Wydział Gospodarki Odpadami Stałymi i Ciekłymi (GO-OD)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

ul. Leona Kruczkowskiego 2

00-412, Warszawa

Godziny pracy

Poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 45 00

Kontakt do kierownictwa
Imię i nazwisko

Beata Bednarczyk-Paluszek

Stanowisko

Naczelnik

Adres

Leona Kruczkowskiego 2, nr pokoju 5.48

00-412

Dane kontaktowe

Telefon

224432512

Telefon komórkowy

no-content

Fax

no-content

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami Stałymi i Ciekłymi należy w szczególności:

  1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach:
    a) pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
    b) pozwoleń na wytwarzanie odpadów uwzględniających wymagania dla zezwoleń na zbieranie odpadów i/lub zezwoleń na przetwarzanie odpadów,
    c) zezwoleń na zbieranie odpadów i/lub zezwoleń na przetwarzanie odpadów,
    d) usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania, w przypadku, gdy obowiązek usunięcia odpadów jest skutkiem wydania decyzji o cofnięciu decyzji związanej z gospodarką odpadami, stwierdzenia nieważności, uchylenia lub wygaśnięcia decyzji związanej z gospodarką odpadami,
    e) zobowiązywania podmiotów korzystających ze środowiska lub zarządzających obiektami (drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem lub portem) do sporządzania i przedkładania przeglądów ekologicznych, w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania podmiotu lub zarządzającego obiektem na środowisko,
    f) nakładania obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego w razie stwierdzenia negatywnego oddziaływania na środowisko przez podmioty korzystające ze środowiska,
    g) zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
    h) określania zakresu i sposobu wykonywania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska, w przypadku wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych;
  2. przyjmowanie informacji o rozpoczęciu, zmianie i zakończeniu prowadzenia działalności od zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
  3. przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu na podstawie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji;
  4. przygotowywanie informacji, na wniosek Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, dotyczących zgodności działalności w zakresie odzysku odpadów, prowadzonej przez odbiorcę odpadów, z przepisami prawa regulującymi prowadzenie takiej działalności, w tym, w szczególności z przepisami o ochronie środowiska;
  5. prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych;
  6. przyjmowanie, od prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, kwartalnych sprawozdań, w tym ich weryfikacja;
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania kar pieniężnych na podmioty, które prowadzą działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych;
  8. prowadzenie kontroli zgodności korzystania ze środowiska z wydanymi decyzjami i obowiązującym prawem;
  9. prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej w przypadkach przewidzianych przepisami prawa;
  10. współpraca z organami ochrony środowiska i Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie działania Wydziału;
  11. przyjmowanie, od osób fizycznych, które nie są przedsiębiorcami, informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska, w tym azbestu;
  12. przekładanie okresowo Marszałkowi Województwa Mazowieckiego informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska;
  13. gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących wykorzystania i usuwania wyrobów zawierających azbest w ramach Bazy Azbestowej;
  14. przygotowywanie opinii merytorycznych w sprawach:
    a) środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
    b) projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
    c) projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  15. uczestniczenie w postępowaniach dotyczących wydawania pozwoleń zintegrowanych w zakresie wytwarzania odpadów;
  16. wprowadzanie, w zakresie zadań Wydziału, danych do publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;
  17. sporządzanie, przy współpracy z biurem właściwym do spraw infrastruktury i urzędami dzielnic, rocznego sprawozdania dotyczącego gospodarowania nieczystościami ciekłymi, zgodnie z art. 3 ust. 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania go właściwemu wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i właściwemu dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba