Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy
Informacja o kanałach RSS Wersja mobilna Wersja dla niepełnosprawnych
 

BIP > Menu podmiotowe > Biura Urzędu > Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich > Wydziały > Wydział Miejskiego Rzecznika Konsumentów (AO.VIII) > Wydział Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Wydział Miejskiego Rzecznika Konsumentów

  Drukuj
 
Adres

00-099 Warszawa
ul. Canaletta 2

Telefon
22 443 04 59
Faks
22 443 34 70
Email
konsument@um.warszawa.pl
Godziny pracy

poniedziałek: 8:00-16:00, dyżur: 16:00-18:00;
wtorek-piątek: 8:00-16:00

Kierownictwo
naczelnik Anna Brzozowska-Filipowicz
tel.: 22 443 34 56, kom.: 510 205 887, faks: 22 443 34 70, e-mail: Sekretariat.BAiSO@um.warszawa.pl
ul. Canaletta 2, p. 12
Zakres działania wydziału biura

Do zakresu działania Wydziału Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

  1. obsługa organizacyjno-techniczna Miejskiego Rzecznika Konsumentów,
    w tym:
    • obsługa sekretarsko-kancelaryjna Miejskiego Rzecznika Konsumentów,
    • prowadzenie rejestrów prowadzonych spraw;
  2. zapewnianie możliwości wykonywania przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów   ustawowych zadań, w szczególności poprzez:
    • udzielanie konsumentom porad i informacji prawnych telefonicznie,
      osobiście i za pomocą poczty elektronicznej,
    • analizę pisemnych wniosków konsumentów o pomoc i przygotowywanie projektów wystąpień Miejskiego Rzecznika Konsumentów do przedsiębiorców w sprawach o naruszenie interesów konsumentów,
    • współpracę z innymi urzędami, instytucjami, organizacjami
      pozarządowymi, stowarzyszeniami i związkami przedsiębiorców w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
    • przygotowywanie, na wniosek konsumentów, projektów pism procesowych oraz opracowywanie projektów pism procesowych i opinii Miejskiego Rzecznika Konsumentów w toczących się postępowaniach sądowych,
    • przygotowywanie dokumentów i podejmowanie działań w celu
      umożliwienia Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów wykonywania zadań
      oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia naruszające
      interesy konsumentów,
    • przygotowywanie analiz i innych opracowań z zakresu zadań Wydziału.
Dodatkowe informacje

Wydział jest nadzorowany bezpośrednio przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w zakresie:

  1. zapewniania właściwej i terminowej realizacji zadań Wydziału;
  2. przygotowywania okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań
    z realizacji zadań;
  3. opracowywania szczegółowych zakresów obowiązków dla pracowników
    Wydziału, przekazywanych dyrektorowi Biura;
  4. dokonywania oceny, we współpracy z naczelnikiem Wydziału, pracowników Wydziału i przedstawiania jej dyrektorowi Biura;
  5. składania do dyrektora Biura wniosków w sprawie awansowania,
    nagradzania lub pociągnięcia do odpowiedzialności pracowników Wydziału.
Odnośniki
Miejski Rzecznik Konsumentów [zobacz]
 
 
Wprowadził BZMW/dgodycka 01-04-2008
Aktualizujący Pyżyna Tomasz (Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich (AO)) 12-07-2019
Zatwierdzający Pyżyna Tomasz (Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich (AO)) 12-07-2019
Publikujący Makarewicz Andrzej (Gabinet Prezydenta (GP)) 12-07-2019
Liczba odwiedzin: 15499
Rejestr zmian
 
jak korzystać z BIP | rejestr zmian | redakcja BIP | mapa serwisu | kontakt | dane osobowe