|
|
Adres 00-251 Warszawa ul. Miodowa 6/8 |
Telefon 0 22 595 34 74, 0 595 35 02 (sekretariat), 0 22 595 35 12 (kancelaria) |
Faks 0 22 595 36 92 |
|
Godziny pracy poniedziałek - piątek 8.00-16.00 |
Kierownictwodyrektor Maria Młotkowska tel.: 22 443 15 00, 22 443 15 01, faks: 22 443 15 74, e-mail: Sekretariat.BP@um.warszawa.pl pl. Bankowy 2, p. 1623 | zastępca dyrektora Grzegorz Karpiński tel.: 22 443 15 00, faks: 22 443 15 74, e-mail: Sekretariat.BP@um.warszawa.pl pl. Bankowy 2, p. 2117 | zastępca dyrektora Katarzyna Majchrzak tel.: 22 443 15 00, 22 443 15 01, faks: 22 443 15 74, e-mail: Sekretariat.BP@um.warszawa.pl pl. Bankowy 2, p. 1604 | zastępca dyrektora Jaromir Drewniak tel.: 22 443 15 00, 22 443 15 01, faks: 22 443 15 74, e-mail: Sekretariat.BP@um.warszawa.pl pl. Bankowy 2, p. 1618 | zastępca dyrektora Beata Jakacka-Sitek tel.: 22 443 15 00, 22 443 15 01, faks: 22 443 15 74, e-mail: Sekretariat.BP@um.warszawa.pl pl. Bankowy 2, p. 1605 |
|
|
Zakres działania wydziału biura Do zakresu działania Biura Prawnego należy obsługa prawna Urzędu m.st. Warszawy oraz Rady m.st. Warszawy, a w szczególności:
- opiniowanie w zakresie zgodności z przepisami prawa:
- projektów uchwał Rady m.st. Warszawy, z wyjątkiem projektów dotyczących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- projektów zarządzeń Prezydenta, z wyjątkiem przypadków, kiedy w przygotowaniu projektu zarządzenia uczestniczą biura Urzędu posiadające własną obsługę prawną lub Członkowie Zarządów Dzielnic lub wydział dla dzielnicy,
- projektów zarządzeń Prezydenta dotyczących Regulaminu oraz projektów zarządzeń dotyczących wewnętrznych regulaminów działalności biur,
- projektów umów i innych oświadczeń woli m.st. Warszawy przygotowanych przez komórki organizacyjne Urzędu, które mogą powodować powstanie zobowiązań pieniężnych m.st. Warszawy przewyższających kwotę 1.000.000 zł lub doprowadzić do rozporządzenia składnikami mienia o wartości przewyższającej kwotę 1.000.000 zł; z zastrzeżeniem, iż projekty przygotowywane przez wydziały dla Dzielnic będą opiniowane przez Biuro Prawne, po uprzednim zaopiniowaniu przez Wydział Prawny dla Dzielncy, wyłącznie w przypadku jeżeli Burmistrz uzna za celowe zwrócenie się o dodatkową opinię Biura Prawnego,
- wzorów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezydenta, przygotowywanych przez biura nie posiadające własnej obsługi prawnej,
- innych sprawh przekazanych do zaopiniowania przez Prezydenta, Zastępcę Prezydenta, Sekretarza lub Skarbnika,
- innych spraw, przekazanych do zaopiniowania przez Dyrektorów biur lub Burmistrzów z załączoną opinią prawną radcy prawnego z danego biura lub Wydziału Prawnego dla Dzielnicy, ze względu na ich szczególnie skomplikowany pod względem prawnym charakter,
- innych spraw przekazanych do zaopiniowania przez Dyrektorów biur, które nie mają własnej obsługi prawnej;
- wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, wojewódzkimi sądami administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, Sądem Najwyższym i innymi organami orzekającymi w sprawach:
- w których wartość przedmiotu sporu przewyższa kwotę 500.000 zł; z zastrzeżeniem, że w postępowaniach nieprocesowych dotyczących nieruchomości - w sprawach, których wartość przedmiotu sprawy przewyższa kwotę 2.000.000 zł,
- dotyczących zakresu działania biur, które nie mają własnej obsługi prawnej,
- przekazanych przez Prezydenta, Zastępcę Prezydenta, Sekretarza,
- przekazanych do prowadzenia przez Dyrektorów biur oraz Burmistrzów ze względu na ich szczególnie skomplikowany pod względem prawnym charakter;
W razie pozytywnego zaopiniowania wzoru umowy lub innego dokumentu, projekt umowy lub dokumentu opracowany na podstawie wzoru nie wymaga parafowania.
Dyrektor Biura koordynuje pracę radców prawnych zatrudnionych w Biurze.
Biuro Prawne przygotowuje roczne sprawozdania z prowadzonych w danym roku kalendarzowym postępowań sądowych w Urzędzie.
uwaga: w skład Biura Prawnego wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Wydział I (OP-I)
Wydział II (OP-II)
Wydział III (OP-III)
Wydział IV (OP-IV)
Wydział V (OP-V)
Wydział VI (OP-VI)
Wydział VII - Kancelaria (OP-VII)
samodzielne wieloosobowe stanowisko radcy prawnego I (OP-VIII)
samodzielne wieloosobowe stanowisko radcy prawnego II (OP-IX)
samodzielne wieloosobowe stanowisko radcy prawnego III (OP-X)
samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. obsługi sekretariatu (OP-XI)
Wydział VIII (OP-XII) |
|
|
|
|
|
|
|
|