|
|
Adres 00-375 Warszawa ul. Smolna 4
|
Telefon 22 443 07 56 |
Faks 22 443 07 99 |
Email Sekretariat.BRG@um.warszawa.pl |
Godziny pracy Poniedziałek - Piątek: 8.00 - 16.00 |
Kierownictwodyrektor Grzegorz Kaczorowski tel.: 22 443 07 56, faks: 22 443 07 99, e-mail: Sekretariat.BRG@um.warszawa.pl ul. Smolna 4, p. 108 | zastępca dyrektora Joanna Tymińska tel.: 22 443 22 10, faks: 22 443 07 99, e-mail: Sekretariat.BRG@um.warszawa.pl ul. Canaletta 2, p. 110 | p.o. zastępcy dyrektora Piotr Cieśliński tel.: 22 443 07 56, faks: 22 443 07 99, e-mail: Sekretariat.BRG@um.warszawa.pl ul. Smolna 4, p. 109 | p.o. zastępczyni dyrektora Karolina Frytek tel.: 22 443 07 56, faks: 22 443 07 99, e-mail: Sekretariat.BRG@um.warszawa.pl ul. Smolna 4, p. 209 |
|
|
Zakres działania wydziału biura Do zakresu działania Biura Rozwoju Gospodarczego należy w szczególności:
- koordynowanie przygotowania, realizacji, monitoringu i ewaluacji działań związanych z tworzeniem przyjaznych warunków dla rozwoju przedsiębiorczości w m.st. Warszawie;
- prowadzenie Centrum Przedsiębiorczości Smolna oraz działań związanych z Centrum Kreatywności Targowa i innymi obiektami m.st. Warszawy wspierającymi przedsiębiorczość;
- kreowanie wizerunku Warszawy jako miasta przyjaznego dla założenia i prowadzenia startupów poprzez ich wspieranie, współpracę i promocję;
- koordynowanie przygotowania, realizacji, monitoringu i ewaluacji działań związanych z obszarem innowacyjnej gospodarki poprzez m.in. współpracę z otoczeniem gospodarczym, naukowym i społecznym;
- inicjowanie, koordynowanie oraz prowadzenie samodzielnie i w partnerstwie działań wspierających postawy oraz kompetencje sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości innowacyjnej oraz kreatywności, w tym projektów i programów kierowanych do warszawskich dzieci i młodzieży;
- koordynowanie i wspieranie wszystkich zadań prowadzonych w ramach szeroko rozumianego partnerstwa publiczno-prywatnego, prowadzonych w Urzędzie przez inne biura, jednostki organizacyjne m.st. Warszawy i spółki m.st. Warszawy:
- propagowanie wiedzy i praktyk dot. partnerstwa w ramach szkoleń, spotkań, warsztatów itp.;
- wypełnianie roli doradcy wewnętrznego, uczestnika postępowań, członka komisji przetargowych, konkursowych i negocjacyjnych lub koordynatora dla zespołów roboczych i projektowych;
- kreowanie oferty inwestycyjnej m.st. Warszawy ze szczególnym uwzględnieniem wspólnych działań z podmiotami sektora prywatnego, w ramach projektów inwestycyjnych, opartych na formule partnerstwa publiczno-prawnego oraz inwestycji o charakterze innowacyjnym;
- obsługa inwestorów w zakresie m.in.:
- udzielania informacji o ofercie inwestycyjnej m.st. Warszawa oraz informacji statystycznych i rynkowych dotyczących obszaru m.st. Warszawa;
- organizacji cyklicznych spotkań o charakterze ogólnym oraz indywidualnym dla poszczególnych branż;
- wspierania inwestorów, szczególnie w obszarze działań wizerunkowych, promocyjnych i informacyjnych związanych z potencjałem inwestycyjnym m.st. Warszawy oraz planowanymi i realizowanymi inwestycjami;
- udostępnianie informacji na temat oferty inwestycyjnej m.st. Warszawy oraz wiodących podmiotów z otoczenia gospodarczego, naukowego i społecznego w ramach działań z zakresu promocji gospodarczej w obiekcie „Zodiak Warszawski Pawilon Architektury”;
- promowanie potencjału gospodarczego m.st. Warszawy w zakresie polityki gospodarczej i inwestycyjnej w kraju oraz za granicą, poprzez:
- inicjowanie działań, wydarzeń i projektów promujących potencjał inwestycyjny m.st. Warszawy na arenie krajowej oraz międzynarodowej;
- organizowanie lub współorganizowanie konferencji, kongresów i innych wydarzeń przyczyniających się do promocji gospodarczej m.st. Warszawy;
- koordynowanie działań związanych z przygotowaniem udziału m.st. Warszawy w międzynarodowych targach inwestycyjnych;
- udzielanie informacji o działaniach poprzedzających rozpoczęcie działalności gospodarczej, rejestracja działalności gospodarczej, w tym przyjmowanie, weryfikacja i przekształcanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz koordynacja tych czynności wykonywanych w urzędach dzielnic;
- koordynowanie czynności wykonywanych w urzędach dzielnic w zakresie wydawania zaświadczeń dotyczących przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej;
- tworzenie warunków, we współpracy z urzędami dzielnic, do powstawania centrów lokalnych, w tym:
- opracowywanie założeń programowych, wskazywanie lokalizacji, koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu uczestniczących w powstaniu centrów lokalnych;
- prowadzenie działań promocyjnych związanych z realizacją programu tworzenia centrów lokalnych przy udziale organizacji społecznych, podmiotów prywatnych i publicznych;
- wykonywanie zadań m.st. Warszawy w zakresie targowisk, handlu obwoźnego, gastronomii mobilnej oraz imprez gastronomiczno-plenerowych;
- wspieranie rozwoju przedsięwzięć związanych z ekonomią współdzielenia w tym budowa w porozumieniu z innymi biurami platformy łączącej inicjatywy w tym obszarze;
- wykonywanie zadań m.st. Warszawy w zakresie ewidencji i kontroli pól biwakowych oraz innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
- koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem projektów zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wykonywaniem innych czynności i zadań wynikających z przepisów regulujących sprzedaż napojów alkoholowych;
- kontrolowanie działalności gospodarczej przedsiębiorców w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Przy pomocy Biura wykonywany jest nadzór nad Urzędem Pracy m.st. Warszawy, jednostką organizacyjną m.st. Warszawy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|