Dane teleadresowe
Adres
Nowy Świat 39
00-029, Warszawa
Godziny pracy
poniedziałek - piątek: 8.00-16.00
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 94 98, 22 443 94 61
Fax
-
22 443 94 98
Dodatkowe dane adresowe
Adres do korespondencji:
ul. Nowogrodzka 43
00-691 Warszawa
Imię i nazwisko
Ewa Stanecka
Stanowisko
Naczelnik
Adres
Nowy Świat 39, nr pokoju 5
00-029 Warszawa
Dane kontaktowe
Telefon
-
22 443 94 58
Telefon komórkowy
-
no-content
Fax
-
22 443 94 98
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Zakres działania:
Do zakresu działania Wydziału Gospodarowania Odpadami Komunalnymi dla Dzielnicy Śródmieście należy w szczególności:
-
prowadzenie rejestru wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym:
-
zakładanie w rejestrze opłat indywidualnego konta właściciela nieruchomości,
-
wprowadzanie danych z deklaracji do rejestru opłat,
-
księgowanie przypisu opłaty z deklaracji na koncie właściciela nieruchomości,
-
rejestrowanie deklaracji na koncie właściciela nieruchomości,
-
bieżąca aktualizacja bazy danych właścicieli nieruchomości na podstawie nowych deklaracji lub korekt,
-
archiwizacja deklaracji.
-
-
prowadzenie postępowań kontrolnych w tym:
-
identyfikowanie właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji w terminie,
-
prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny niezłożenia deklaracji,
-
wzywanie właścicieli nieruchomości do złożenia deklaracji,
-
dokonywanie czynności kontrolnych w terenie lub weryfikowanie informacji i sprawozdań otrzymanych od podmiotów zewnętrznych (m.in. podmiotów odbierających odpady komunalne) w celu ustalenia prawidłowej wysokości opłaty.
-
-
prowadzenie postępowań podatkowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) w celu określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym w szczególności:
-
prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie projektów decyzji określających wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji, zgodnie z art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji określających wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej, zgodnie z art. 6p ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
-
przygotowywanie oraz przekazywanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie dokumentacji dotyczącej odwołań właścicieli/zarządców nieruchomości od decyzji ustalającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
-
-
wprowadzanie przypisu opłaty z decyzji ostatecznych do rejestru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
-
współpraca z jednostkami oraz komórkami Urzędu w zakresie przekazywania informacji/sprawozdań o wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
-
występowanie z wnioskiem do właściwego urzędu skarbowego o ukaranie za niedopełnienie złożenia deklaracji na opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
-
uzgadnianie rejestru przypisów i odpisów z ewidencją księgową prowadzoną przez Wydział Budżetowo-Księgowy dla Dzielnicy Śródmieście;
-
opracowywanie projektów planu dochodów z opłat za gospodarowanie odpadami;
-
przygotowywanie materiałów analitycznych, wniosków i sprawozdań;
-
udostępnianie informacji publicznej na wniosek.
Metryka
changes-registry
Expand