|
|
Adres ul. Obozowa 57
01-161 Warszawa |
|
Faks 22 443 09 02 |
Email Sekretariat.COP@um.warszawa.pl |
Godziny pracy poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00 |
Kierownictwo
|
|
Zakres działania wydziału biura Do zakresu działania Wydziału Ulg i Orzecznictwa Podatkowego należy w szczególności:
- opracowywanie projektów pism, w których Prezydent działający jako organ podatkowy ustosunkowuje się do zarzutów podatników w złożonych odwołaniach od decyzji
w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej oraz kierowanie ich wraz z aktami do właściwego samorządowego kolegium odwoławczego;
- opracowywanie projektów pism, w których Prezydent działający jako organ podatkowy ustosunkowuje się do zarzutów podatników w złożonych zażaleniach na postanowienia
w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej oraz kierowanie ich wraz z aktami do właściwego samorządowego kolegium odwoławczego;
- sporządzanie na wniosek projektów pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego w odniesieniu do podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej, dla których Prezydent jest organem podatkowym;
- opracowywanie spraw w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej przekazywanych do właściwego wojewódzkiego sądu administracyjnego dotyczących skarg złożonych przez podatników;
- rozpatrywanie wniosków o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminów zapłaty należności pieniężnych z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej, w tym:
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego,
- zbieranie i rozpatrywanie materiału dowodowego,
- przygotowywanie projektów postanowień,
- przygotowywanie projektów decyzji;
- prowadzenie rejestru wniosków, o których mowa w pkt 5;
- opiniowanie wniosków o udzielenie ulgi w spłacie należności z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku dochodowego płatnego w formie karty podatkowej i podatku od spadków i darowizn, stanowiących dochód budżetu Miasta, a realizowanych przez naczelników urzędów skarbowych, w tym:
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego,
- zbieranie i rozpatrywanie materiału dowodowego,
- przygotowywanie projektów postanowień;
- prowadzenie rejestru wniosków, o których mowa w pkt 7;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie liczby spraw, udzielonych ulg oraz wielkości ulg, o których mowa w pkt 7;
- udzielanie pomocy organom podatkowym, których siedziba nie znajduje się na obszarze województwa mazowieckiego w prowadzeniu postępowań podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej, na podstawie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa;
- prowadzenie rejestru korespondencji, rejestru decyzji, postanowień i wezwań, rejestru podatników, rejestru odwołań od decyzji i zażaleń na postanowienia, rejestru skarg złożonych przez podatników do właściwego wojewódzkiego sądu administracyjnego dotyczących należności z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej, dla których Prezydent jest organem podatkowym;
- opracowywanie projektów uchwał okołobudżetowych w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od środków transportowych, dla których Prezydent jest organem podatkowym;
- prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie ustalenia lub określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym, podatku leśnym i podatku od środków transportowych będącego następstwem przeprowadzonej przez Wydział Kontroli Podatkowej Biura kontroli u podatnika, u którego stwierdzono nieprawidłowości w zgłoszonych podstawach opodatkowania w tym:
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego,
- zbieranie i rozpatrywanie materiału dowodowego,
- przygotowywanie projektów postanowień,
- przygotowywanie projektów decyzji;
- współpraca z Wydziałem Kontroli Podatkowej Biura w związku z kontrolą prowadzoną u podatników;
- prowadzenie postępowań podatkowych związanych z przeniesieniem odpowiedzialności na spadkobierców i na osoby trzecie w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych i opłaty skarbowej:
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego,
- zbieranie i rozpatrywanie materiału dowodowego,
- przygotowywanie projektów postanowień,
- przygotowywanie projektów decyzji;
- przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje radnych dotyczące zagadnień związanych z zadaniami realizowanymi w Biurze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|