Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów (WSZ)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Marynarska 19a

02-674, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek-piątek: 8.00-16.00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 67 40

Fax

22 325 45 65

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Bogdan Piec

Stanowisko

Naczelnik

Adres

ul. Marynarska 19a, nr pokoju 704A

02-674

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 67 41

Telefon komórkowy

no-content

Fax

22 325 45 65

Informacja o ewidencjach i rejestrach

Ewidencje i rejestry

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów należy w szczególności:

  1. współpraca z organizacjami pozarządowymi, podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działającymi na obszarze Dzielnicy oraz wspieranie i powierzanie tym organizacjom oraz podmiotom realizacji zadań publicznych o charakterze dzielnicowym, dotyczących zadań i kompetencji wykonywanych przez Dzielnicę, obejmujące zlecanie zadań z zakresu pomocy społecznej, w tym:
    a)    przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie ogłoszeń otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
    b)    przyjmowanie ofert realizacji zadań publicznych,
    c)    przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie powoływania komisji konkursowych do spraw opiniowania ofert,
    d)    przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie wyboru ofert,
    e)    przygotowywanie projektów umów o wsparcie/powierzenie realizacji zadań publicznych,
    f)    dokonywanie kontroli oraz oceny realizacji zadań publicznych,
    g)    konsultowanie z Warszawską Radą Działalności Pożytku Publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego dotyczących działalności statutowej tych organizacji, na zasadach i w trybie określonych w uchwale Rady m.st. Warszawy;
  2. diagnozowanie problemów społeczności lokalnej z zakresu spraw społecznych oraz określanie sposobu ich rozwiązywania;
  3. opracowanie doraźnych programów działania z zakresu spraw społecznych oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;
  4. podejmowanie innych działań, mających na celu zaspokajanie rozpoznanych potrzeb i zgłaszanych inicjatyw społeczności lokalnej w zakresie polityki społecznej;
  5. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111, z późn. zm.), prowadzenie spraw o zaliczki alimentacyjne, co do których prawo powstało do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2020 r. poz.808, z późn. zm.) oraz realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
  6. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2019 r. poz. 2407, z późn. zm.), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
  7. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1297), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
  8. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1348), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
  9. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
  10. realizacja zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu rządowego „Dobry start” (Dz. U. z 2018 r. poz. 1061, z późn. zm.), w zakresie wynikającym z uchwał Rady m.st. Warszawy i posiadanych upoważnień;
  11. realizacja, koordynacja i nadzór nad wykonywaniem Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy, Programu Przeciwdziałania Narkomanii, Programu Przeciwdziałania Zakażeniom HIV i Działania na Rzecz Osób Żyjących z HIV/AIDS, a także Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w m.st. Warszawie w zakresie działań prowadzonych na terenie Dzielnicy, w tym:
    a)    dysponowanie środkami budżetowymi, określonymi w rozdziale 85154 załącznika dzielnicowego do uchwały budżetowej m.st. Warszawy,
    b)    obsługa techniczna i administracyjna dzielnicowego zespołu realizacji programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych m.st. Warszawy,
    c)    współpraca przy opracowywaniu standardów w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień i przeciwdziałania przemocy;
  12. współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie spraw społecznych;
  13. prowadzenie spraw dotyczących seniorów, w tym:
    a)    realizacja czynności wyborczych związanych z wyborami do Rady Seniorów Dzielnicy, obejmująca:
             - obsługę administracyjną i zapewnienie warunków materialno-technicznych wyborów,
             - wykonywanie zadań związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów,
    b)    współpraca z Radą Seniorów Dzielnicy, obejmująca m.in.:
             - obsługę administracyjno-biurową,
             - przygotowywanie materiałów roboczych na potrzeby członków Rady Seniorów Dzielnicy, w szczególności projektów uchwał, opinii,
    wniosków i innych ustaleń tej rady,
    c)    realizacja dzielnicowych programów skierowanych do seniorów,
    d)    gromadzenie informacji o ofercie skierowanej do seniorów i przekazywanie jej mieszkańcom Dzielnicy;
  14. potwierdzanie sprawowania opieki nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;
  15. wykonywanie czynności w zakresie powstawania centrów lokalnych, w ramach zadań Wydziału.

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba