|
|
Adres 00-412 Warszawa ul. Leona Kruczkowskiego 2 |
Telefon 22 443 15 41 |
Faks 22 443 21 97 |
Email Sekretariat.BSD@um.warszawa.pl |
Godziny pracy Poniedziałek - piątek: 8.00-16.00 |
Kierownictwo
|
|
Zakres działania wydziału biura Wydział Spraw Dekretowych I obejmuje swym zasięgiem obszar dzielnic: Żoliborz, Bielany, Śródmieście i Wola.
Do zadań Wydziału Spraw Dekretowych I należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste złożonych na podstawie art. 7 Dekretu;
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste złożonych na podstawie art. 214 Ustawy;
- wykonywanie czynności związanych z zawieraniem umów o oddaniu gruntów w użytkowanie wieczyste;
- przekazywanie zażaleń na postanowienia oraz odwołań od decyzji administracyjnych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego lub Wojewody Mazowieckiego;
- uczestnictwo upoważnionych pracowników w postępowaniach administracyjnych przed właściwymi organami w sprawach dotyczących wniosków dawnych właścicieli hipotecznych nieruchomości warszawskich lub ich następców prawnych o stwierdzenie nieważności decyzji;
- udzielanie, w oparciu o posiadane zasoby archiwalne i dostępne bazy, komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym m.st. Warszawy oraz innym wnioskodawcom, informacji o stanie prawnym nieruchomości objętych działaniem Dekretu, w szczególności o zgłoszonych roszczeniach byłych właścicieli lub ich spadkobierców oraz o toczących się postępowaniach administracyjnych dotyczących prawidłowości nabycia nieruchomości przez Skarb Państwa lub m.st. Warszawę, wyłącznie w sprawach, w których prowadzone jest postępowanie w Biurze;
- opracowywanie projektów zasad dotyczących sposobu regulowania stanu prawnego nieruchomości warszawskich, w tym przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy oraz zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy;
- prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na podział geodezyjny nieruchomości m.st. Warszawy i Skarbu Państwa, dokonywany w związku z realizacją roszczeń dekretowych;
- ustanawianie, na nieruchomościach stanowiących własność m.st. Warszawy i Skarbu Państwa, służebności w związku z realizacją roszczeń dekretowych;
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o odszkodowanie za nieruchomości warszawskie na podstawie art. 215 Ustawy;
- merytoryczne zatwierdzanie decyzji odszkodowawczych wydanych przez Komisję w trybie art. 33 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o szczególnych zasadach usuwania skutków prawnych decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|