Decyzja nr 305/2022 z dnia 24 czerwca 2022 r. dotyczy przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla ww. inwestycji wydana była decyzja nr 171/OŚ/2022 z dnia 15 marca 2022 r. o środowiskowych uwarunkowaniach, stwierdzająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia.
W związku z powyższym informuję, że z treścią decyzji nr 305/2022 oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Urzędzie Dzielnicy Białołęka: decyzja dostępna w Wydziale Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Białołęka (po wcześniejszym umówieniu telefonicznym tel.: 22/4438284) w okresie 14 dni od daty opublikowania.
Zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2021 r., poz.2373 t.j.) poniżej udostępnia się treść przedmiotowej decyzji.
Warszawa, 24 czerwca 2022 r.
UD-II-WAB.6740.216.2022.JRA
K2/13968/22
Decyzja o pozwoleniu na budowę
Nr 305/2022
Na podstawie przepisów art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 ust. 1, art. 82 ust. 2, ustawy z 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz na podstawie przepisów art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.), oraz art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy z 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 528), w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z 15 marca 2002 roku o ustroju Miasta Stołecznego Warszawy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1817), po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z 20.05.2022 r.,
zatwierdzam projekt zagospodarowania oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielam pozwolenia na budowę dla Victoria 2019 Sp. z o. o.
obejmującego: budowę zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi, infrastrukturą techniczną oraz instalacją gazową na fragmencie działek ew. nr 95/3, 95/4, 96/1, 96/2, 97/1, 97/2, 98/1, 99/2, 100/1 i 101/3 z obr. 4-16-11 przy ul. Mańkowskiej w Warszawie
według indywidualnego projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, stanowiącego integralną część niniejszej decyzji,
autorstwa: :
- mgr inż. arch. Mariusz Norbert Szprotowicz, posiadający uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń nr ew. RINB-VI-U-7342/27/98, który jest członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP pod nr MA-0818,
- mgr inż. Arnold Romuald Prasalski, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej nr ew. MAZ/0312/POOK/08, który jest członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod nr MAZ/BO/0160/09,
- mgr inż. Stanisław Eugeniusz Woźniak, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nr ew. MAZ/0205/PWOS/06, który jest członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod nr MAZ/IS/0735/07,
- mgr inż. Mariusz Wojciech Krupczyński, posiadający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji projektanta w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych nr Wa-442/94, który jest członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa pod nr MAZ/IE/0432/01,
- mgr inż. Maciej Paweł Chmielewski, posiadający uprawnienia budowlane nr ew. MAZ/0199/PBD/17 do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, będący członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa o nr ewidencyjnym MAZ/BD/0418/17,
z zachowaniem następujących warunków:
- szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę,
- teren budowy zabezpieczyć przed wejściem osób trzecich,
- prowadzić dziennik budowy i realizować inwestycję zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją,
- obiekt podlega geodezyjnemu wyznaczeniu w terenie, a po jego wybudowaniu – geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, obejmującej położenie na gruncie,
- roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej, a także spełnić warunki i zalecenia wynikające z uzgodnień przedmiotowej inwestycji, w szczególności z decyzją Prezydenta m. st. Warszawy Nr 171/OŚ/2022 z 15.03.2022 r. o środowiskowych uwarunkowaniach,
- sposób realizacji inwestycji powinien zapewnić ochronę przed uciążliwościami powodowanymi przez hałas i wibracje, zakłócenia elektryczne i promieniowanie,
- sposób realizacji inwestycji powinien zapewniać ochronę przed zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby:
- w zakresie gospodarki wodno-ściekowej należy zapewnić racjonalne gospodarowanie wodą na etapie budowy oraz eksploatacji inwestycji,
- w zakresie gospodarki odpadami na etapie realizacji inwestycji należy zapewnić ich selektywną zbiórkę oraz właściwą organizację miejsc zbierania, a także przekazywanie odpadów innym uprawnionym posiadaczom celem odzysku lub unieszkodliwienia,
- w zakresie ochrony powietrza atmosferycznego na etapie realizacji należy racjonalnie wykorzystywać maszyny i urządzenia napędzane silnikami spalinowymi (wyłączanie silników w trakcie postoju bądź załadunku),
- w zakresie ochrony przed hałasem na etapie realizacji inwestycji należy wykorzystać nowoczesne i sprawne technicznie maszyny i urządzenia emitujące hałas o stosunkowo niskim natężeniu, minimalizować emisję hałasu z maszyn budowlanych i samochodów ciężarowych poprzez wyłączanie silników w trakcie postoju bądź załadunku, a także prowadzić prace realizacyjne przy użyciu ciężkich maszyn wyłącznie w porze dziennej (w godz. 6.00-22.00),
