|
|
Adres 00-412 Warszawa ul. Leona Kruczkowskiego 2 |
Telefon 22 443 02 49 |
Faks 22 443 14 42 |
Email Sekretariat.BPiPS@um.warszawa.pl |
Godziny pracy Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00 |
Kierownictwo
|
|
Zakres działania wydziału biura Do zakresu działania Wydziału Pomocy Osobom z Niepełnosprawnościami należy w szczególności:
- opracowywanie, wdrażanie i monitorowanie projektów i programów z zakresu działań Wydziału, wynikających ze Społecznej Strategii Warszawy – Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2009-2020, z uwzględnieniem możliwości pozyskiwania dofinansowania ze środków funduszy europejskich, w tym w szczególności „Warszawskiego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych”;
- określanie zadań realizowanych przez m.st. Warszawę z zakresu zatrudniania, rehabilitacji zawodowej oraz rehabilitacji społecznej osób z niepełnosprawnościami finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy i zarządzeń Prezydenta
z zakresu zadań Wydziału;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem specjalistycznego przewozu osób z niepełnosprawnościami;
- diagnozowanie oraz analiza stanu zaspokojenia potrzeb w zakresie usług i działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami;
- współpraca z organami administracji publicznej, biurami, jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy oraz osobami prawnymi m.st. Warszawy w zakresie zadań Wydziału;
- nadzór, we współpracy z Warszawskim Centrum Pomocy Rodzinie, nad domami pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnościami;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także z innymi instytucjami w realizacji zadań publicznych w zakresie zadań Wydziału, w tym uczestnictwo w Komisji Dialogu Społecznego;
- przygotowywanie dokumentacji związanej z postępowaniami o zamówienia publiczne m.st. Warszawy z zakresu zadań Wydziału;
- prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem realizacji zadań publicznych z zakresu zadań Wydziału;
- nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zleconych zadań publicznych, przygotowywanie i rozliczanie umów zawieranych z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie zadań Wydziału;
- prowadzenie, w zakresie zadań Wydziału, spraw związanych z realizacją projektów społecznych, w tym także projektów innowacyjnych, finansowanych w szczególności ze środków funduszy europejskich oraz współpraca z innymi podmiotami w ramach partnerstw zawartych na podstawie art. 33 ustawy wdrożeniowej;
- prowadzenie, w porozumieniu z Biurem Marketingu Miasta, spraw związanych ze współpracą międzynarodową w zakresie zadań Wydziału;
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi, wnioski, zapytania oraz interpelacje w zakresie zadań Wydziału;
- zarządzanie treścią serwisu internetowego Biura z zakresu działania Wydziału;
- przygotowywanie sprawozdań z zakresu zadań Wydziału.
|
|
|
|
|
|
|
|
|