Dane teleadresowe
Adres
Marynarska 19a
02-674, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek-piątek: 8.00-16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 65 80
Fax
-
22 325 45 77
E-mail
- mokotow.wni@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Tomasz Banel
Stanowisko
Naczelnik
Adres
ul. Marynarska 19a, nr pokoju 402A, piętro 4
02-674
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 65 81
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
no-content
E-mail
- mokotow.wni@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Anna Różańska
Stanowisko
Zastępczyni Naczelnika
Adres
ul. Marynarska 19a, nr pokoju 402B, piętro 4
02-674
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 65 82
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
no-content
E-mail
- mokotow.wni@um.warszawa.pl
Imię i nazwisko
Mariusz Przewodowski
Stanowisko
Zastępca naczelnika
Adres
ul. Marynarska 19a, nr pokoju 402C, piętro 4
02-674
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 65 83
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
no-content
E-mail
- mokotow.wni@um.warszawa.pl
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Nieruchomości dla Dzielnicy Mokotów należy w szczególności:
- prowadzenie spraw mających na celu nabywanie w imieniu i na rzecz m.st. Warszawy nieruchomości przeznaczonych na cele inwestycyjne o zasięgu dzielnicowym, w zakresie i na zasadach wymienionych w obowiązujących dokumentach i procedurach;
- prowadzenie spraw mających na celu nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg gminnych i dróg wewnętrznych;
- prowadzenie spraw mających na celu nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 2 na potrzeby zarządzania drogami gminnymi;
- prowadzenie spraw mających na celu nabywanie lokali mieszkalnych i użytkowych, położonych na obszarze Dzielnicy, które będą wchodzić lub wchodzą w skład zasobu lokalowego m.st. Warszawy, a także nabywanie budynków wraz z prawami do gruntów położonych na obszarze Dzielnicy, które będą wchodzić w skład zasobu lokalowego m.st. Warszawy;
- prowadzenie spraw, o których mowa w art. 36 ust. 1 - 3, w art. 36 ust. 4 i art. 37 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w odniesieniu do nieruchomości położonych na terenie Dzielnicy;
- podejmowanie czynności związanych z windykacją należności m.st. Warszawy, w zakresie działania Wydziału;
- prowadzenie spraw nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste nieprzekazanych do kompetencji innych komórek organizacyjnych Urzędu, w tym:
a) określanie lub zmiana stawki procentowej oraz aktualizacja opłat rocznych oraz dokonywanie aktualizacji opłat rocznych w sytuacji, gdy z wnioskiem w tej sprawie wystąpi użytkownik wieczysty,
b) ustalanie innego niż ustawowy terminu wnoszenia opłat rocznych,
c) udzielanie 50% bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych przeznaczonych na cele mieszkaniowe,
d) kontrola wykonywania umów użytkowania wieczystego,
e) prowadzenie spraw w zakresie przedłużania terminu zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, w przypadku niezachowania terminów wynikających z zapisów umowy,
f) prowadzenie spraw w zakresie wyznaczania terminów dodatkowych zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, w przypadku niezachowania terminów wynikających z zapisów umowy,
g) prowadzenie spraw w zakresie ustalania dodatkowej opłaty rocznej w przypadku niedotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste wynikających z umowy,
h) prowadzenie spraw w zakresie przedłużania terminów użytkowania wieczystego,
i) prowadzenie spraw w zakresie rozwiązania umów użytkowania wieczystego w trybie art. 240 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.),
j) prowadzenie spraw w zakresie rozwiązywania umów użytkowania wieczystego na wniosek użytkowników wieczystych,
k) prowadzenie spraw z zakresu ujednolicenia terminu trwania użytkowania wieczystego,
l) prowadzenie spraw przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w tym żądanie zwrotu kwoty równej udzielonej bonifikacie przy przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w trybie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2019 r. poz.1314) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2020 r. poz. 2040, z późn. zm.),
m) dochodzenie pierwszej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
n) prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody właściciela na podział nieruchomości,
o) weryfikacja oświadczeń inwestora o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, w sprawach dotyczących nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, w zakresie posiadania przez inwestora tytułu prawnego umożliwiającego realizację inwestycji objętej wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę bądź zgłoszeniem; - zabezpieczanie wierzytelności m.st. Warszawy poprzez ustanawianie hipotek na nieruchomościach dłużnika w związku z dokonywaniem czynności prawnych w sprawach przekazanych do prowadzenia Dzielnicy, w trybie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2019 r. poz. 2204, z późn. zm.), w zakresie nieprzekazanym innemu wydziałowi;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń do sądu o wykreślenie hipotek zabezpieczających wierzytelności m.st. Warszawy w przypadku, gdy nastąpiło zaspokojenie wierzytelności, w trybie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece w zakresie nieprzekazanym innemu wydziałowi;
- przygotowywanie i składanie wniosków o ujawnianie w księgach wieczystych praw nabytych na rzecz m.st. Warszawy, składanie wniosków o sprostowanie i aktualizację ksiąg wieczystych, w zakresie przekazanych spraw;
- składanie wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności i prawa użytkowania wieczystego, przysługującego podmiotom będącym dłużnikami m.st. Warszawy;
- wykonywanie zadań związanych z ustanowieniem lub wygaśnięciem trwałego zarządu nieruchomości będących własnością m.st. Warszawy na rzecz jednostek organizacyjnych – dzielnicowych placówek oświatowych i wychowania oraz dzielnicowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, a także innych dzielnicowych jednostek organizacyjnych;
- zmiana stawki procentowej lub aktualizacji opłat z tytułu prawa trwałego zarządu w stosunku do nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy;
- podejmowanie działań w zakresie nadzoru nad wykonywaniem trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach m.st. Warszawy;
- przygotowywanie opinii o terenach będących przedmiotem wniosków składanych do ministra właściwego do spraw wewnętrznych przez podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278);
- prowadzenie spraw związanych z badaniem pomocy de minimis, sporządzanie projektów zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej oraz przygotowywanie sprawozdań w tym zakresie.
Dodatkowe informacje
W sprawie podatku od nieruchomości prosimy o kontaktowanie się z Centrum Obsługi Podatnika ul. Obozowa 57 pod nr telefonu 19115 oraz Sekretariat.COP@um.warszawa.pl.
Metryka
changes-registry
Expand