności lokalnej w zakresie polityki społecznej;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111, z późn. zm.), prowadzenie spraw o zaliczki alimentacyjne, co do których prawo powstało do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2020 r. poz.808, z późn. zm.) oraz realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2019 r. poz. 2407, z późn. zm.), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1297), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1348), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
- realizacja zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu rządowego „Dobry start” (Dz. U. z 2018 r. poz. 1061, z późn. zm.), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
- realizacja, koordynacja i nadzór nad wykonywaniem Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy, Programu Przeciwdziałania Narkomanii, Programu Przeciwdziałania Zakażeniom HIV i Działania na Rzecz Osób Żyjących z HIV/AIDS, a także Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w m.st. Warszawie w zakresie działań prowadzonych na terenie Dzielnicy, w tym:
a) dysponowanie środkami budżetowymi, określonymi w rozdziale 85154 załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
b) obsługa techniczna i administracyjna dzielnicowego zespołu realizacji programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych m.st. Warszawy,
c) współpraca przy opracowywaniu standardów w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień i przeciwdziałania przemocy; - współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie spraw społecznych;
- prowadzenie spraw dotyczących seniorów, w tym:
a) realizacja czynności wyborczych związanych z wyborami do Rady Seniorów Dzielnicy, obejmująca:
- obsługę administracyjną i zapewnienie warunków materialno-technicznych wyborów,
- wykonywanie zadań związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów,
b) współpraca z Radą Seniorów Dzielnicy, obejmująca m.in.:
- obsługę administracyjno-biurową,
- przygotowywanie materiałów roboczych na potrzeby członków Rady Seniorów Dzielnicy, w szczególności projektów uchwał, opinii,
wniosków i innych ustaleń tej rady,
c) realizacja dzielnicowych programów skierowanych do seniorów,
d) gromadzenie informacji o ofercie skierowanej do seniorów i przekazywanie jej mieszkańcom Dzielnicy; - potwierdzanie sprawowania opieki nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;
- wykonywanie czynności w zakresie powstawania centrów lokalnych, w ramach zadań Wydziału.
Metryka
changes-registry
Expand