Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy
RSS Informacja o kanałach RSS Wersja mobilna Wersja dla niepełnosprawnych
 

BIP > Menu podmiotowe > Urzędy dzielnic > Zarząd dzielnicy - informacje ogólne

Zarząd dzielnicy - informacje ogólne

  Drukuj
 

Zarządy dzielnic są organami wykonawczymi dzielnic. W ich skład wchodzą burmistrz, jego zastępca lub zastępcy oraz pozostali członkowie zarządu, czyli od trzech do pięciu osób w zależności od liczby mieszkańców dzielnicy.

Zarządy dzielnic wykonują zadania z zakresu spraw lokalnych określonych w art. 11 ust. 2 ustawy o ustroju miasta stołecznego Warszawy oraz zadania przekazane dzielnicom na podstawie statutów dzielnic oraz innych uchwał Rady m.st. Warszawy [zobacz: uchwała w sprawie przekazania dzielnicom m.st. Warszawy do wykonywania niektórych zadań i kompetencji m.st. Warszawy]. Zadania te zarządy dzielnic realizują przy pomocy urzędów dzielnic.

Członkowie zarządów dzielnic wykonują w imieniu Prezydenta przekazane im na podstawie pełnomocnictw zadania Prezydenta.
Zarząd dzielnicy odpowiada przed Prezydentem lub właściwym zastępcą Prezydenta, Sekretarzem albo Skarbnikiem za realizację zadań urzędu dzielnicy.
Burmistrz kieruje urzędem dzielnicy. Opowiada za właściwą organizację pracy urzędu dzielnicy i koordynację działań wydziałów dla dzielnic, z zastrzeżeniem § 13 ust. 3 regulaminu organizacyjnego Urzędu.
Burmistrz może dokonywać w stosunku do pracowników urzędu dzielnicy czynności z zakresu prawa pracy na podstawie udzielonego mu przez Prezydenta pełnomocnictwa.


zobacz:
 
 
Wprowadził Świeca Jakub (Gabinet Prezydenta (GP)) 05-09-2007
Aktualizujący Świeca Jakub (Gabinet Prezydenta (GP)) 05-04-2013
Zatwierdzający Rysiewska-Dąbkowska Faustyna (Gabinet Prezydenta (GP)) 05-04-2013
Publikujący Świeca Jakub (Gabinet Prezydenta (GP)) 05-04-2013
Liczba odwiedzin: 23245
Rejestr zmian
 
jak korzystać z BIP | rejestr zmian | redakcja BIP | mapa serwisu | kontakt