Zakres działania wydziału biura
I. Do zakresu działania Biura Marketingu Miasta należy w szczególności:
- koordynacja i nadzór nad badaniami realizowanymi lub zamawianymi przez Urząd;
- przygotowywanie i realizacja badań wspomagających realizację zadań m.st. Warszawy;
- sporządzanie analiz społecznych dotyczących m.st. Warszawy oraz koordynacja analiz społecznych zamawianych przez biura;
- realizacja polityki informacyjnej Prezydenta, w tym:
a) prowadzenie działań informacyjnych Prezydenta,
b) koordynowanie wewnętrznych i zewnętrznych działań informacyjnych prowadzonych przez biura oraz dzielnice,
c) monitoring mediów i prowadzenie dokumentacji prasowej,
d) utrzymywanie bieżących kontaktów z mediami,
e) przygotowywanie materiałów informacyjnych dla dziennikarzy;
- prowadzenie dokumentacji wizualnej wydarzeń organizowanych przez m.st. Warszawę;
- wspieranie i koordynowanie działań informacyjnych dla mieszkańców m.st. Warszawy prowadzonych przez biura i dzielnice;
- wspieranie realizacji zadań Rzecznika prasowego;
- budowanie marki Warszawa;
- koordynacja spraw związanych z użytkowaniem herbu i barw m.st. Warszawy;
- realizacja polityki promocyjnej m.st. Warszawy;
- koordynacja i nadzór nad wykonywaniem przez dzielnice zadań z zakresu promocji dzielnic, w celu zapewnienia spójnej polityki promocyjnej m.st. Warszawy;
- opracowanie i prowadzenie serwisu internetowego m.st. Warszawy www.um.warszawa.pl oraz nadzór i koordynacja nad stronami internetowymi oraz profilami w serwisach społecznościowych, prowadzonymi przez jednostki organizacyjne m.st. Warszawy i osoby prawne m.st. Warszawy;
- prowadzenie spraw dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań Biura;
- organizacja i współorganizacja imprez cyklicznych i międzynarodowych oraz innych wydarzeń, jako elementów wizerunkowych m.st. Warszawy;
II. Przy Pomocy Biura wykonywany jest nadzór nad działalnością:
- jednostki budżetowej – Stołeczne Biuro Turystyki.
III. W strukturze organizacyjnej Biura działa Rzecznik prasowy oraz zastępcy Rzecznika prasowego, do zadań których należy w szczególności:
- reprezentowanie Urzędu w kontaktach ze środkami masowego przekazu;
- analizowanie materiałów prasowych, przygotowywanie strategii informacyjnej i koordynowanie polityki informacyjnej Prezydenta;
- kierowanie działalnością informacyjną w sytuacji kryzysowej.
Rzecznik prasowy oraz zastępcy Rzecznika prasowego wykonują zadania przy pomocy Wydziału Prasowego.