Dodatkowe informacje
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego dla Dzielnicy Praga-Południe należy, w szczególności:
1) obsługa administracyjno-techniczna i organizacyjna spotkań oraz narad z udziałem Członków Zarządu Dzielnicy i Naczelników Wydziałów;
2) zabezpieczenie właściwej organizacji pracy Urzędu Dzielnicy;
3) obsługa kancelaryjna Zarządu Dzielnicy i jego Członków;
4) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu oraz przekazywanie uchwał Zarządu Dzielnicy według właściwości;
5) prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Burmistrza i Zarząd Dzielnicy oraz wykazu pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Prezydenta m.st. Warszawy Członkom Zarządu Dzielnicy oraz pracownikom Urzędu Dzielnicy;
6) prowadzenie rejestru pism okólnych Burmistrza;
7) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów;
8) obsługa administracyjno-techniczna i organizacyjna Rady Dzielnicy, komisji Rady Dzielnicy i Przewodniczącego Rady Dzielnicy w tym:
a) przekazywanie materiałów dostarczonych przez komórki organizacyjne Urzędu Dzielnicy, radnych i inne instytucje na sesje Rady Dzielnicy i posiedzenia komisji,
b) organizacja sesji Rady Dzielnicy i posiedzeń komisji,
c) sporządzanie protokołów z obrad sesji Rady Dzielnicy i posiedzeń komisji,
d) przechowywanie dokumentacji z sesji Rady Dzielnicy i posiedzeń komisji;
9) udzielanie pomocy radnym Dzielnicy w czynnościach technicznych związanych ze sprawowaniem mandatu;
10) kierowanie uchwał Rady Dzielnicy zgodnie z właściwością;
11) prowadzenie rejestru uchwał i stanowisk Rady Dzielnicy;
12) prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych;
13) prowadzenie rejestru skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę Dzielnicy;
14) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem diet radnych;
15) rejestrowanie, przechowywanie i przygotowywanie do publikacji oświadczeń majątkowych radnych Dzielnicy, w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady Dzielnicy;
16) obsługa jednostek niższego rzędu w Dzielnicy w tym:
a) organizacja wyborów do rad jednostek niższego rzędu,
b) ewidencja i kontrola wydatków jednostek niższego rzędu,
c) organizacja i obsługa spotkań jednostek niższego rzędu z Zarządem Dzielnicy,
d) udzielanie pomocy jednostkom niższego rzędu w wypełnianiu ich statutowych zadań,
e) przechowywanie dokumentacji jednostek niższego rzędu – uchwał, sprawozdań,
f) obsługa kancelaryjno-techniczna jednostek niższego rzędu: wysyłanie korespondencji, kserowanie materiałów;
17) planowanie i realizacja części budżetu przewidzianego na funkcjonowanie Rady Dzielnicy;
18) obsługa kancelaryjno-biurowa Rady Dzielnicy i komisji Rady Dzielnicy w pozostałym zakresie;
19) wprowadzanie i aktualizacja informacji w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy z zakresu zadań Wydziału;
20) prowadzenie filii archiwum zakładowego Urzędu;
21) obsługa techniczno-organizacyjna Młodzieżowej Rady Dzielnicy;
22) prowadzenie spraw w zakresie funduszy europejskich we współpracy z Biurem Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego oraz Biurem Pomocy i Projektów Społecznych;
23) stała współpraca z Centrum Komunikacji Społecznej związana z prowadzeniem badań;
24) planowanie, organizowanie, prowadzenie i ewaluacja konsultacji społecznych oraz procesów partycypacyjnych, w tym związanych z budżetem obywatelskim, a także współpraca w tym zakresie z Centrum Komunikacji Społecznej;
25) rozpatrywanie, ocenianie i realizowanie wniosków o inicjatywę lokalną oraz sporządzanie sprawozdań z nią związanych, a także współpraca w tym zakresie z Centrum Komunikacji Społecznej;
26) prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z okresową sprawozdawczością;
27) realizacji innych spraw określonych w pełnomocnictwach i upoważnieniach udzielonych Burmistrzowi, Członkom Zarządu Dzielnicy lub pracownikom Urzędu Dzielnicy w zakresie zadań Wydziału.