|
Miejski Rzecznik Konsumentów (RK)
00-099 Warszawa ul. Canaletta 2 tel. 22 443 34 44 faks 22 443 34 70
Miejski Rzecznik Konsumentów: Małgorzata Rothert
e-mail: mrothert@um.warszawa.pl
Do zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnianie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia lub zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
- występowanie, w charakterze oskarżyciela publicznego, w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
- współdziałanie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
- współdziałanie z organami Inspekcji Handlowej, organizacjami konsumenckimi, miejskimi i powiatowymi rzecznikami konsumentów, Arbitrem Bankowym, Urzędem Regulacji Energetyki, Urzędem Komunikacji Elektronicznej, Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, Rzecznikiem Ubezpieczonych, w zakresie problemów dotyczących ochrony konsumentów,
- wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa,
- wykonywanie zadań związanych ze współprzewodniczeniem Krajowej Radzie Rzeczników Konsumentów,
- udzielanie informacji mediom w zakresie działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Zadania, o których mowa powyżej Miejski Rzecznik Konsumentów wykonuje przy pomocy Wydziału Miejskiego Rzecznika Konsumentów (OU-MRK)
zobacz:
|
|
|