|
Biuro Polityki Mobilności i Transportu
|
|
|
|
|
|
|
Adres 00-683 Warszawa ul. Marszałkowska 77/79 |
Telefon 22 443 06 54, 22 443 06 55 |
Faks 22 443 06 41 |
Email Sekretariat.BPMiT@um.warszawa.pl |
Godziny pracy Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00 |
Kierownictwodyrektor Michał Domaradzki tel.: 22 443 06 54, 22 443 06 55, , faks: 22 443 06 32, e-mail: e-mail: sekretariat.bpmit@um.warszawa.pl ul. Marszałkowska 77/79, p. 404 | zastępca dyrektora Piotr Sójka tel.: 22 443 06 54, faks: 22 443 06 41, e-mail: Sekretariat.BPMiT@um.warszawa.pl ul. Marszałkowska 77/79, p. 403 | zastępca dyrektora Marek Wierczyński tel.: 22 4430625 22 4430626, faks: 22 4430632, e-mail: sekretariat.ir@um.warszawa.pl ul. Marszałkowska 77/79, p. 414 | zastępca dyrektora Tadeusz Bartosiński tel.: 22 443 02 28, faks: 22 443 06 41, e-mail: Sekretariat.BPMiT@um.warszawa.pl ul. Marszałkowska 77/79, p. 426 |
|
|
Zakres działania wydziału biura Do zakresu działania Biura Polityki Mobilności i Transportu należy w szczególności:
- koordynacja działań w zakresie funkcjonowania systemu transportowego m.st. Warszawy i realizacja polityki transportowej;
- przygotowanie projektu strategii transportowej, polityki mobilności i planu transportowego dla m.st. Warszawy;
- przygotowywanie projektów programów rozwoju sieci drogowej i publicznego transportu zbiorowego oraz określanie priorytetów realizacji tych programów przez poszczególne jednostki organizacyjne m.st. Warszawy;
- współpraca przy przygotowaniu projektów:
- strategii rozwoju m.st. Warszawy,
- planów zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy;
- uzgadnianie rzeczowego zakresu transportowych zadań inwestycyjnych w projektach rocznych i wieloletniej prognozie finansowej, realizowanych przez nadzorowane jednostki organizacyjne m.st. Warszawy oraz dzielnice, ustalanie priorytetu realizacji tych zadań;
- uzgadnianie kwoty środków finansowych przyznanej w budżecie m.st. Warszawy dla Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Oczyszczania Miasta, na realizację wydatków bieżących i zadania statutowe;
- monitorowanie nadzorowanych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie realizacji wybranych inwestycji transportowych;
- monitorowanie prawidłowości wykonywania przez upoważnione jednostki organizacyjne m.st. Warszawy i pracowników Urzędu, zadań związanych z zarządzaniem drogami publicznymi na terenie m.st. Warszawy oraz przestrzegania w tym zakresie ustalonych procedur;
- prowadzenie spraw dotyczących kwalifikacji dróg publicznych do odpowiedniej kategorii;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji o infrastrukturze transportowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi;
- współpraca z organami gmin, powiatów, województwa oraz podmiotami świadczącymi usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, dla tworzenia spójnego systemu dróg i rozwoju publicznego transportu zbiorowego;
- współpraca ze spółkami m.st. Warszawy oraz operatorami świadczącymi kolejowe usługi transportowe w zakresie włączenia transportu kolejowego do obsługi transportowej m.st. Warszawy oraz współpraca w tym zakresie z organami sąsiednich gmin, powiatów i województwa;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i podmiotami zewnętrznymi oraz koordynacja spraw dotyczących inicjowania i prowadzenia działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na obszarze m.st. Warszawy;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi w tworzeniu programów bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych oraz bezpieczeństwa w środkach publicznego transportu zbiorowego;
- monitorowanie realizacji priorytetu dla drogowych i szynowych środków transportu w publicznym transporcie zbiorowym;
- analizowanie wybranych nowatorskich rozwiązań dla publicznego transportu zbiorowego stosowanych w innych miastach, pod względem technicznym i organizacyjno-prawnym oraz możliwości ich wdrożenia dla potrzeb obsługi transportowej aglomeracji warszawskiej;
- wykonywanie z upoważnienia Prezydenta zadań organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych w m.st. Warszawie;
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach publicznych;
- monitorowanie nadzorowanych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie realizacji zadań wynikających z przyjętej dla m.st. Warszawy strategii transportowej, polityki mobilności i planu transportowego;
- prowadzenie prac związanych z utrzymaniem matematycznego modelu ruchu, zbieraniem niezbędnych danych oraz badań ruchu i zachowań komunikacyjnych mieszkańców.
|
|
|
|
|
|
Załączniki Wewnętrzny regulamin organizacyjny oraz schemat organizacyjny Biura Polityki Mobilności i Transportu [przejdź] |
|
|
|
|
|
Liczba odwiedzin: 170543
|
Rejestr zmian
1/11/2012 | zmiana | Wojtecka Monika ( Biuro Drogownictwa i Komunikacji (BD) ) |
1/13/2014 | zmiana | Wojtecka Monika ( Biuro Drogownictwa i Komunikacji (BD) ) |
1/28/2008 | zmiana | Wojtecka Monika ( Biuro Drogownictwa i Komunikacji (BD) ) |
10/22/2007 | utworzenie | Wojtecka Monika |
10/28/2013 | zmiana | Wojtecka Monika ( Biuro Drogownictwa i Komunikacji (BD) ) |
1 2 3 4 |
|
|
|
|
|
|
|