Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy
Informacja o kanałach RSS Wersja mobilna Wersja dla niepełnosprawnych
 

BIP > Menu podmiotowe > Urzędy dzielnic > Żoliborz > Urząd Dzielnicy > Wydział Budżetowo-Księgowy dla Dzielnicy > Referat Podatków i Opłat Lokalnych > Referat Podatków i Opłat Lokalnych

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

  Drukuj
 
Adres

01-627 Warszawa
ul. Juliusza Słowackiego 6/8
Telefon
22 443 89 72
Email
Zoliborz.WBK@um.warszawa.pl
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
Kierownictwo
p.o. kierownika Ewa Ćwiek
tel.: 22 443 89 81, e-mail: ecwiek@um.warszawa.pl
ul. Juliusza Słowackiego 6/8, p. 121
Dodatkowe informacje

Do zakresu działania Referatu Podatków i Opłat Lokalnych, wchodzącego w skład Wydziału Budżetowo-Księgowego dla Dzielnicy Żoliborz należy w szczególności:

  1. wymiar podatku od nieruchomości dla osób fizycznych oraz prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie ustalania zobowiązania podatkowego, uchylanie lub zmiana decyzji wymiarowej;
  2. prowadzenie ewidencji analitycznej wymiaru podatku od nieruchomości dla osób prawnych – na podstawie składanych deklaracji podatkowych;
  3. prowadzenie ewidencji wymiaru podatku od środków transportowych – na podstawie składanych deklaracji podatkowych;
  4. prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych podatków i opłat;
  5. kontrola poprawności składanych deklaracji i prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie określenia wysokości zobowiązania podatkowego;
  6. wszczynanie z urzędu postępowań podatkowych mających na celu ustalenie i określenie wysokości zobowiązania podatkowego;
  7. opracowywanie projektów odpowiedzi na zapytania i wnioski podatników;
  8. przygotowywanie projektów decyzji w zakresie ulg podatkowych;
  9. prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości i jej bieżąca aktualizacja na podstawie danych pochodzących w szczególności: z ewidencji gruntów i budynków otrzymanych z Biura Geodezji i Katastru oraz innych danych otrzymanych z Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa oraz z Biura Architektury i Planowania Przestrzennego;
  10. opracowywanie projektów planu dochodów z podatków i opłat lokalnych;
  11. przyjęcia interesantów i wyjaśnianie spraw;
  12. archiwizowanie dowodów finansowo-księgowych;
  13. prowadzenie spraw związanych z poborem i ewidencją wpłat opłaty skarbowej;
  14. prowadzenie rejestru płatników opłaty skarbowej i rejestru weksli;
  15. prowadzenie rejestru punktów sprzedaży detalicznej znaków opłaty skarbowej i weksli;
  16. prowadzenie księgowości podatkowej, obsługi informacyjnej, w tym analiza zaległości i nadpłat na poszczególnych kontach podatkowych;
  17. prowadzenie windykacji zaległości w zakresie podatków i opłat lokalnych, wysyłanie upomnień oraz wystawianie tytułów wykonawczych, zgłoszeń wierzytelności oraz sporządzanie wniosków o wpis do hipoteki;
  18. podejmowanie czynności wynikających z ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w tym:
    a) przygotowywanie projektów upomnień z zagrożeniem wszczęcia egzekucji w razie nieuregulowania należności, do których mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    b) przygotowywanie projektów tytułów wykonawczych w zakresie należności, do których mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    c) przygotowywanie projektów postanowień w toku postępowania egzekucyjnego w administracji,
    d) przygotowywanie projektów zaświadczeń oraz postanowień o odmowie wydania zaświadczenia bądź o odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, w tym do przeprowadzania postępowania wyjaśniającego,
    e) w zakresie spraw wynikających z zadań i kompetencji wymienionych w uchwale nr XLVI/1422/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 18 grudnia 2008 r. w sprawie przekazania dzielnicom m.st. Warszawy do wykonywania niektórych zadań i kompetencji m.st. Warszawy (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016 r. poz. 6725);
  19. dokonywanie zwrotów nadpłaconych i nienależnie zapłaconych podatków i opłat lokalnych;
  20. wydawanie zaświadczeń na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) oraz innych zaświadczeń związanych z zakresem zadań Referatu;
  21. współpraca w zakresie powierzonych obowiązków z organami podatkowymi, organami ścigania, prokuraturą, innymi jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy oraz Wydziałami dla Dzielnicy;
  22. sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań budżetowych dotyczących realizacji podatków i opłat lokalnych;
  23. sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej oraz zaległości przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych;
  24. współpraca z Biurem Podatków i Egzekucji w zakresie prowadzonych przez to Biuro postępowań egzekucyjnych dotyczących należności pieniężnych, dla których ustalania, określania i pobierania właściwy jest Prezydent;
  25. kontrola poprawności deklaracji na podatek od nieruchomości dla nieruchomości stanowiących własność lub współwłasność m.st. Warszawy, położonych na terenie Dzielnicy.
 
 
Wprowadził Dziubek Piotr (Dzielnica Żoliborz) 15-03-2010
Aktualizujący Trypuć Aneta (Biuro Geodezji i Katastru (BG)) 10-01-2019
Zatwierdzający Masłowska Katarzyna (Dzielnica Żoliborz) 10-01-2019
Publikujący Zawodnik-Moranowicz Ewa (Gabinet Prezydenta (GP)) 10-01-2019
Liczba odwiedzin: 3105
Rejestr zmian
 
jak korzystać z BIP | rejestr zmian | redakcja BIP | mapa serwisu | kontakt | dane osobowe