- w czasie realizacji inwestycji podczas każdego wyjazdu z placu budowy należy kontrolować podwozia i koła samochodów, aby nie dopuścić do zanieczyszczenia dróg i terenów sąsiednich,
- w zakresie ochrony istniejącego drzewostanu przeznaczonego do zachowania
w trakcie robót budowlanych należy zapewnić ochronę zieleni przewidzianej
do pozostawienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r., poz. 55, ze zm.),
- w zakresie ochrony dóbr kultury - roboty budowlane należy prowadzić z uwzględnieniem przepisów art. 32 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021, poz. 710, ze zm.),
- czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- obiekty przeznaczone do czasowego użytkowania w trakcie budowy oraz barakowozy używane przy wykonywaniu robót budowlanych należy rozebrać przed oddaniem obiektu do użytkowania,
- szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
- zapewnić sporządzenie projektu technicznego zgodnego z projektem zagospodarowania terenu lub działki oraz projektem architektoniczno-budowlanym,
- ustanowić kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności,
- przekazać kierownikowi budowy projekt budowlany, w tym projekt techniczny,
- na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego nakładam obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego,
- kierownik budowy (robót) jest obowiązany zabezpieczyć teren budowy, prowadzić dziennik budowy, w tym potwierdzić wpisem do dziennika budowy otrzymanie od inwestora zatwierdzonego projektu budowlanego oraz umieścić na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną, wynikających z art. 36 ust. 1 pkt. 1-4 oraz art. 42 ust. 1, art. 45a ustawy - Prawo budowlane.
UZASADNIENIE
20.05.2022 r. Inwestor, Victoria 2019 Sp. z o. o., wystąpił z wnioskiem o zatwierdzenie projektu budowlanego oraz wydanie pozwolenia na budowę zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi, infrastrukturą techniczną oraz instalacją gazową na fragmencie działek ew. nr 95/3, 95/4, 96/1, 96/2, 97/1, 97/2, 98/1, 99/2, 100/1 i 101/3 z obr. 4-16-11 przy ul. Mańkowskiej w Warszawie. Do ww. wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego z opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami wymaganymi przepisami szczególnymi, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania ww. nieruchomością na cele budowlane, pełnomocnictwo z opłatą i oświadczenie projektanta dotyczące możliwości podłączenia projektowanego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej.
15.06.2022 r. Inwestor wypożyczył przedłożony projekt budowlany w celu uzupełnienia i po naniesieniu poprawek 21.06.2022 r. zwrócił uzupełniony projekt budowlany.
W myśl art. 35 ust. 1 Prawa budowlanego przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę organ administracji architektoniczno-budowlanej sprawdza:
- zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z:
- ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu,
- wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- ustaleniami uchwały o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej;
- zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;
- kompletność projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego, w tym dołączenie:
- wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń,
- informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b,
- kopii zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7, dotyczącego projektanta i projektanta sprawdzającego,
- oświadczeń, o których mowa w art. 33 ust. 2 pkt 9 i 10;
- posiadanie przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych oraz aktualność zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7.
W toku postępowania, na podstawie przedłożonego projektu zagospodarowania oraz projektu architektoniczno-budowlanego, ustalono, że obszar oddziaływania projektowanych obiektów ograniczy się do działek objętych inwestycją, tj. nr ew. 95/3, 95/4, 96/1, 96/2, 97/1, 97/2, 98/1, 99/2, 100/1 i 101/3 z obr. 4-16-11.
Przedmiotowy projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany jest kompletny i został sporządzony przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane oraz legitymujące się ważnym na dzień opracowania projektu zaświadczeniem z właściwej izby samorządu zawodowego. Jest również zgodny z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obszaru X-71-część I w gminie Warszawa – Białołęka, uchwalonego Uchwałą Rady Gminy Warszawa – Białołęka Nr XLII/552/01 z 25.05.2001 r.
Zgodnie z art. 35 ust. 4 wyżej powołanej ustawy Prawo budowlane, w przypadku spełnienia wymagań określonych w art. 35 ust. 1 oraz w art. 32 ust. 4, organ administracji architektoniczno-budowlanej nie może odmówić wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
Ze względu na powyższe należało orzec jak w sentencji.
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołania należy składać w Wydziale Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Białołęka Urzędu m. st. Warszawy, ul. Modlińska 197, 03-122 Warszawa. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia Prezydentowi m. st. Warszawy oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1c ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze. zm.) zatwierdzenie projektu budowlanego i wydanie ww. decyzji dla przedmiotowej inwestycji nie podlega opłacie skarbowej.