Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy
Informacja o kanałach RSS Wersja mobilna Wersja dla niepełnosprawnych
 

BIP > Menu podmiotowe > Biura Urzędu > Biuro Zgodności > Biuro Zgodności

Biuro Zgodności

  Drukuj
 
Adres

00-098 Warszawa
ul. Niecała 2
Telefon
22 325 79 00
Faks
22 325 79 02
Email
Sekretariat.BZ@um.warszawa.pl
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00
Kierownictwo
dyrektor Jacek Mąka
tel.: 22 325 79 00, faks: 22 325 79 02, e-mail: Sekretariat.BZ@um.warszawa.pl
ul. Niecała 2, p. 233
zastępca dyrektora Piotr Orłowski
tel.: 22 325 7 900, faks: 22 325 7 902, e-mail: Sekretariat.BZ@um.warszawa.pl
ul. Niecała 2, p. 229
zastępca dyrektora Sławomir Wilczyński
tel.: 22 325 79 00, faks: 22 325 79 02, e-mail: Sekretariat.BZ@um.warszawa.pl
ul. Niecała 2, p. 233
Zakres działania wydziału biura

Do zakresu działania Biura Zgodności należy w szczególności:

  1. koordynowanie procesu zarządzania ryzykiem w m.st. Warszawie, w tym:
    • monitorowanie prawidłowości i terminowości wykonywania działań związanych z realizacją procesu zarządzania ryzykiem przez biura, urzędy dzielnic, jednostki organizacyjne m.st. warszawy oraz jednostki sektora finansów publicznych nadzorowane przez Prezydenta, posiadające osobowość prawną i działające w oparciu odrębne przepisy,
    • diagnoza stanu i sposobu organizacji zarządzania ryzykiem w jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy oraz jednostkach sektora finansów publicznych nadzorowanych przez Prezydenta , posiadających osobowość prawną i działających w oparciu o odrębne przepisy;
  2. zapewnienie funkcjonowania systemu raportowania o ryzykach w m.st. Warszawie;
  3. prowadzenie:
    • Rejestru ryzyka strategicznego m.st. Warszawy,
    • Rejestru korzyści
  4. doskonalenie procesu przeciwdziałania nadużyciom, w tym korupcji w m.st. Warszawie oraz zapewnienie kanału komunikacji do zgłaszania informacji o nieprawidłowościach i nadużyciach w m.st. Warszawie;
  5. doskonalenie i nadzór nad realizacją Polityki antykorupcyjnej m.st. Warszawy;
  6. koordynowanie działań w zakresie funkcjonowania Kodeksu etyki pracowników Urzędu i nadzór nad realizacją Procedury reagowania na zidentyfikowane przypadki nadużyć, w tym korupcji w Urzędzie;
  7. doskonalenie i nadzór nad systemem raportowania incydentów, w tym korupcyjnych oraz naruszeń standardów etycznych;
  8. wykonywanie zadań związanych ze zbieraniem i rejestracją oświadczeń:
    • majątkowych;
    • o prowadzeniu działalności gospodarczej;
    • lustracyjnych;
  9.  bieżąca współpraca z organami państwowymi w przypadku podejrzenia nadużyć, w tym korupcji w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych m.st. Warszawy;
  10. opiniowanie dokumentacji z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego pod względem zgodności z prawem;
  11. opracowanie zasad i zapewnienie podwyższonego bezpieczeństwa.

Dodatkowe informacje

W Biurze Zgodności działa Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. etyki i polityki antykorupcyjnej oraz Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. ryzyka, podlegli bezpośrednio Prezydentowi. Zakres działania i odpowiedzialności ww. Pełnomocników regulują odrębne zarządzenia Prezydenta.   

Zarządzenie 1232/2019 w sprawie powołania Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. ryzyka 

Zarządzenie nr 864/2019 w sprawie powołania Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. etyki i polityki antykorupcyjnej

 

 
 
Wprowadził Macikowska Monika (BZ) (Biuro Zgodności (BZ)) 03-02-2020
Aktualizujący Macikowska Monika (BZ) (Biuro Zgodności (BZ)) 01-12-2020
Zatwierdzający Mąka Jacek (BZ) (Biuro Zgodności (BZ)) 01-12-2020
Publikujący Rysiewska-Dąbkowska Faustyna (Gabinet Prezydenta (GP)) 01-12-2020
Liczba odwiedzin: 5996
Rejestr zmian
 
jak korzystać z BIP | rejestr zmian | redakcja BIP | mapa serwisu | kontakt | dane osobowe