Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy
Informacja o kanałach RSS Wersja mobilna Wersja dla niepełnosprawnych
 

BIP > Menu podmiotowe > Biura Urzędu > Biuro Rozwoju Gospodarczego > Wydziały > Wydział Działalności Gospodarczej (RG-WDG) > Wydział Działalności Gospodarczej

Wydział Działalności Gospodarczej

  Drukuj
 
Adres

00-099 Warszawa
ul. Canaletta 2
Telefon
22 443 22 21
Faks
22 443 07 99
Email
jcholuj@um.warszawa.pl
Godziny pracy
Poniedziałek-piątek 8.00-16.00
Zakres działania wydziału biura

       

Do zakresu działania Wydziału Działalności Gospodarczej należy w szczególności:

  1. koordynowanie czynności prowadzonych przez pracowników urzędów dzielnic, dotyczących działalności gospodarczej i zezwoleń oraz nadzór nad tymi czynnościami w sprawach:
    • wynikających z przepisów Rozdziału 3 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.),
    • zaświadczeń, w rozumieniu Działu VII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.), w zakresie przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej,
    • ewidencji pól biwakowych i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, w tym nadawanie numerów kartom ewidencyjnym oraz prowadzenie wykazu;
  2. administrowanie archiwalną aplikacją pn. „Ewidencja działalności gospodarczej”;
  3. planowanie i przeprowadzanie kontroli pól biwakowych i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie w zakresie spełniania wymagań co do ich wyposażenia i świadczonych usług, zgodnie z art. 38 ust. 2, w zw. z art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187, z późn. zm.);
  4. udzielanie informacji o zasadach wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz o innych działaniach poprzedzających rozpoczęcie działalności gospodarczej;
  5. przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy w sprawie opinii o lokalizacji ośrodków gier, w tym udział w wizjach lokalnych, pozyskiwanie opinii rad dzielnic;
  6. przekazywanie do dzielnic, w celu upowszechnienia, kopii rozstrzygnięć organów odwoławczych i sądów w zakresie zadań realizowanych przez wydziały dla dzielnic właściwe do spraw działalności gospodarczej i zezwoleń;
  7. przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy oraz zarządzeń Prezydenta w sprawach wynikających z zakresu zadań Wydziału;
  8. przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania senatorów, posłów i radnych Rady m.st. Warszawy z zakresu zadań Wydziału;
  9. gromadzenie, przetwarzanie i przechowywanie danych w zakresie prowadzonych przez Wydział spraw;
  10. opracowywanie analiz w zakresie działalności wydziałów dla dzielnic właściwych w sprawach działalności gospodarczej i zezwoleń;
  11. wykonywanie zadań w zakresie targowisk i hal targowych, a w szczególności:
    • prowadzenie ewidencji targowisk,
    • opiniowanie założeń organizacyjnych targowisk,
    • monitorowanie zmian dotyczących funkcjonowania targowisk,
    • kontrola targowisk pod względem realizacji założeń dotyczących modernizacji,
    • udział w zakresie doboru lokalizacji zastępczych oraz tworzenia targowisk zastępczych lub tymczasowych dla targowisk zagrożonych likwidacją lub w razie konieczności czasowej ich relokacji,
    • pozyskiwanie danych na temat ilości wolnych miejsc na targowiskach,
    • prowadzenia strony internetowej „Warszawskie targowiska”,
    • pozyskiwanie danych porównawczych dotyczących średniego koszyka cen na wybranych targowiskach,
    • współpraca z biurami, urzędami dzielnic, jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy oraz organizacjami reprezentującymi środowiska kupieckie w zakresie realizowanych zadań;
  12. przygotowywanie ogólnych zasad funkcjonowania handlu obwoźnego, gastronomii mobilnej oraz imprez gastronomiczno-plenerowych, w tym;
    • przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta,
    • publikowanie wykazu miejsc, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego, oraz aktualizacja wykazu,
    • publikowanie wykazu wydzielonych obszarów do prowadzenia obwoźnej działalności gastronomicznej ze stoisk mobilnych w parkach, skwerach oraz innych obszarach o charakterze rekreacyjnym na terenie m.st. Warszawy oraz aktualizacja wykazu,
    • publikowanie wykazu wydzielonych obszarów do prowadzenia imprez gastronomiczno-plenerowych zwanych „targami gastronomicznymi” w parkach, skwerach i zieleńcach usytuowanych poza pasem drogi oraz aktualizacja wykazu,
    • udzielanie informacji o zasadach prowadzenia handlu obwoźnego, gastronomii mobilnej oraz imprez gastronomiczno-plenerowych na terenie m.st. Warszawy,
    • współpraca z biurami, urzędami dzielnic, jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy i organizacjami reprezentującymi przedsiębiorców w zakresie realizowanych zadań;
  13. prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad Urzędem Pracy m.st. Warszawy w tym:
    • opiniowanie zmian do projektu uchwały budżetowej m.st. Warszawy w zakresie Urzędu Pracy m.st. Warszawy - akceptacja dokumentów finansowych,
    • przygotowywanie wyjaśnień w sprawach skarg i wniosków dotyczących Urzędu Pracy m.st. Warszawy,
    • monitorowanie zasadności skarg i wniosków oraz terminowości udzielania odpowiedzi,
    • przeprowadzanie analiz dotyczących poziomu obsługi na podstawie ilości skarg w stosunku do ilości zarejestrowanych bezrobotnych oraz ilości pracowników Urzędu Pracy m.st. Warszawy,
    • zamieszczanie danych i dokumentów w rejestrze kontroli zewnętrznych Urzędu, dotyczących kontroli Urzędu Pracy m.st. Warszawy;
  14. tworzenie warunków do powstawania centrów lokalnych w tym:
    • opracowanie założeń programowych,
    • wskazanie lokalizacji dla centrów lokalnych,
    • określenie rekomendacji pożądanych zmian dla wybranych lokalizacji,
    • wnioskowanie o dokonywanie zmian w uchwale budżetowej m.st. Warszawy w związku z realizacją zadania tworzenia centrów lokalnych,
    • monitorowanie wykonywanych przez urzędy dzielnic czynności w zakresie centrów lokalnych w tym:
      • przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami,
      • tworzenia koncepcji architektonicznej,
      • przygotowywania dokumentacji projektowej inwestycji,
      • prac budowlanych,
    • współpraca z mediami,
    • prowadzenie profilu na portalach społecznościowych,
    • utworzenie i prowadzenie strony internetowej poświęconej centrom lokalnym,
    • wspieranie zachowań przedsiębiorczych poprzez działania informacyjne i warsztatowe dla kupców i usługodawców z terenu m.st. Warszawy.

 

 
 
Wprowadził Piotrowska Aleksandra 10-12-2013
Aktualizujący Mazur Marek (Biuro Rozwoju Gospodarczego (RG)) 27-06-2017
Zatwierdzający Tymińska Joanna (Biuro Rozwoju Gospodarczego (RG)) 27-06-2017
Publikujący Makarewicz Andrzej (Gabinet Prezydenta (GP)) 28-06-2017
Liczba odwiedzin: 3030
Rejestr zmian
 
jak korzystać z BIP | rejestr zmian | redakcja BIP | mapa serwisu | kontakt | dane osobowe